1
Vraag
2
Reacties
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Samsung TV "source" bedienen met ab Humax 5300c

Hallo, kort maar krachtig:
Is het al iemand, in het bezit van een Humax 5300c decoder, gelukt om d.m.v. de codes bij een Samsung TV de "source" knop te bedienen met de afstandsbediening van de Humax?
Ik vind geen code waarbij dat gaat.

Nu heb ik nog steeds de afstandsbediening van de Samsung TV nodig om de TV op HDMI 1 te zetten, op HDMI 1 is de Humax decoder aangesloten.

Het is zeer vervelend trouwens, dat wanneer de Humax op stand "tv" staat, dat als je dan zapt of een kanaal kiest, de TV van HDMI af gaat en je "gewoon" weer via de voorgeprogrammeerde TV zenders kijkt (CI-plus module).
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Haander
Topicstarter
Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Probleem opgelost.
Heb Logitech Harmony 3050 gekocht en die kent het tv type en de Humax 5300c.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Om de Humax te bedienen, b.v. een zender kiezen of zappen, moet je eerst de PVR knop indrukken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
En alvast gefeliciteerd met het vaderschap.:relaxed:
Haander
Topicstarter
Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Be rt wrote:
Om de Humax te bedienen, b.v. een zender kiezen of zappen, moet je eerst de PVR knop indrukken.


No shit Sherlock
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Wat gebeurt er als je de tv functie inschakeld en dan programma + of - intoetst?? gaat hij dan niet bijvoorbeeld van ned 1 naar ext, dan hdmi 1 enz enz??
Een source knop functie zit bij mijn weten niet op de afstandsbediening van de 5300.


Teun.
Haander
Topicstarter
Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Teun wrote:
Wat gebeurt er als je de tv functie inschakeld en dan programma + of - intoetst?? gaat hij dan niet bijvoorbeeld van ned 1 naar ext, dan hdmi 1 enz enz??
Een source knop functie zit bij mijn weten niet op de afstandsbediening van de 5300.


Teun.


Zie de laatste alinea in mijn bericht wat er gebeurt als je dat doet.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Dan klopt het toch ook wat je zegt: op de afstandsbediening heb jij ingetoetst "tv" dan zijn de functies toch voor de tv en niet voor de humax. Exact zoals Bert het hierboven al beschreef.

Teun.
Haander
Topicstarter
Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Probleem opgelost.
Heb Logitech Harmony 3050 gekocht en die kent het tv type en de Humax 5300c.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kijk anders eens of er een zogenoemde 'Hotelmode' of soortgelijk aanwezig is. Dat vind je bij bepaalde Tv's in het verborgen menu. Daarin kun je een ingang selecteren waarmee de Tv voorts altijd mee zal opstarten. Verander verder niets in dat menu, en blijf zeker af van button en remote lock. Voordeel is dat je dan niet zelf steeds de juiste ingang meer behoeft te selecteren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Haander wrote:
Probleem opgelost.
Heb Logitech Harmony 3050 gekocht en die kent het tv type en de Humax 5300c.

En ook dat kan natuurlijk nog. Een zeer fraaie optie als er geen sprake is van een Hotelmode, of je deze niet durft te gebruiken, plus dat de Logitech vaak nog diverse andere opties kent die erg handig kunnen zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic