1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jonie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung c7140 en interactieve TV

Hallo, we hebben onze oude ontvanger de samsung smt-C7140 aangesloten zodat we kunnen opnemen en live pauzeren. Ik heb de humax ook wel en deze heeft wel interactieve tv via de wifi. Maar we willen dus de samsung, deze wil sowieso niet via de wifi maar heb hem nu bedraad naar de modem maar blijf itv-001 melding houden. Iemand enig idee wat we nog kunnen proberen? Als ik naar ip configuratie ga staat hij op automatisch maar de verder op de mac na staat alles op 0. Is dit wel goed? Met vriendelijk groet Jonie
12 Reacties 12
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Jonie welkom op onze Community.

Ik hoop dat Willem-A weet of dit een mogelijkheid of onmogelijkheid is, hij weet echt heel veel van mediaboxen!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De ITV 001 melding geeft aan dat er geen verbinding is tussen decoder en modem.

Probeer het volgende:

-Haal de spanning geheel van de decoder/ontvanger
-Haal de spanning van het modem
-Contoleer de UTP kabel en aansluitingen, of pak even een andere
-Zijn kabel en aansluitingen in orde, schakel dan na 10 minuten het modem weer op
-Is het modem geheel opgestart, schakel dan de spanning op de decoder/ontvanger in
-Is de ontvanger geheel opgestart, kies dan meteen voor 'Lan configureren' **

** Dit laatste is niet nodig als het meteen werkt, maar die verwachting heb ik niet.
Jonie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dankjulliewel, we gaan dit proberen!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Jonie

succes!
Jonie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de samsung aangesloten zoals u zei. Toen de configuratie gedaan vanaf de link van ziggo, op automatisch blijven er nullen staan, krijg dan weer de itv 001 melding, toen nogmaals gedaan handmatig met de nummers wat in beeld staan bij de ziggo configuratie maar blijf de melding houden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Welke link heb je gebruikt van Ziggo?

Is dat deze link?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/interactieve-tv/samsung-mediabox-interactief-maken
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jonie wrote:
Ik heb de samsung aangesloten zoals u zei. Toen de configuratie gedaan vanaf de link van ziggo, op automatisch blijven er nullen staan, krijg dan weer de itv 001 melding, toen nogmaals gedaan handmatig met de nummers wat in beeld staan bij de ziggo configuratie maar blijf de melding houden.


Ik neem aan dat je nu dus voor handmatig hebt gekozen? Je vult nl. zelfs de gegevens in. Kies eens voor DHCP (automatisch). Het lijkt me dat ook dat mogelijk moet zijn. Dat werkt doorgaans prima. Ik houd dit bij de Humax modellen altijd aan. Ik begrijp dus niet dat er nullen blijven staan. Maar als het misgaat zie je natuurlijk de ITV 001 melding.

Voer anders eens een fabrieksreset uit van de Samsung en probeer het daarna eens opnieuw.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Welke link heb je gebruikt van Ziggo?

Is dat deze link?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/interactieve-tv/samsung-mediabox-interactief-maken


Ik vraag me ook af of dit is gebruikt, want hier staat wat ik net schreef: DHCP, in dit geval automatisch genoemd.

Overigens loopt die uitleg slecht. Ik kwam eerst maar 2 pagina's verder...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jonie wrote:
Ik heb de samsung aangesloten zoals u zei. Toen de configuratie gedaan vanaf de link van ziggo, op automatisch blijven er nullen staan, krijg dan weer de itv 001 melding, toen nogmaals gedaan handmatig met de nummers wat in beeld staan bij de ziggo configuratie maar blijf de melding houden.


Maar zijn ook de stappen genomen zoals ik die noemde?

-Haal de spanning geheel van de decoder/ontvanger
-Haal de spanning van het modem
-Contoleer de UTP kabel en aansluitingen, of pak even een andere
-Zijn kabel en aansluitingen in orde, schakel dan na 10 minuten het modem weer op
-Is het modem geheel opgestart, schakel dan de spanning op de decoder/ontvanger in
-Is de ontvanger geheel opgestart, kies dan meteen voor 'Lan configureren'. (Kies in dit geval voor automatisch maar voer dus eerst ook eens een fabrieksreset uit van de decoder).
Jonie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja die link heb ik gebruikt. Automatisch heb ik ook gedaan, daar staat hij ook op, dan geeft hij aan dat hij goed geconfigureerd is. Maar met de rode knop krijg ik weer de itv melding. Ik dacht als dat niet werkt laat ik hem handmarig proberen. De samsung heb ik ook al al naar fabrieksinstellingen gehad
Jonie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
U zegt kies meteen voor Lan configureren, maar ik moet dan gewoon in de ip confuguratie zijn toch? Verder zie ik ook niks met configureren te maken hebben
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jonie wrote:
U zegt kies meteen voor Lan configureren, maar ik moet dan gewoon in de ip confuguratie zijn toch? Verder zie ik ook niks met configureren te maken hebben


In bepaalde gevallen kies je voor Lan, of voor Wifi configureren. Dat werkt nu inderdaad even anders. Maar het is natuurlijk wel zaak dat je voor kabel (UTP/Lan) kiest als je bedraad werkt. Die keuze moet je natuurlijk wel kunnen maken, en dat kan dus ook. En dan is het belangrijk dat niet voor Wifi is gekozen, want het menu laat wel die optie zien al geef je in je eerste vraag aan dat dit niet mogelijk is op de Samsung.

Maar handmatig werkt het dus ook niet. De ITV melding geeft aan dat er geen verbinding is met het Internet. Werk je nog met een router of is de UTP kabel rechtstreeks aangesloten op het modem? Ook al een andere UTP aansluiting gebruikt? En ook het modem was al gereset?

Controleer anders even op een andere manier of de gebruikte UTP aansluiting op het modem echt werkt en of kabels en stekkers in orde zijn. Soms mist de vergrendeling op de UTP stekkers en ook dan gaat het vaak mis. De stekker maakt dan vaak geen goed contact meer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic