ypenburg999

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

smart cards niet meer in gebruik; krijg je geld terug?

in het verleden kocht je een smart card ook via de Gamma. Krijg je geld (terug) van Ziggo als je ze niet meer nodig hebt? Dan wel als je Ziggo verlaat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Nee de Smartcard krijg je geen geld voor terug als je deze hebt aangeschaft.

Je kan ze wel terugsturen naar Ziggo gratis via hun Antwoordnummer.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Nee de Smartcard krijg je geen geld voor terug als je deze hebt aangeschaft.

Je kan ze wel terugsturen naar Ziggo gratis via hun Antwoordnummer.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik heb een tv gekocht om bij Ziggo te kunnen kijken, Ik heb hem niet meer nodig, krijg ik nu mijn geld terug als ik naar KPN overstap?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb wrote:
Ik heb een tv gekocht om bij Ziggo te kunnen kijken, Ik heb hem niet meer nodig, krijg ik nu mijn geld terug als ik naar KPN overstap?



Nee, maar als je hem kwijt wilt en het is een goede zijn er vast wel wat gegadigden voor... :grin:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Vroeger kon je bij Ziggo dealers een installatiepakket aanschaffen.
Daarbij zat een Smartcard die je van Ziggo in bruikleen kreeg.
Zo'n Smartcard moet je dus terugsturen naar eigenaar Ziggo, als je hem niet meer nodig hebt.
Idem voor een Smartcard die je van Ziggo kreeg bij het afsluiten of wijzigen van een abonnement.

Al deze Smartcards werden netjes geregistreerd en dat kun je zien bij Mijn Ziggo.

Voor dat installatiepakket bij een Ziggo dealer moest je een bedrag betalen.
Dat bedrag was voor de registratie van e.e.a- niet voor aanschaf van de Smartcard.
Registratiekosten kun je niet terugvorderen.

Er is hier ooit een hele diskussie geweest over van wie een Smartcard uit een installatiepakket is. Er werd gesuggureerd dat die in eigendom was, omdat die gekocht zou zijn. Zo'n Smartcard zou dan ook niet gratis kunnen worden vervangen als hij stuk zou gaan. Dat gebeurt wel eens. Je moest maar een nieuwe Smartcard gaan huren volgens de Helpdesk, zoals dit tegenwoordig gebruikelijk is voor nieuwe klanten.
Hieronder het verlossende woord: hij is in bruikleen en moet dus wel gratis vervangen kunnen worden. En, zoals al gezegd, worden teruggestuurd, als niet meer nodig.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer XXXXXX,

Hierbij kom ik terug op uw bericht.

Het antwoord van de moderator behoeft iets nuancering. Klanten kochten het installatiepakket en daar zat een smartcard van Irdeto bij. De vergoeding die de klant betaalde was voor de installatie, niet voor het kopen van de kaart.

Met vriendelijke groet,

Annelies Slot
Advisor Complaints Services

Uitgelicht topic