Renzo_Borst

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Signaalverlies op Humax 5300C zodra het modem is aangesloten

Als ik de tv kabel rechtstreeks in de muur aansluit, of via de adapter van Ziggo heb ik normaal tv beeld. Zodra ik de datakabel aansluit begint het tv beeld te storen, als ik daarbij het modem ook daadwerkelijk aanzet geven alle zenders geen beeld en dan krijg ik de welbekende E48-32 melding.

TV signaal direct via de muur: 634.00MHz, SR 6900, BER[E-6] : 0, Kwaliteit 100%, Sterkte 38%.

TV signaal met Ziggo datakabel: 634.00MHz, SR 6900, BER[E-6] : 192, Kwaliteit 100%, Sterkte 22%.

TV signaal met Ziggo modem aan: 0 Mhz, Kwaliteit 0%, Sterkte 0%.

 

Alle kabels zijn nagelopen en naar mijn mening in orde.

 

Internet doet het helemaal niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Renzo_Borst wrote:

Inmiddels heb ik weer internet. Ik heb de bestaande contactdoos vervangen voor een hirschman contactdoos. Echter het probleem met de tv blijft. Zodra ik het modem aan zet heb ik veel ruis op de tv.

Is de tv storing wellicht op te lossen met een betere coax kabel in plaats van de standaard Ziggo kabel?

 

Ik zit toch eerder te denken aan een defecte splitter. Normaal stoort een modem de TV niet. 

Bekijk in context

64 Reacties 64
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Heb je de mediabox XL?

Welk modem?

Heb je de mediabox rechtstreeks verbonden met het modem middels een utp kabel? Zo ja, verwijder deze, omdat dat vele problemen veroorzaakt.

Met welk apparaat wil je het internet op? Bekabeld of wifi?

 

Renzo_Borst
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb de humax 5300, modem zie foto. 

De media box is inderdaad met vaste utp aangesloten, zit nu op mijn werk, ga vanavond kijken of het werkt zonder kabel.

Probleem met internet is zowel bedraad als WiFi. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Hoogstwaarschijnlijk is dat de oorzaak van het probleem. Hou je ons hier op de hoogte van het resultaat?

Werk ze.

Renzo_Borst
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Het verwijderen van de utp kabel uit de digitale ontvanger heeft niet geholpen, helaas. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Renzo_Borst wrote:

Als ik de tv kabel rechtstreeks in de muur aansluit, of via de adapter van Ziggo heb ik normaal tv beeld. Zodra ik de datakabel aansluit begint het tv beeld te storen, als ik daarbij het modem ook daadwerkelijk aanzet geven alle zenders geen beeld en dan krijg ik de welbekende E48-32 melding.

TV signaal direct via de muur: 634.00MHz, SR 6900, BER[E-6] : 0, Kwaliteit 100%, Sterkte 38%.

TV signaal met Ziggo datakabel: 634.00MHz, SR 6900, BER[E-6] : 192, Kwaliteit 100%, Sterkte 22%.

TV signaal met Ziggo modem aan: 0 Mhz, Kwaliteit 0%, Sterkte 0%.

 

Alle kabels zijn nagelopen en naar mijn mening in orde.

 

Internet doet het helemaal niet.

 

Hi,

Kan je foto's laten zien hoe je het hebt aangesloten en met welke verdelers ? vooral de coax componenten die je gebruikt.

 

Als ik naar die sterkte waarden kijk die je schrijft is dat ver onder wat het zou moeten zijn.

Dus zelf denk ik dat je het in de aangesloten coax omgeving moet zoeken.

Renzo_Borst
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Verwijder eens het witte kapje van de POA. Dit is vaak de oorzaak dat de plug net niet diep genoeg in de contactdoos komt, waardoor er slecht contact ontstaat.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Renzo_Borst wrote:

 

 

Het lijkt er sterk op dat de verdeler niet in een originele Ziggo contactdoos zit ? en de doos word door een grijze coax 12 gevoed.

Vragen die ik dan heb zijn :

is deze doos de enige in je huis? zo nee kan je dan foto's maken van de rest van je coax installatie ? 

En wat @KBX458 zegt kan ook een oorzaak zijn.

 

Renzo_Borst
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Kapje was er al af omdat inderdaad dan de plug niet ver genoeg komt. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Renzo_Borst Voor de helderheid.

Het verwijderen van de utp kabel uit de digitale ontvanger heeft niet geholpen, helaas. 

Je hebt een Humax 5300. Kabel kan rustig blijven zitten. Is nodig voor Interaktieve TV.

@KBX458 Bedoelde dat als je een Mediabox XL hebt, je die Box niet met een netwerkkabel moet aansluiten. Dat geeft allerlei problemen.

KBX458 wrote:

Heb je de mediabox XL?

Welk modem?

Heb je de mediabox rechtstreeks verbonden met het modem middels een utp kabel? Zo ja, verwijder deze, omdat dat vele problemen veroorzaakt.

Met welk apparaat wil je het internet op? Bekabeld of wifi?

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Renzo_Borst wrote:

Kapje was er al af omdat inderdaad dan de plug niet ver genoeg komt. 

 

Oke en dit is echt het enige aansluitpunt in je huis ? 

Renzo_Borst
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Deze setup trof ik aan bij aankoop huis. Woon hier nu drie maanden, heb al die tijd wel internet gehad, tv kijken was niet optimaal 

Renzo_Borst
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ronihd wrote:
Renzo_Borst wrote:

Kapje was er al af omdat inderdaad dan de plug niet ver genoeg komt. 

 

Oke en dit is echt het enige aansluitpunt in je huis ? 

Ja

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Misschien loont het om eens in de meterkast te kijken of daar het originele AOP zit.

Renzo_Borst
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Kan het aan de splitter liggen? Het is heel vreemd dat tv werkt, maar wegvalt zodra het modem een data verbinding wil realiseren. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De mediaboxen die @Renzo_Borst heeft zijn Humax boxen en geen Mediabox XL, als ik dat goed zie in zijn profiel en die moeten wel aangesloten zijn op het modem om on-demand te kunnen gebruiken.

Hoeveel meter coax kabel heb in totaal in huis?

Ik vind de signaalsterkte aan de lage kant, maar ken de Humaxen niet goed genoeg, mogelijk kan @Willem-A hier eens naar kijken.

Ik vermoed dat het signaal wegvalt door een totaal te laag signaal als alles aangesloten is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal wat dieper te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem, zoals het met de splitter aangesloten is, de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:

De mediaboxen die @Renzo_Borst heeft zijn Humax boxen en geen Mediabox XL, als ik dat goed zie in zijn profiel en die moeten wel aangesloten zijn op het modem om on-demand te kunnen gebruiken.

Hoeveel meter coax kabel heb in totaal in huis?

Ik vind de signaalsterkte aan de lage kant, maar ken de Humaxen niet goed genoeg, mogelijk kan @Willem-A hier eens naar kijken.

Ik vermoed dat het signaal wegvalt door een totaal te laag signaal als alles aangesloten is.

 

De signaalsterkten zij niet goed ! dit zou zo denk ik 75% moeten zijn.

idd kabels controleren en kijken of alles goed is aangesloten , ik zou als ik @Renzo_Borst  was toch de deksel van de wcd er af halen en kijken of de coax goed gemonteerd zit in de doos zelf.

En grijs op groen daar zit een las tussen die kan je ook even proberen te controleren.

 

Daarom zijn mijn eerdere vragen op coax aansluitingen gericht.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Renzo_Borst Als ik de foto van de modem bekijk zie ik dat die niet goed online is, want het wifi-lampje brandt. Normaal hoort u alleen het powerlampje te zien. Kunt u eens terug naar fabrieksinstellingen en kijken of dat het probleem oplost?

Uitgelicht topic