Beantwoord

Radio springt over op TV bij de Mediabox Next?

• 19 augustus 2019
  • 44 Reacties
  • 2237x Bekeken

Beste lezer,
Ik heb eerder contact gehad met de klantenservice van Ziggo over de storing dat bij luisteren naar de radio na enige tijd het signaal plotseling op TV overgaat.
Heb de gegeven adviezen opnieuw opstarten/ terugzetten in fabrieksinstellingen opgevolgd maar het is hierdoor niet gelukt om de storing te verhelpen.
Ik heb de Media box next rechtstreeks via de optische aansluiting verbonden met een Philips soundbar HTL3140B. Het volume is via de instellingen ingesteld op het audiosysteem. Tijdens het luisteren naar de radio schakel ik het beeld van de TV uit d.m.v. de witte tv-knop linksboven op de afstandsbediening
De aansloten TV is een Phillips van de 7000 led serie die met de bijgeleverde HDMI kabel is verbonden.
Kunt U mij verder helpen om dit ongemak te verhelpen?
Met vriendelijke groet Rudi Vroom
icon

Best beantwoord door Steefb 19 augustus 2019, 13:53

Kijk hier eens,

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-radio-39144#post393149

Ronald ZiggoCommunity Moderator
4803 reacties

** Update, dit issue is bekend en er wordt aan gewerkt voor een volgende update **

Hallo allemaal,

Dit probleem komt voornamelijk door signaal problemen van bepaalde radio zenders.
Als een radio zender een hickup heeft in het signaal, dan schakelt de Next automatisch naar de tv.
Bekijk origineel

44 Reacties

Reputatie 7
Badge +35

Wanneer komt er eigenlijk weer een update voor de Next box? Is dat bekend?

Geen idee. Nog niet.

Normaal gesproken zou dat om de 6 weken moeten zijn, behalve als er een vreemde fout wordt ontdekt in de tests van deze software, dan kan het wat langer duren tot dat weer opgelost is.

Wanneer komt er eigenlijk weer een update voor de Next box? Is dat bekend?

Reputatie 7

Voor alle duidelijkheid; ik geef likes omdat ik het met reacties eens ben, niet omdat ik het leuk vind wat mensen meemaken. Voor de prijs die je betaalt mag je toch wel wat verwachten. Kwalitatief hebben zowel KPN als Ziggo het niet helemaal voor elkaar. Voordeel van Ziggo is vooral de grotere bandbreedte, nadeel is extra betalen om zenders in HD te kunnen zien. Dat doen de meeste glasvezelaanbieders beter.

KPN is leider in glasvezel netwerk en heeft daar zijn gebreken en als ik al mijn Max/Max Pakket bij Kpn zou afnemen, Met Disney+, Netflix, Videoland en Ziggo Sport en Alles in 1 abonnement 2 TV’s, en telefoniekrijg ik 100/100 mbps en ga ik ruim € 130,- betalen en ik heb glasvezel aansluiting. Ik betaal bij Ziggo € 98,- Alles in 1 max/max Ziggo Sport gratis en Movies XL kado mijn partner Safe Online

Alleen streamingdiensten apart. Hogere Download en lagere upload.

Zo heeft iedere provider wel iets en hier werkt de Next 100%

Reputatie 7

Nou daar zit je dan met je dure abonnement. 

Ziggo beloofd van alles maar doet niks. 

Radio springt regelmatig naar de tv zender. 

Ondertiteling is een drama. 

Bij mij is de koppeling van 1 knop voor aan en uit zetten weg en doet het niet meer. Óók niet meer na opnieuw koppelen. 

Eén groot drama die media box next. Jammer dat ik mijn Humax weggedaan heb.

Heb je dit al kenbaar gemaakt bij een moderator.

Je kan eventueel een fabrieksherstel kunnen doen dan de Next opnieuw instellen.

Opnames blijven bewaard, apps moet je dan opnieuw inloggen.

Dat de radio naar TV springt is bekend issue daar wordt hard aan gewerkt.

Voor abonnement kies jezelf als je de Next neemt, neem aan in jou geval Max pakket.

Dat  het issue van overspringen naar TV bekend is lijkt mij een understatement gezien de hoeveelheid klachten hierover. Dat er hard(?) aan gewerkt wordt is zeer onwaarschijnlijk omdat het al een jaar speelt en mij al eens is gebleken dat het niet hoog op de prioriteitenlijst staat. Daarbij blijf ik van mening dat als er een product geleverd wordt dat (deels) niet voldoet dan mag je ook niet het volle pond vragen aan je klanten.

Hopelijk komt er verandering en wordt er wel degelijk iets gedaan. Blijf het noteren dan kan de betreffende moderator het doorzetten. Dat is enige advies wat ik je kan geven.

Reputatie 4
Badge +2

Voor alle duidelijkheid; ik geef likes omdat ik het met reacties eens ben, niet omdat ik het leuk vind wat mensen meemaken. Voor de prijs die je betaalt mag je toch wel wat verwachten. Kwalitatief hebben zowel KPN als Ziggo het niet helemaal voor elkaar. Voordeel van Ziggo is vooral de grotere bandbreedte, nadeel is extra betalen om zenders in HD te kunnen zien. Dat doen de meeste glasvezelaanbieders beter.

