Als ik op de Humax kijk naar signaaldetectie heb ik op tuner 1 een sterkte van rond 50 en op tuner 2 van rond 75. Verder op beide tuners kwaliteit van 100 en BER is 0. Op het moment van een storing verdwijnen al deze waardes en wordt er enkel 0 MHZ aangegeven.
De situatie is als volgt: op de hoofdaansluiting in de meterkast zit een UMU waar de modem en de coax op zijn aangesloten. De coax (standaard gamma kabel) loopt vervolgens zonder extra bescherming van PVC buis via de kruipruimte naar een punt in huis waar ik zonder wat sloopwerk niet bij kan. Op dit punt zit een kastje (splitter ?) Waarna er 3 coaxkabels naar verschillende punten in huis lopen. Van deze kabels is er nu 1 in gebruik. De andere 2 liggen onafgewerkt in de muur. Hierbij raken de koperen mantel en kern elkaar niet. Als ik een ongebruikte coax kabel beweeg kan ik hiermee de storing oproepen.
Ik wil de storing graag oplossen maar twijfel over hoe groot ik dit aan moet pakken. De situatie is verre van ideaal maar zonder slopen is vervanging van kabels en/of splitters onmogelijk en aangezien de kwaliteit wanneer er geen storing is wel 100 is en BER 0 vraag ik me af of dit noodzakelijk is.
Avast bedankt voor jullie hulp!
Best beantwoord door Willem-A
Dag @Star83
ik zou het dan even anders doen, want je hebt zo wel vrij lange kabels in gebruik. En daar komt de zolder dus nog eens bij.
Je kan het best de splitter in de kamer verwijderen, en vanaf het AOP gaan werken/verdelen. Dat betekent dus dat je vanaf de UMU (straks na de werkzaamheden van Ziggo een POA***) een korte kabel moet brengen naar een breedbandversterker en dus niet meer naar een splitter. Op die versterker zitten verschillende aansluitingen, welke ook verschillende versterken. Je sluit dan de kortste kabel aan op de aansluiting welke het minst versterkt, de langere op welke dat meer doet etc. Een en ander hangt ook af van de lengte van de kabels.
Via Ziggo kun je aan een zeer goede versterker komen. Bel hen dus ook even daarvoor, dan kan deze worden opgestuurd, of de monteur kan er een meenemen.
Wat je wilt gebruiken aan kabels en stekkers ziet er goed uit.
Bekijk origineel
ik zou het dan even anders doen, want je hebt zo wel vrij lange kabels in gebruik. En daar komt de zolder dus nog eens bij.
Je kan het best de splitter in de kamer verwijderen, en vanaf het AOP gaan werken/verdelen. Dat betekent dus dat je vanaf de UMU (straks na de werkzaamheden van Ziggo een POA***) een korte kabel moet brengen naar een breedbandversterker en dus niet meer naar een splitter. Op die versterker zitten verschillende aansluitingen, welke ook verschillende versterken. Je sluit dan de kortste kabel aan op de aansluiting welke het minst versterkt, de langere op welke dat meer doet etc. Een en ander hangt ook af van de lengte van de kabels.
Via Ziggo kun je aan een zeer goede versterker komen. Bel hen dus ook even daarvoor, dan kan deze worden opgestuurd, of de monteur kan er een meenemen.
Wat je wilt gebruiken aan kabels en stekkers ziet er goed uit.