1
Vraag
2
Reacties
Koningspade

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung HD recorder SMT-C7140

Geachte,

Zijn er meer ervaringen met het slechter worden van de afstandsbediening?
Het lijkt momenteel wel als of er elke week wel een veel gebruikt knopje uitvalt.
Zijn hier oplossingen voor?

Batterijen vervangen bied helaas geen oplossing en andere functies reageren wel heel soepel.

Alvast Bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Misschien even contact opnemen met de klantenservice voor een universele afstandsbediening?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/universele-afstandsbediening/

Die werkt gewoon bij de Samsung decoder.

Groeten, Christiaan

Bekijk in context

35 Reacties 35
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Koningspade wrote:
Geachte,

Zijn er meer ervaringen met het slechter worden van de afstandsbediening?
Het lijkt momenteel wel als of er elke week wel een veel gebruikt knopje uitvalt.
Zijn hier oplossingen voor?

Batterijen vervangen bied helaas geen oplossing en andere functies reageren wel heel soepel.

Alvast Bedankt.


Nieuwe afstandsbediening kopen?
Koningspade
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
AlexHelpt wrote:

Koningspade wrote:
Geachte,

Zijn er meer ervaringen met het slechter worden van de afstandsbediening?
Het lijkt momenteel wel als of er elke week wel een veel gebruikt knopje uitvalt.
Zijn hier oplossingen voor?

Batterijen vervangen bied helaas geen oplossing en andere functies reageren wel heel soepel.

Alvast Bedankt.
Nieuwe afstandsbediening kopen?

al enkele universele geprobeerd, maar de instelcode bestaat blijkbaar niet.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Misschien even contact opnemen met de klantenservice voor een universele afstandsbediening?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/universele-afstandsbediening/

Die werkt gewoon bij de Samsung decoder.

Groeten, Christiaan
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Koningspade wrote:

AlexHelpt wrote:

Koningspade wrote:
Geachte,

Zijn er meer ervaringen met het slechter worden van de afstandsbediening?
Het lijkt momenteel wel als of er elke week wel een veel gebruikt knopje uitvalt.
Zijn hier oplossingen voor?

Batterijen vervangen bied helaas geen oplossing en andere functies reageren wel heel soepel.

Alvast Bedankt.
Nieuwe afstandsbediening kopen?
al enkele universele geprobeerd, maar de instelcode bestaat blijkbaar niet.


Originele (en surrogaat) zijn voor €15-25 te koop 🙂
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
AlexHelpt wrote:

Koningspade wrote:

AlexHelpt wrote:

Koningspade wrote:
Geachte,

Zijn er meer ervaringen met het slechter worden van de afstandsbediening?
Het lijkt momenteel wel als of er elke week wel een veel gebruikt knopje uitvalt.
Zijn hier oplossingen voor?

Batterijen vervangen bied helaas geen oplossing en andere functies reageren wel heel soepel.

Alvast Bedankt.
Nieuwe afstandsbediening kopen?
al enkele universele geprobeerd, maar de instelcode bestaat blijkbaar niet.
Originele (en surrogaat) zijn voor €15-25 te koop 🙂


Die van Ziggo zijn gratis...
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Huizinga wrote:

AlexHelpt wrote:

Koningspade wrote:

AlexHelpt wrote:

Koningspade wrote:
Geachte,

Zijn er meer ervaringen met het slechter worden van de afstandsbediening?
Het lijkt momenteel wel als of er elke week wel een veel gebruikt knopje uitvalt.
Zijn hier oplossingen voor?

Batterijen vervangen bied helaas geen oplossing en andere functies reageren wel heel soepel.

Alvast Bedankt.
Nieuwe afstandsbediening kopen?
al enkele universele geprobeerd, maar de instelcode bestaat blijkbaar niet.
Originele (en surrogaat) zijn voor €15-25 te koop 🙂
Die van Ziggo zijn gratis...


Klopt, als je het aardig vraagt. Hoeven ze natuurlijk niet eens te doen omdat de garantietermijn al jaren verstreken is.

Blijft een universele, ik heb er liever een die specifiek voor het model gemaakt is. Maar smaken verschillen 🙂
Verwijderd account
Niet van toepassing
Koningspade

Gewoon even op een Ziggo mod wachten die vast en zeker jouw gaat helpen aan een originele afstandbediening die bij de Horizon SMT-7140 hoort. Uiteraard moet hij wel leverbaar zijn dan voorzie ik echt geen problemen. De Ziggo mods op dit forum zijn best wel voor rede vatbaar. In het weekeind zijn ze nauweijks aanwezig maar op werkdagen is het voltallig team aanwezig op dit forum. Veel succes ermee.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Orphanmountain wrote:
Koningspade



Gewoon even op een Ziggo mod wachten die vast en zeker jouw gaat helpen aan een originele afstandbediening die bij de Horizon SMT-7140 hoort. Uiteraard moet hij wel leverbaar zijn dan voorzie ik echt geen problemen. De Ziggo mods op dit forum zijn best wel voor rede vatbaar. In het weekeind zijn ze nauweijks aanwezig maar op werkdagen is het voltallig team aanwezig op dit forum. Veel succes ermee.


