jvdcx

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

'Service niet operationeel' CI module

Ik heb de CI+ module in de zijkant van mijn tv zitten. Vroeger heeft deze altijd prima gewerkt. Nu werkt hij alleen nog als ik hem er 3 keer opnieuw in doe en elke keer opnieuw een automatische kanaalscan doe. Met geluk doen de zenders het daarna. Hoe zit het dat mijn tv het niet meer normaal doet? Wanneer ik hem aanzet krijg ik op élke zender 'service niet operationeel'. En als ik doe wat ik hierboven beschrijf doet de tv het daarna meestal gewoon. Wat is dit voor onzin?
5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke TV heb je?
SVP merk model nummers en letters.

Heeft je TV de laatste nieuwe software voor deze TV?

Het kan ook zijn dat het contact niet goed meer werkt tussen smartcard en module.
Ik heb onlangs bij iemand met dezelfde problemen de smartcard goed schoongeveegd en hen een keer of tien in en uit de module gehaald.
Misschien helpt het ook als je de module een keer eruit haalt en opnieuw er heel goed indrukt, er zit vaak een kleine drempel waar je doorheen moet, dit voer ik altijd uit met dit soort problemen.
jvdcx
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Salora, type enz geen flauw idee. Als het goed is update hij zichzelf.
Schoonvegen, 100x eruit halen al gedaan, heeft geen nut. En ik snap wat je bedoelt met drempel, ik duw hem er ver genoeg in. Ik heb al jaren problemen met deze service van ziggo, de ene keer hebben al mijn zenders strepen, de andere keer doet de helft van de zenders het, nu heb ik ondertussen alweer een half jaar geen zender, overal staat “service niet operationeel”. Er is al 5x een monteur van ziggo langs geweest, die fixt het voor een paar weken en dan gebeurt het gewoon weer opnieuw. Flut ziggo
Ray_mon

Level 4
  • 60Posts
  • 8Oplossingen
  • 11Likes
Misschien moet je niet direct met het vingertje naar Ziggo wijzen maar zelf eens kijken of de tv wel update? Als ik je bericht zo lees ben je daar niet zeker van.

Misschien is het ook verstandig om je typenummer van je televisie op te zoeken en in te voeren op de site van Ziggo om te kijken of CI+ wel werkt. Dit kun je hier doen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/
jvdcx
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij is geupdate en hij heeft altijd gewerkt.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
jvdcxVroeger hielp het wel eens om de automatische update ( inzake module) (dus niet de tv zelf). uit te zetten. Hier speelde dat zenders niet meer op volgorde kwamen te staan, en of zenders niet meer zichtbaar waren. Workaround: het uitzetten van automatische updates inz. module updates. En regelmatig controleren en dan handmatig de updates op te halen. Dit staat mij bij.
Of dit ook bij jou zo is, en evt. in te stellen is even checken. Wie weet is dit de oplossing.

Uitgelicht topic