Johannes46

Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Samsung mediabox SMT-C7140 loopt vast na resetten; hoe krijg ik hem aan de gang?

Ik had veel last van blokken, als ik de Mediabox aanzette. Ik kijk normaal TV via de Ci+.
Op aanraden van de monteur, die is geweest en een nieuwe Braun hoofdaansluiting heeft gemonteerd (oude was niet 4G afgeschermd en een nieuw verdeelblokje zijn we TV gaan kijken via de mediabox, maar dit is de laatste tijd hopeloos . Alleen maar blokken en vaak geen geluid. De mediabox los gemaakt en gereset , maar nu meldt het schermpje na: dL , please wait , eerste installatie ...eerste install en blijft dan hangen.
Uitgezet .Alle kabels los en weer geprobeerd. Zelfde verhaal. Kijk nu weer met de Ci+ module naar een super scherp beeld, maar ik zou graag die mediabox ook gebruiken. Hoe krijg ik die weer opgestart? Iemand een oplossing?
11 Reacties 11
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Heb je de Samsung al eens rechtstreeks op het AOP (Braun) aangesloten en het dan geprobeerd.
Johannes46
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Ja, al van alles. Hij start op en loopt vast bij de tekst :eerste installatie. Nadat ik een reset heb gestart omdat er zoveel blokken waren en bijna geen geluid. Met os zonder smartcard, zonder of met kabel ,(allemaal kabelkeur en het beste dat er te koop is. 4G afgeschermd etc.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Maakt de harde schijf rare geluiden (tikken) als je hem aanzet.
Johannes46
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Nee hoor. Niets daarvan. Ik ben zo brutaal geweest de harde schijf te verwijderen en dan zie je dat hij gewoon weer probeert op te starten en weer vastloopt op hetzelfde punt. De firmware cq opstartsoftware staat niet op de harde schijf, maar op een soort eprom of zoiets. De harde schijf is overigens ook niet leesbaar als je hem aan een Windowscomp hangt. Er is dus een ander besturingssysteem. Ik heb Samsung om de firmware gevraagd om die via usb te proberen te herstellen, maar die hebben ze niet. Zij kunnen niets betekenen .Wie heeft die van deze Samsung ? Zou het proberen waard zijn!
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Ws draait hij op Linux. Met ExtFS for Windows kan je dan de harde schijf benaderen. Maar dat lost jouw probleem niet op. Ziggo verzorgt de updates voor de Samsung.

Ms is de Samsung overleden. RIP. Gebruikte je de Samsung om op te nemen. Zo niet, zou ik het bij de CI+ houden.

Zo ja, zit de Samsung in je abbo???. Ms is de Next een optie voor je. Alleen kan je dan geen opnames overzetten overzetten naar je PC om te bewaren. Aangezien je de Samsung zelf hebt open gemaakt, zit er geen garantie op. Ms kan je een Humax 5200c of 5400C op de kop tikken als je wilt opnemen.
Johannes46
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Dank voor de Linux tip .Ik heb al een Next. Deze wilde ik boven gebruiken. Is van mij. Helaas.. Er moet toch een manier zijn om de firmware te herstellen. Het begon met een reset.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Nick999 Heb jij wellicht een idee? 🙂
Johannes46
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Wie heeft er Firmware van dit model voor mij? Volgens Samsung moet je die via een usbstick kunnen installeren. Zij hebben die niet meer. SMT-C7140 Misschien nog bij Ziggo?
Wie helpt?
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Ms heeft Alex Ziggo een oplossing. :thinking:
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Bedankt voor je tag, Beeblebrox 🙂

Erg lastige situatie, Johannes46 - je hebt zelf al ontzettend veel geprobeerd en uitgesloten. Op basis van je verhaal vrees ik eigenlijk het ergste voor je C7140. Zeker als hij (toen hij het nog wel deed) al heel veel problemen gaf met betrekking tot beeld en geluid, terwijl een Ci+ Module op dezelfde aansluiting perfect is. Over firmware beschik ik helaas ook niet, maar vermoed toch meer dat er een ander defect is.
Johannes46
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Dank je voor het meedenken. Het ziet er somber uit voor deze box dan. Hergebruik van de 500Gb harde schijf lijkt de enige optie. Misschien heeft iemand nog een idee........

Uitgelicht topic