Beantwoord

Slecht en geen signaal

  • 24 oktober 2020
  • 34 reacties
  • 609 keer bekeken

  1. zeer slecht signaal BBC first, kanaal 22.
  2. geen signaal bij aanzetten.

Aansluiting: AOP - splitter (TV, internet/telefonie) - TV versterker (8dB) - 10m COAX - decoder - HDMI kabel - TV. Jaren lang prima gewerkt.

ad 1: plots slecht signaal BBC first, bij zappen veel signaal van de vorige zender er door heen, ik heb dit al enkele weken. Na ZIGGO werkzaamheden buiten, zeer goed signaal maar niet voor lang.

ad 2: Bij uitzetten gaat alle voeding (decoder/TV) eraf dus ook geen standby, bij aanzetten, via schakelaar dus weer spanning erop en signaal. Doe ik al jaren zo en bij aanzetten nu 2x geen signaal gehad. Door de decoder in het geheel te resetten weer signaal. Is mijn decoder aan het begeven? Smartcard?

Alvast bedankt voor een reactie,
Frans

icon

Best beantwoord door fastbiker 15 november 2020, 16:07

@fbijltje De rode f connector is wel geschikt voor schroefdraad. Even flink aandrukken.

Bekijk origineel

34 Reacties

Reputatie 7
Badge +13

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

 

aansluiting versterker:
 

Splitter:
 

 

Reputatie 7
Badge +13

*verwijderd*

 

 

 

 

Die foto is inderdaad niet scherp en wat donker aan 1 kant....doe mijn best.

Reputatie 7
Badge +13

*verwijderd*

Reputatie 7

De AOP dient vervangen te worden en er moet dus een monteursafspraak gemaakt worden, Dit kan je beter als volgt doen

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

 

Wil je sneller contact met Ziggo?
Zie de telefonische contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

 

Of via de Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) die komt rechts onderin de pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

Het groene lampje brandt maar ik zie dat het niet zichtbaar is op de foto.

Reputatie 7
Badge +13

Je versterker is prima.

Ik sluit me volledig aan bij @Dave- 

Ik raad je aan om zijn advies op te volgen🙂

Reputatie 7

Goedemiddag @fbijltje en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag hier aanklopt! Wat @Dave- en @Tom. aangeven klopt, het aansluitpunt lijkt inderdaad verouderd te zijn en moet door een Ziggo monteur worden vervangen. Buiten het feit dat het aansluitpunt vervangen moet worden lijkt het mij ook verstandig de kabels op de foto
te vervangen door nieuwe kabels (kant en klaar) voorzien van kabelkeurmerk. Met name de coaxkabels met losse plastic kapjes hebben nagenoeg geen bescherming tegen signaal invloeden van buitenaf met alle gevolgen van dien. 

Het gaat om de kabels die ik omcirkeld heb op onderstaande foto. Ik kan hiervoor kosteloos nieuwe kabels toesturen in de maten 1.5, 3 of 5 meter. Laat maar weten welke lengtes je nodig hebt. Ik hoor daarnaast graag op welke data een monteursafspraak het beste uitkomt. 

 

 

@Paul Ziggo
Paul, kun je een kostenplaatje maken? Met 5 meter kabel haal ik het niet met 7,5 meter ruim voldoende. De kabel betreffende het radiosignaal gebruik ik niet...dus 1 kabel van 7,5 meter is voldoende. Verder wil ik gelijk de splitter vervangen want die is ook verouderd en is sinds ik er woon (ruim 27 jaar) nog niet vervangen...een splitter met een aansluiting voor de TV en een aansluit kabel voor het modem.

...dus kabel (TV) 7,5 meter, splitter+modemkabel en vervangen AOP.

De kanalen 13, 15, 22, 27 hebben een slecht signaal (verder dan 70 niet gecheckt, 120 goed signaal)...zegt dat iets over de smartcard?...omdat 2x het gehele signaal is weg gevallen en resetten van alleen de decoder met de smartcoard is voldoende om weer signaal te krijgen maar die kanalen blijven slecht.?????...eerder wel goed gedaan!!!

Reputatie 7
Badge +13

Als je geen gebruik maakt van radio dan kan je die beter afkoppelen en daar een afsluitweerstand op plaatsen die bij je signaalversterker was bijgeleverd.

Deze kabel functioneert nu alleen als een magneet voor storingen.

(Een afsluitweerstand is wat je op je ongebruikte uitgangen hebt zitten van je signaal versterker)

 

 

@Tom.Ga ik zeker doen maar eerst het een en ander moderniseren zodat het weer uptodate is en aan de wensen van de huidige tijd voldoen.
...ben zeer benieuwd of dan het signaal op bv kanaal 22 weer goed is...

 

beeld kanaal 22 BBC First op 28 oktober 2020 om 8.25 uur.

 

Hoi @fbijltje 

Paul, kun je een kostenplaatje maken? Met 5 meter kabel haal ik het niet met 7,5 meter ruim voldoende. De kabel betreffende het radiosignaal gebruik ik niet...dus 1 kabel van 7,5 meter is voldoende. Verder wil ik gelijk de splitter vervangen want die is ook verouderd en is sinds ik er woon (ruim 27 jaar) nog niet vervangen...een splitter met een aansluiting voor de TV en een aansluit kabel voor het modem.

...dus kabel (TV) 7,5 meter, splitter+modemkabel en vervangen AOP.
 

Een POA-01 splitter kan ik je kosteloos toesturen. Dit is een splitter met 2 uitgangen; één voor het modem en één voor de televisie. Een kabel van 1,5 meter voor het aansluiten van je modem op deze splitter kan ik je ook gratis toesturen. Een coax-kabel voor de televisie van 7,5 meter kan ik je niet toesturen. De langste die ik kan toesturen is 5 meter. Maar op Ziggo Randapparatuur vind je wel een langere kabels terug en deze zijn voor de kostprijs. Zo betaal je voor een kabel van 7,5 meter € 6,95. En uiteraard voldoen deze aan al onze '’eisen'’. 

Het vervangen van het AOP door een monteur is kosteloos. Ik zou alleen wel aanraden om eerst de binnenhuisbekabeling echt up to date te maken. Dit om te voorkomen dat de monteur langskomt en € 50,- berekend omdat ook de eigen binnenhuisinstallatie is verouderd. 

Wil je dat ik je een POA-01 splitter toestuur met een kabel voor het modem? 

Wil je dat ik je een POA-01 splitter toestuur met een kabel voor het modem? 

@Cecilia Ziggo 
Ja...doe maar dan zijn die alvast uptodate….en ik ga de kabel van 7,5 meter kopen.
Heel hartelijk dank!

11.49 uur: De kabel zojuist besteld.

Nieuwe kabel aangesloten.
Signaal met versterker slechter. Zonder versterker, rechtstreeks op de splitter goed echter aantal kanalen slecht net als voorheen, o.a. kanaal 22 (BBC First) slecht signaal….dus geen verbetering behalve dat nu de versterker er tussen uit is. (?????)...misschien dat de nieuwe splitter en AOP dan wel een verbetering geven.

Hoi @fbijltje 
Top dat je de nieuwe coax-kabel al hebt besteld en ontvangen! De POA-01 splitter en kabel voor naar het modem heb ik voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen kosteloos in de bus. Ik ben ontzettend benieuwd wat deze nieuwe materialen voor resultaten gaan geven. Houd ons vooral op de hoogte en deel gerust foto's van de nieuwe aansluiting! 

Ben zeer benieuwd en zal een foto maken met de nieuwe aansluiting en hier posten.

Splitter en kabel zijn binnen en gelijk aangesloten. Signaal kanaal 22 (BBC First) nu goed, zag net wel eventjes een kleine storing misschien dat het signaal beter wordt met een nieuwe AOP want die is wel aan vernieuwing toe. Of zal ik de versterker er tussen zetten op bv 4 dB.???? Zal de stof nog verwijderen en het plastic kapje op de splitter doen. Hierbij een 2-tal foto's:

Aansluiting zoals het nu is, de TV kabel is 7,5 meter.
Signaal kanaal 22, BBC First na aansluiten nieuwe splitter.

 

Er zijn af en toe kleine beeld en geluid storingen op kanaal 22 (BBC First), ik heb daarom belsoten om de versterker op 4 dB er tussen te zetten. Tot nu toe geen storingen meer gezien.
 

 

Kanalen 1 t/m 70 bekeken. Zien er goed uit, ook kanaal 22. Kanalen 501 (NPO Nieuws) en kanaal 502 (NPO Politiek) geven nog storingen, kabel nu aangesloten op de 6 dB uitgang van de versterker welke echter geen verbetering geeft.

 

Reputatie 6
Badge +7

Laat iig je AOP vervangen

@Arnold1310 
Ga ik zeker doen…
Ik heb de versterker weer terug gezet op 4dB. Wacht nu voor een afspraak met de monteur.

Reputatie 5

@Arnold1310 
Ga ik zeker doen…
Ik heb de versterker weer terug gezet op 4dB. Wacht nu voor een afspraak met de monteur.



Alright, houdt dan rekening met deze Corona maatregelen.
Monteurs werken in dagdelen van 0800-1300 en 1200-1800 uur. 
Ik weet niet hoe snel je kan reageren, maar voor deze week is nu alleen komende vrijdagmiddag mogelijk.
Anders wordt het na het weekend. Is er dan een voorkeur voor een dag of dagdeel @fbijltje ?

@Erik P Ziggo 
Na a.s. maandag verder prima...probeer dan dinsdag.

Reageer