Vroeger kon je bij Ziggo dealers een installatiepakket aanschaffen.
Daarbij zat een Smartcard die je van Ziggo in bruikleen kreeg.
Zo'n Smartcard moet je dus terugsturen naar eigenaar Ziggo, als je hem niet meer nodig hebt.
Idem voor een Smartcard die je van Ziggo kreeg bij het afsluiten of wijzigen van een abonnement.
Al deze Smartcards werden netjes geregistreerd en dat kun je zien bij Mijn Ziggo.
Voor dat installatiepakket bij een Ziggo dealer moest je een bedrag betalen.
Dat bedrag was voor de registratie van e.e.a- niet voor aanschaf van de Smartcard.
Registratiekosten kun je niet terugvorderen.
Er is hier ooit een hele diskussie geweest over van wie een Smartcard uit een installatiepakket is. Er werd gesuggureerd dat die in eigendom was, omdat die gekocht zou zijn. Zo'n Smartcard zou dan ook niet gratis kunnen worden vervangen als hij stuk zou gaan. Dat gebeurt wel eens. Je moest maar een nieuwe Smartcard gaan huren volgens de Helpdesk, zoals dit tegenwoordig gebruikelijk is voor nieuwe klanten.
Hieronder het verlossende woord: hij is in bruikleen en moet dus wel gratis vervangen kunnen worden. En, zoals al gezegd, worden teruggestuurd, als niet meer nodig.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer XXXXXX,
Hierbij kom ik terug op uw bericht.
Het antwoord van de moderator behoeft iets nuancering. Klanten kochten het installatiepakket en daar zat een smartcard van Irdeto bij. De vergoeding die de klant betaalde was voor de installatie, niet voor het kopen van de kaart.
Met vriendelijke groet,
Annelies Slot
Advisor Complaints Services