Cilly

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Samsung smart remote instellen op Arris DCX960

Ik wil graag de smart remote van mijn Samsung tv UE49KU6540 instellen op de media box. Mijn tv kent de Arris box niet. Heeft iemand hetzelfde probleem kunnen oplossen ?
Misschien is er een alternatieve keuze die wel werkt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cilly
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb in het menu van de Samsung TV gekozen voor:
Bron
Instellen Universele Afstandsbediening
Nieuw Apparaat
Daarna Provider gewijzigd van Ziggo naar UPC

Toen werkte alles perfect !!!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Je kan in de Ziggo Go app als je nieuwe Media Box deze herkent, de afstandsbediening hiervoor gebruiken. Rechtsboven staat een vierkantje met de afstandsbediening erin en daarmee kan je hem gebruiken.

Als dat nog niet werkt dan is de ondersteuning voor de TV komende nog. Alles is nieuw en er komt dan vast een oplossing. Ik kan het wel voor de zekerheid even navragen, dan weet je het morgen van een moderator.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Cilly Ik heb nog geen mogelijkheid gezien om met een TV afstandsbediening de Next box te bedienen.
Het is wel mogelijk om met de Next afstandsbediening je TV te bedienen met uit en aan en het geluid.
Cilly
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb in het menu van de Samsung TV gekozen voor:
Bron
Instellen Universele Afstandsbediening
Nieuw Apparaat
Daarna Provider gewijzigd van Ziggo naar UPC

Toen werkte alles perfect !!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Cilly Dank voor je tip, dit gaat heel veel mensen blij maken.:relaxed:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Ik ga dit zekers straks even proberen met mijn Samsung TV.

Dank je wel voor de tip.:blush:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
xGarfieldx-Dave en to @all Mocht het niet lukken om uit de lijst van geschikte apparatuur werkzaam te krijgen hier nog een paar oa tips en mogelijkheden die ik ongeveer een jaar geleden heb geadviseerd:
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/samsung-remote-control-q7f-koppelen-aan-mediabox-24...
Igadget

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik kan bevestigen dat het selecteren van UPC i.p.v. ZIGGO inderdaad werkt op mijn Samsung TV
2wheels

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben in het bezit van een Samsung QE65Q9FN icm met een Denon AVR-X2200W. Na enig uitgezoek blijkt alles netjes te werken via de bijgeleverde universele afstandbediening van Samsung.
Als je afstandsbediening instelt als merk : PACE en modelnummer: DCR7111 werkt bij mij alles., zelfs het oproepen van de gids met de rechterknop.
Apps kun je kiezen via Home > Start > Enter (daar kun je ook je instellingen aanpassen etc.
In eerste instantie moet je ff de weg zoeken maar alles werkt bij deze instelling.
mcleaver

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Cilly Ik heb nog geen mogelijkheid gezien om met een TV afstandsbediening de Next box te bedienen.
Het is wel mogelijk om met de Next afstandsbediening je TV te bedienen met uit en aan en het geluid.


Geluid bedienen met de Ziggo remote werkt juist niet meer nu. Ik heb Logitech surround speakers op optisch aangesloten en dus kan de Samsung niet de volume regelen. De oude MediaBox deed dat wel in de MediaBox zelf. Maar nu probeert de Ziggo afstandsbediening om de Samsung volume regelaar te bedienen. Maar die werkt niet.
mcleaver

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cilly wrote:
Ik wil graag de smart remote van mijn Samsung tv UE49KU6540 instellen op de media box. Mijn tv kent de Arris box niet. Heeft iemand hetzelfde probleem kunnen oplossen ?
Misschien is er een alternatieve keuze die wel werkt.

Niet te geloven. Is dit een bewuste tactiek van Ziggo om mensen in de war te brengen? De remote werkt alleen als je zegt dat het van UPC is. En je kan alleen bij Ziffo.NL inloggen als je toestaat dat Vodafone.nl aangesloten wordt. (Chrome blokt anders - terecht.)
2wheels

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je een Samsung smartremote afstandsbediening probeer dan eerst eens alle apparatuur van elkaar te ontkoppellen. Dus alles hdmi kabels,stroom etc. Loshalen. Wacht tussen de 10 en 20 min. De apparatuue verliest dan zijn interne geheugens. Vervolgens alles in stellen via het menu van je tv. Je moet daarbij de afstandsbediening NIET gebruiken. Als er wordt gevraagd om het merk Mexiabox gebruik je als provider Ziggo en kies je voor de Pace DCR7111. Volg de aanwijzingen op het scherm. Daarna kun je het een en ander finetunen.via de instellingen van de tv / afstandsbediening. Bij mij gaat alles aan en uit wat ik asn elkaar gekoppeld heb. Zelfs mijn PS4 PRO werkt met de smartremote afstandsbediening
2wheels

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2x de entertoets van de smartremote indrukken en voila je kunt de mediabox bedienen.
Hans Brugmans p

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vandaag een uur met een wel zeer vriendelijke medewerkster van ziggo gesproken en het koppelprobleem met de smart remote van samsung voorgelegd voordat ik deze oplossing kende. Uiteindelijke geen steek verder gekomen hiemee. Ik vraag mij af waarom dit op de helpdesk van Ziggo niet bekend is want meerder nieuwe samsung TV modellen hebben dit probleem. Het is maar goed dat er alerte klanten van Ziggo zijn en ik hoop dat Ziggo eindelijk iets met deze feedback in haar protocollen doet dan wel dat zij professionele medewerkers in dienst neemt om de klant echt te helpen. Probleem dus nu opgelost dankzij Cilly waarvoor dank.

Uitgelicht topic