arnpen

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Sharp tv: wel beeld geen geluid

Ik sluit de mediabox hd via HDMI aan op mijn Sharp 40BL5EA t.v. Ik heb dan wel beeld en geen geluid. Dit geldt voor alle HDMI poorten.

 

Als ik via de tuner van de tv kijk (coax → TV ingang) heb ik beeld en geluid.

Als ik via de Ziggo app naar de t.v. stream , heb ik beeld en geluid.

Als ik mijn laptop of een dvd speler via HDMI aansluit, heb ik ook beeld en geluid.

 

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
arnpen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

HOERA.

Zoekt en gij zult vinden en vooral: de aanhouder wint.

 

Het probleem is opgelost. In de t.v. stond HDMI op 2.0, dit veranderen naar 1.4 bleek de oplossing.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Welke mediabox? Al bij geluidsinstellingen gekeken?

arnpen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie.

Op de voorkant van de mediabox staat alleen Mediabox hd. Ik heb even op de onderkant gekeken en daar staat ook Pacer. De mediabox heeft geen harde schijf en mogelijkheid voor pauzeren e.d.

 

Bij de instellingen van de mediabox zie ik v.w.b. geluid alleen volume.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

arnpen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja.

Bovendien werkt het met dezelfde kabel en een andere tv wel.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik ken de pacerbox niet, maar een algemeen advies is herstellen naar fabrieksinstellingen. Levert dat niets op dan zou de box defect kunnen zijn. Is het uweigendom?

arnpen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De mediabox is van Ziggo.

Resetten heb ik tot nu toe niet gedaan, ga ik nog proberen. Baat het niet ……...

Een kapotte mediabox lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ik met mijn vorige (Salora) t.v. geen probleem had. Het euvel deed zich pas voor toen ik de nieuwe Sharp aansloot. Het zou wel heel toevallig zijn als de mediabox het net op dat moment zou begeven. Bovendien werkt het mijn tweede (Toshiba) t.v. probleemloos.

 

Bedankt voor de moeite, wordt zeer gewaardeerd.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Kunt u toevallig in het menu van de tv ook iets veranderen bij hdmi instellingen? bij panasonic speelt dit probleem ook en daar is de optie hdmi modus te veranderen de oplossing. Misschien zit er in de sharp ook zoiets. Dus even menu nalopen van de tv bij geluidsinstellingen en dus ook even bij de hdmi instellingen.

 

Teun

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @arnpen . Welkom hier!

Goed dat je ons gevonden hebt om je vragen te stellen ^^. Heb je de reset inmiddels geprobeerd? Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat. 

arnpen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Teun Ik heb alleen een instelling gevonden om de tv toe te staan HDMI-apparaten te bedienen. Deze instelling veranderen blijkt geen oplossing voor het probleem te zijn.

 

@Jan F.@Lycke Ziggo Ook de reset was tevergeefs. Na contact met Ziggo krijg ik een nieuwe mediabox. Hopelijk lost dat het probleem op.

 

Bedankt voor de reacties, ook al hebben ze tot nu toe nog niet tot een oplossing geleid.

arnpen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heeft de nieuwe mediabox het probleem niet verholpen. Ik had gehoopt een ander merk mediabox te krijgen maar ik kreeg een zelfde Pacer box.

Ik heb nog gekeken of mijn t.v. geschikt is voor CI+ maar dat is ook niet het geval. Het begint erop te lijken dat de communicatie tussen de Pacer mediabox en mijn Sharp t.v. niet vlekkeloos verloopt.

Kan iemand nog een andere oplossing dan overstappen naar een andere provider bedenken?

arnpen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hierboven schreef ik dat mijn t.v. niet geschikt was voor CI+. Dat deed ik n.a.v. de test bij Ziggo met als uitslag dat mijn Sharp 40BL5EA niet geschikt is voor . Nu zie ik echter dat de t.v. waarschijnlijk wel een aansluiting heeft voor CI+. Deze afbeelding staat in de handleiding.

 

Misschien kan @Lycke Ziggo aangeven of dit het proberen waard is, of heeft dit met de regio te maken?

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Er zit een dvb-c tuner in. Je kunt eens proberen om de zenders te zoeken. Kom hem niet tegen als een gecertificeerd toestel op de ziggo site. Maar je zou eens een gokje kunnen wagen, je weet maar nooit. Laat de zenders een zoeken met frequentie 474.00 en netwerk id 4444.

Succes

 

Teun

arnpen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

HOERA.

Zoekt en gij zult vinden en vooral: de aanhouder wint.

 

Het probleem is opgelost. In de t.v. stond HDMI op 2.0, dit veranderen naar 1.4 bleek de oplossing.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Mooi dat het gelukt is!! Had ik toch een beetje gelijk met een instelling van  de hdmi poorten

 

Teun

Uitgelicht topic