Horizon ≠ SMT-C7140 🙂 de 7140 is een ouder type
Verwijderd account
Niet van toepassing
AlexHelpt

Klopt zo,n ding heb ik ook gehad. Maar ja je weet nooit nee heb je ja kun je krijgen ?. Misschien is toch voor Koningspade een optie een afstandbediening van de Horizon XL type 2 zonder scart te nemen. Mocht de originele afstandbediening voor zijn Horizon niet meer leverbaar zijn.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Orphanmountain wrote:
AlexHelpt

Klopt zo,n ding heb ik ook gehad. Maar ja je weet nooit nee heb je ja kun je krijgen ?. Misschien is toch voor Koningspade een optie een afstandbediening van de Horizon XL type 2 zonder scart te nemen. Mocht de originele afstandbediening voor zijn Horizon niet meer leverbaar zijn.


Of gewoon in een keer klaar zijn en de klantenservice om een mediabox next vragen 🙂
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Orphanmountain wrote:
AlexHelpt


Klopt zo,n ding heb ik ook gehad. Maar ja je weet nooit nee heb je ja kun je krijgen ?. Misschien is toch voor Koningspade een optie een afstandbediening van de Horizon XL type 2 zonder scart te nemen. Mocht de originele afstandbediening voor zijn Horizon niet meer leverbaar zijn.


Je begrijpt me verkeerd, de 7140 is een compleet ander type decoder dan de Horizon/Mediabox XL. De afstandsbedieningen kunnen dan ook niet met elkaar overweg.

Huizinga wrote:

Of gewoon in een keer klaar zijn en de klantenservice om een mediabox next vragen 🙂


Inderdaad :smile:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Deze SMT-C7140 wordt al heel lang niet meer geleverd en ik zie deze mediaboxen links en rechts al defect raken, ook bij mij heeft hij het opgegeven.
Ik hoop dat er nog afstandsbedieningen liggen, maar verwacht het niet.
Koningspade
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heren bedankt voor uw reacties. Hoop wijzer geworden.
Be rt wrote:
Deze SMT-C7140 wordt al heel lang niet meer geleverd en ik zie deze mediaboxen links en rechts al defect raken, ook bij mij heeft hij het opgegeven.
Ik hoop dat er nog afstandsbedieningen liggen, maar verwacht het niet.

Dat klopt wel die van ons kuurtje soms ook, meestal dan met de hhd ik heb hier nog een afdanker liggen, waarvan de afstandsbediening ook al hapert, dus wat dat betreft komen we met een goede afstandsbediening een heel eind.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik zie dat er op het internet originele afstandsbedieningen te koop zijn: https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/product?type=GL59-00096A

Maar ik heb hier net even in de apparatenkast gekeken en heb nog de originele afstandsbediening hier liggen van het apparaat wat het heeft opgegeven.
Ik kan hem naar je opsturen, als je wilt, voor de verzendkosten.

Als je dat zou willen, klik dan even op mijn naam en op de volgende pagina op stuur bericht.
Dan krijg ik een privébericht.
Koningspade
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Ik zie dat er op het internet originele afstandsbedieningen te koop zijn: https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/product?type=GL59-00096A

Maar ik heb hier net even in de apparatenkast gekeken en heb nog de originele afstandsbediening hier liggen van het apparaat wat het heeft opgegeven.
Ik kan hem naar je opsturen, als je wilt, voor de verzendkosten.

Als je dat zou willen, klik dan even op mijn naam en op de volgende pagina op stuur bericht.
Dan krijg ik een privébericht.



Bert, bedankt op je aanbod, alleen ben ik nieuwsgierig of een moderator zal reageren met een mooi aanbod.:smirk:
Ps, als het er op aankomt, iets van 7,5euro zeker dan?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Huizinga wrote:

Of gewoon in een keer klaar zijn en de klantenservice om een mediabox next vragen 🙂


En dan weer een stapel andere problemen...
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Koningspade
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:
Dit misschien iets?https://www.electro-andijk.nl/index.php/categorien-2/samsung-gl5900096a-afstandsbediening-detail

Deze wordt wel interessant. Andijk is niet helemaal ver weg.:thumbsup:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het is zo te zien een van de weinige zaken die hem nog kan leveren. Bij vrijwel alle bedrijven heeft hij status: niet meer leverbaar.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic