1
Vraag
2
Reacties
ReneQ

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Rode knop voor on demand werkt niet.

We hebben een extra tv type Salora 32HSB5002. Postcode gebied 5144. CI+ module 1.3. van Quantis
Netflix, Youtube en internet werken. TV heeft IP nummer en is verbonden met internet.
Als ik op de rode knop druk gebeurt er niets. Geen melding helemaal niets.
In de instellingen is interactieve tv en rode knop geactiveerd.
Alle updates zijn geïnstalleerd. De TV is geschikt voor interactieve TV.
Wie heeft er een idee wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen.
Op de andere TV aangesloten op Horizon box werkt Interactieve TV wel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ReneQ
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb contact gezocht met Salora. Ze hebben een update gestuurd welke ik moest installeren middels een usb stick. Probleem verholpen. Rode knop / on demand werkt nu wel.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als ik met een postcode in het gebied 5144MA check krijg ik het volgende resultaat:

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dat wil zeggen dat er in de oud-UPC regio waar je woont geen Interactieve TV mogelijk is met een CI+ module.
Verwijderd account
Niet van toepassing
In fUPC-regio is dat nooit mogelijk geweest en gaat ook nooit mogelijk worden.
Dit als aanvulling op het juiste antwoord van Be rt
ReneQ
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Volgens is dat altijd een ziggo gebied geweest. Woon al jaren in Waalwijk in altijd ziggo gehad.
Waarom werkt interactieve tv dan wel met horizon box?
ReneQ
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Als ik Quantis CI+ 1.3 selecteer en postcode check doe dan krijg ik onderstaande resultaat.
Deze CI+ module is geschikt voor je regio
Met deze CI+ module kun je digitale en interactieve televisie kijken in je regio. Vergeet niet te controleren of je een gecertificeerde tv hebt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
ReneQ wrote:
Als ik Quantis CI+ 1.3 selecteer en postcode check doe dan krijg ik onderstaande resultaat.
Deze CI+ module is geschikt voor je regio
Met deze CI+ module kun je digitale en interactieve televisie kijken in je regio. Vergeet niet te controleren of je een gecertificeerde tv hebt.

En als je controleert via het merk en type van de tv zoals Jan F. eerder binnen dit topic deed, kom je dan hetzelfde uit.
Hoe kan het dat Jan F met een postcode uit jouw regio op UPC komt en jij zegt dat je altijd Ziggo hebt gehad, dus ook al vóór de fusie?
Het kan dus best zijn dat de CI+module akkoord is voor interactieve TV, maar dan moet nog wel je TV en je regio geschikt zijn en de regio kan alleen voormalig oud-Ziggo gebied zijn anders gaat het echt niet werken.
ReneQ
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Waalwijk behoort tot oud Ziggo gebied. Wij hebben hier nooit UPC gehad.
Op de doos van de TV staat: geschikt voor digitale TV en interactieve TV. Gecertificeerd voor ziggo.
Verwijderd account
Niet van toepassing
ReneQ wrote:
Waalwijk behoort tot oud Ziggo gebied. Wij hebben hier nooit UPC gehad.
Op de doos van de TV staat: geschikt voor digitale TV en interactieve TV. Gecertificeerd voor ziggo.

Dan zou het moeten kunnen werken, even met de helpdesk bellen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Volgens de ziggo-check is ie niet geschikt voor ziggo-interactieve tv.

Op de salora website staat:"Ziggo gecertificeerd"

Bij een ander type salora staat:"Ziggo Interactieve TV gecertificeerd"

Ik vrees dat ie het toch niet gaat doen. Misschien brengt Salora nog nieuwe software uit.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo ReneQ, zoals Jan F. en youiy eerder aangaven is je tv wél geschikt voor de CI+module, maar niet geschikt voor interactieve TV, heb het net nog even gecontroleerd en krijg dezelfde uitslag als eerdergenoemden, helaas.
Je kunt dus wèl fijn TV kijken via de CI+kaart, maar niet interactief, dan zou je een decoder moeten nemen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
** overbodige info **
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Tv idd niet geschikt voor de rode knop .... Waalwijk was dat voorheen niet Essent ? @home ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ronihd Helemaal goed.

Ik had het over oud-UPC gebied, maar was vergeten dat een TV ook nog interactief moet kunnen zijn.:thinking:
ReneQ
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
TV is geschikt zie foto.
Waalwijk was inderdaad voorheen @home later ziggo.
Verwijderd account
Niet van toepassing
ReneQ wrote:
TV is geschikt zie foto.
Waalwijk was inderdaad voorheen @home later ziggo.

Dan even met Ziggo bellen, dan loopt hun certificeringswebsite misschien achter.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Het staat inderdaad op de foto op de website van Salora, maar of het werkelijk zo is, kan alleen Salora of Ziggo zeggen: http://www.salora.nl/led-televisie/salora-32hsb5002

Contact Salora: http://www.salora.nl/contact/consumenten

Een Ziggo moderator kan hier uitsluitsel geven.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Verwarrend dat er verschil is tussen de informatie die Salora geeft en de informatie die op onze website staat.

Ik vraag het voor dit specifieke model na bij de afdeling die verantwoordelijk is voor de certificering, zodra ik een antwoord heb zal ik het hier met jullie delen!
Dvk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er wat dieper in het menu (zie gebruiksaanwijzing) de C+ module
ingesteld kan worden; on-demand aan/uit & rodeknop instellingen; 0 of meerdere keren weergeven!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mark Ziggo wrote:
Verwarrend dat er verschil is tussen de informatie die Salora geeft en de informatie die op onze website staat.

De informatie die Salora geeft is wel correct, maar niet compleet. Ze vermelden niet dat de functies die gecertificeerd zijn afhankelijk zijn van het gebied waarin de koper woont. Ziggo kan daar wat aan doen door de technische mogelijkheden in fZiggo en fUPC gebied gelijk te trekken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic