Vraag

Samsung QLED gecodeerd signaal

• 24 april 2019
  • 7 Reacties
  • 253x Bekeken

Reputatie 7
Badge +11
  • Super Expert
  • 2619 reacties
Goedendag

Bij een klant van ons staat een samsung Qled welke het volgende probleem heeft: Bij het te starten en gebruik van ondemand wordt het beeld zwart en gebeurt er niets meer en als men er dan weer uit gaat dan geven de zenders "gecodeerd"aan. Als men on-demand uitzet, werkt alles perfect. signaal subliem, geen berfouten en een mooie mer waarde van 39. Komt iemand dit verschijnsel bekend voor???
Wat al gedaan: andere module, smith, quantis. fabrieksherstel, rechtstreeks op AOP, nieuwste software, gebeld met Samsung, maar die hebben ook geen idee.

Teun

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
@Teun fijne vakantie! Ik hoop dat het gaat werken bij de klant.. bij neef gelukt. Als het zo ver is kan ik nog wel ea nakijken bij neef. Ik weet eigenlijk niet uit mijn hoofd welk type/serie samsung hij heeft. Ik hoor van je .
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Rob.

Vakantie gaat wel lukken, we gaan naar een lekker warm land, dus dat gaat wel goed komen. Ik houdt je op de hoogte.

gr Teun
Reputatie 7
Badge +11
Ja, Willem. Het zit er gelukkig nog aan. Teun
Reputatie 7
Badge +19
Mooi zo! Fijne vakantie dan. Geniet ervan.
Reputatie 7
Badge +26
@Teun Probeer het volgende eens: ( even standaard, maar heeft bij hulp aan neef met ook een samsung met module en itv geschikt) en zwart beeld geholpen: installeer de module volgens procedure. Dus eerst zonder smartcard. Wellicht bij jou bekend maar toch😉. Als alle zenders ok zijn smartcard plaatsen. Nu de tv even stroomloos zetten.. 3 a 5 minuten.

Hierna even weer spelen in het menu. Hier probeerde ik wat uit: van data uit en aanzetten etc ( ben even vergeten hoe en wat. maar ik speelde er wat mee) ( moet naar mijn idee iig uit staan anders open je de Hbb tv. bij rode knop. ( staat mij bij)

Verder heb ik in mijn Ziggo de zenders/diensten opnieuw opgehaald. Het hoe en wat??? Het werkte plots bij hem. En evt weer tv stroomloos zetten (stekker dr uit) Bij het evt. nagloeien van standby lampje: deze uitzetten via ab.

Succes! Gr Rob en tot ziens😉
Reputatie 7
Badge +11
Hoi @robbo

Hoi Rob. Hier ga ik mee aan de slag, maar wordt over een week, ga eerst een week op vakantie, even uitrusten van al het "ziggo"werk.
Kan dus wel even duren voor dat ik resultaat boek. Klant gaat uitzendingen gemist nu kijken via chromecast, met uitgeschakelde on-demand en met de ziggo-go app.
En voor mij geld ook: graag tot ziens😉

bedankt voor je hulp!!

Teun.
Reputatie 7
Badge +19
Kan een vakantie óók nog dan @Teun ? 😁

Reageer