johnzondag

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sinds enkele dagen veel artefacten en storing in geluid in digitaal beeld op HD TV 1, 2 en 3.

Sinds ongeveer een week zijn er veel storingen op TV 1, 2 en 3 die we digitaal kijken, ook wel wat op RTL4 digitaal. Meerdere keren per minuut valt het geluid weg en bijna altijd is er gelijktijdig een storing in beeld. Eerlijk gezegd kijken we daarnaast vrijwel niets live op tv, alles via Netflix. We hebben jaren niets gewijzigd in huis aan de bedrading. De tv in de woonkamer heeft een CI+ module, Netflix kijken we via een WD Live box. De ethernetaansluiting op de tv is niet in gebruik, we gebruiken ook geen mediabox. We wonen in Rosmalen.
Vanavond overgestapt op NPO 2 analoog, vrijwel geen storing.
Waar zou die storing vandaan kunnen komen?
12 Reacties 12
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Zo te merken wordt het signaal verstoord en dat kan verschillende oorzaken hebben. Wellicht oud materiaal of misschien zijn bijvoorbeeld door het schoonmaken de coax kabels losser komen te zitten.

Haal daarom even de coax kabels even los en druk ze daarna even goed aan. Helpt dat niet, plaats dan eens een foto van het AOP. Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groet,
Evert
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi johnzondag,

Top dat je hier je hulp zoekt voor dit irritante probleem. Wat Evert zegt klopt, zo'n verstoring kan vele oorzaken hebben. Heb je de tips van Evert al opgevolgd, of heb je via een andere weg contact gezocht? We zijn in ieder geval benieuwd hoe de situatie nu is.
johnzondag
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Michael, Evert,

ik heb gisteren de kabels losgehaald van de tv en aan de modemkant, dat heeft niets geholpen. Het AOP zit achter een radiator-ombouw, daar ga ik vanavond of morgen een foto van proberen te maken. Die zal ik hier posten.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
?? we zien de foto wel verschijnen 🙂
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
ZIJn er onlangs werkzaamheden geweest in de wijk? Want ook die veroorzaken op verschillende plaatsen nogal wat storing.
johnzondag
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier is de foto van het AOP. Verder heb ik een K"onig antenneversterker voorbij de splitter beneden/boven. Gisteren heb ik de splitter weggehaald en de tv beneden als enige aangesloten. Heeft helaas niet geholpen.
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Laat de AOP eens vervangen door Ziggo
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
En de coax kabel voldoet ook niet meer aan de huidige norm zo te zien.

Edit: Verder wat ook wel eens kan helpen. de data en coax tv kabel om te wisselen.

Data in out 2 en coax tv in out 1 ..Test dat ook even uit.
johnzondag
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de aansluitingen out1 en out2 verwisselt, dat maakte niets uit.
Het volgende dat ik ga doen is 6 m nieuwe coaxkabel kopen en kijken of dat helpt. Nou ja, kijken..... als ik die heb kan ik hem toch niet meer terugbrengen dus dan laat ik hem ook liggen. Alleen moet daarvoor de verwarmingsombouw open en dat is werk voor een weekeind en dat moet even wachten.
Zojuist heb ik npo1, 2 en 3 (analoog) als 1, 2 en 3 gezet en de HD versies op 51, 52 en 53. Analoog kijkt het een stuk beter, weinig wegvallen van geluid en weinig artefacten.

Nick999 wrote:
ZIJn er onlangs werkzaamheden geweest in de wijk? Want ook die veroorzaken op verschillende plaatsen nogal wat storing.


Op ziggo.nl staan geen werkzaamheden.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Maar nogmaals wat ook al is aangegeven is door Arnold1310 zou ik ook even de aop mee nemen in de vervanging..
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi johnzondag,

We hebben al eventjes niks meer van je gehoord. Hoe staat het er nu voor?
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Het is vast opgelost anders wacht je geen 11 dagen lijkt mij of hij is op vakantie :grinning:

Uitgelicht topic