Willem D A Laro

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Radiozenders 8xx ontbreken

Op de Horizon kon ik via 801, 802 enz naar NPO1, NPO2 enz. luisteren., In de net geïnstalleerde Next ontbreken alle 8xx nummers. Nu moet dus eerst de tv aan om een radiozender te kiezen. Hoe onhandig is dat!
Kunnen die 8xx-nummers weer opgenomen worden alstublieft?
12 Reacties 12
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Willem D A Laros wrote:
Op de Horizon kon ik via 801, 802 enz naar NPO1, NPO2 enz. luisteren., In de net geïnstalleerde Next ontbreken alle 8xx nummers. Nu moet dus eerst de tv aan om een radiozender te kiezen. Hoe onhandig is dat!
Kunnen die 8xx-nummers weer opgenomen worden alstublieft?


U kunt ook de nextbox aanzetten en de gewenste radio zender aanzetten via de microfoon.
Willem D A Laro
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als ik de Next aanzet gaat mijn tv ook direct aan. Is dat te voorkomen?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Willem D A Laros wrote:
Als ik de Next aanzet gaat mijn tv ook direct aan. Is dat te voorkomen?


Jazeker, door de CEC-optie uit te schakelen in de TV (binnenkort zou er een update komen om dit via de Mediabox Next uit te schakelen).
Zie ook het volgende topic:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-gaat-mijn-tv-ook-uit-bij-het-uitschakelen-van-de-mediabox-40039
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
AlexHelpt wrote:

Willem D A Laros wrote:
Als ik de Next aanzet gaat mijn tv ook direct aan. Is dat te voorkomen?
Jazeker, door de CEC-optie uit te schakelen in de TV (binnenkort zou er een update komen om dit via de Mediabox Next uit te schakelen).
Zie ook het volgende topic:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-gaat-mijn-tv-ook-uit-bij-het-uitschakelen-van-de-mediabox-40039



Hoop dat deze update snel komt want uitzetten van CEC op mijn Samsung tv heeft geen effect op de werking van de Next. Zet gewoon alles uit, zag in een ander topic dat LG hetzelfde probleem heeft.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Sjaqie wrote:

AlexHelpt wrote:

Willem D A Laros wrote:
Als ik de Next aanzet gaat mijn tv ook direct aan. Is dat te voorkomen?
Jazeker, door de CEC-optie uit te schakelen in de TV (binnenkort zou er een update komen om dit via de Mediabox Next uit te schakelen).
Zie ook het volgende topic:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-gaat-mijn-tv-ook-uit-bij-het-uitschakelen-van-de-mediabox-40039

Hoop dat deze update snel komt want uitzetten van CEC op mijn Samsung tv heeft geen effect op de werking van de Next. Zet gewoon alles uit, zag in een ander topic dat LG hetzelfde probleem heeft.


Een zgn CEC killer is de andere oplossing.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem D A Laros Nog even een aanvullende tip: naast de tip die Weisselberger gaf, kan je de radio zenders ook benaderen via de app. toets de home knop 1x in. > rechts onder het beeld zie je de radio app.
Verwijderd account
Niet van toepassing
robbo Zonder je tv aan te doen? Radio zenders via de microfoon werkt ook niet altijd, spreek maar eens classic arrow rock in :grin:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Eh ja... Tv dient dan idd aangezet te worden... :smiley: Mijn voorkeur zou zijn: ook gewoon weer 801 en etc...
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Weisselberger wrote:

Sjaqie wrote:

AlexHelpt wrote:

Willem D A Laros wrote:
Als ik de Next aanzet gaat mijn tv ook direct aan. Is dat te voorkomen?
Jazeker, door de CEC-optie uit te schakelen in de TV (binnenkort zou er een update komen om dit via de Mediabox Next uit te schakelen).
Zie ook het volgende topic:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-gaat-mijn-tv-ook-uit-bij-het-uitschakelen-van-de-mediabox-40039
Hoop dat deze update snel komt want uitzetten van CEC op mijn Samsung tv heeft geen effect op de werking van de Next. Zet gewoon alles uit, zag in een ander topic dat LG hetzelfde probleem heeft.
Een zgn CEC killer is de andere oplossing.


Zou niet nodig moeten zijn toch ? of anders standaard bijleveren bij Next
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Sjaqie wrote:

Weisselberger wrote:

Sjaqie wrote:

AlexHelpt wrote:

Willem D A Laros wrote:
Als ik de Next aanzet gaat mijn tv ook direct aan. Is dat te voorkomen?
Jazeker, door de CEC-optie uit te schakelen in de TV (binnenkort zou er een update komen om dit via de Mediabox Next uit te schakelen).
Zie ook het volgende topic:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-gaat-mijn-tv-ook-uit-bij-het-uitschakelen-van-de-mediabox-40039
Hoop dat deze update snel komt want uitzetten van CEC op mijn Samsung tv heeft geen effect op de werking van de Next. Zet gewoon alles uit, zag in een ander topic dat LG hetzelfde probleem heeft.
Een zgn CEC killer is de andere oplossing.
Zou niet nodig moeten zijn toch ? of anders standaard bijleveren bij Next


Helaas had ik dit wel nodig, hier schijnen ze achter de schermen wel mee bezig te zijn om de CEC instellingen toe te voegen aan de software in een toekomstige software update.

Ik heb de CEC killer trouwens keurig vergoed gekregen.
marcelluswallac

Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Voor de lokale radiozender moet ik ondanks de voice controle 20x een toets indrukken om deze te kunnen beluisteren. Dit is echt een megastap achteruit t.o.v. de Horizon XL.

Tevens zou het fijn zijn als de radiozenders aan ziggo go toegevoegd kunnen worden.
Sven85

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zou ook graag de zenders terug zien onder de 8xx nummers. Ziggo gaat er maar voor het gemak vanuit dat iedereen de afstandsbediening van Ziggo gebruikt, maar op hier gebruik ik de Harmony Elite. Alles prima, maar probeer maar eens te programmeren hoe de Harmony de radiozenders moet zoeken in de menustructuur van de Next...

Gewoon de 8xx zenders terug graag!

Uitgelicht topic