Reputatie 3

Bij mij is de koppeling van 1 knop voor aan en uit zetten weg en doet het niet meer. Óók niet meer na opnieuw koppelen. 

Voor abonnement kies jezelf als je de Next neemt, neem aan in jou geval Max pakket.

Dat  het issue van overspringen naar TV bekend is lijkt mij een understatement gezien de hoeveelheid klachten hierover. Dat er hard(?) aan gewerkt wordt is zeer onwaarschijnlijk omdat het al een jaar speelt en mij al eens is gebleken dat het niet hoog op de prioriteitenlijst staat. Daarbij blijf ik van mening dat als er een product geleverd wordt dat (deels) niet voldoet dan mag je ook niet het volle pond vragen aan je klanten.

Reputatie 7

Reputatie 4
Badge +2

Misschien is het een idee om Libery Global eens te vertellen dat wij als klanten wel het volle  pond moeten betalen voor een deels werkend product. En niet eventjes maar al maanden, ja zelfs bijna een jaar lang. wel incasseren en prijzen verhogen maar niet zorgen voor een goed werkend product. Volgens mij hoort dat niet zo te gaan. Op deze wijze worden de klanten naar andere aanbieders gedreven. Hoeveel klachten moeten er komen om te stijgen op de prioriteitenlijst? Er zijn er al zoveel dat ik niet meer geloof dat er iemand naar de klachten kijkt, men doet wat men zelf leuk vindt en de klant kan ba…….

Cable company

Dat is het probleem. Er is in NL niet overal een alternatief voor Ziggo te krijgen; soms KPN waarbij de snelheid te laag ligt. Moet je eens pubers in huis hebben met een PC/PS4/XBox die weer eens een spel kopen (download van 65GB) en updates binnen krijgt. En dan nog YT/Netflix kijken. Daar komen de freezes (lag spikes) tijdens het gamen bovenop.

Jammer dat dit probleem al zo lang duurt. Het is inderdaad zeer vervelend om iedere keer de radio terug te moeten zetten. Ik heb een jbl soundbar aangesloten op de nextbox maar ook deze springt om de haverklap (hickup?) terug naar het geluid via de tv. Dit gebeurde bij de horizon box (die had weer andere irritante problemen) niet maar bij de next meerdere keren per dag. Ik heb meerdere aansluitingen geprobeerd maar het probleem blijft terugkomen. 

Graag ook eens naar kijken. 

Toch maar weer een stapje terug doen met een ander modem

Ander Modem lijkt me niet nodig. Andere Mediabox wellicht?

Ik wil graag aansluiten bij de reacties over het overspringen van radio op TV. Ik heb het euvel afgelopen maanden meermalen gemeld bij Ziggo met inderdaad steeds de mededeling dat er aan gewerkt wordt. Toch maar weer een stapje terug doen met een ander modem tot Ziggo zover is dat de “Next” werkt zoals het hoort? Vraag blijft dan natuurlijk wanneer dat is, misschien is het gewoon een brug te ver?

Het is best zo. Closed.

Dan lees je niet zorgvuldig Hanh. 

Maar ik ga hier geen reactietikkertje zitten spelen; dit draagt niks bij.

OK. Wat je schrijft, bestrijd ik niet.
Mijn gebruik van de Next geeft gelukkig geen andere problemen dan de bekende en hardnekkige van het Video Platform met opnames en EPG. Ik besef dat dit niks zegt en ga mee met mensen die gelijksoortige problemen ervaren met wat dan ook anders. Naast het Radioprobleem ook: inschakelproblemen, lip sync problemen en ondertitels voor slechthorenden resp andere ondertitels. Die wachten ook al lang op een oplossing. Welke oplossing komt eerst?

Reputatie 3

Misschien is het een idee om Libery Global eens te vertellen dat wij als klanten wel het volle  pond moeten betalen voor een deels werkend product. En niet eventjes maar al maanden, ja zelfs bijna een jaar lang. wel incasseren en prijzen verhogen maar niet zorgen voor een goed werkend product. Volgens mij hoort dat niet zo te gaan. Op deze wijze worden de klanten naar andere aanbieders gedreven. Hoeveel klachten moeten er komen om te stijgen op de prioriteitenlijst? Er zijn er al zoveel dat ik niet meer geloof dat er iemand naar de klachten kijkt, men doet wat men zelf leuk vindt en de klant kan ba…….

Ik las je reaktie zorgvuldig. Je schreef:

Het ligt volgens mij ook aan de Next box

Dat geeft de indruk dat je niet weet, dat het een bekend probleem is.
Las ik te goed?

Dat een oplossing lang op zich laat wachten, is ook bekend.
Ontwikkkelaar Liberty Global geeft dit geen hoge prioriteit tov grotere problemen. Leuk is anders.
Voor slachtoffers en voor Ziggo Mods, die hierover nog niks nieuws te melden hebben.

Hanh, dat het onbekend is wanneer het opgelost wordt, is dus precies het probleem. Lees mijn reactie.

Het ligt volgens mij ook aan de Next box

Niet alleen volgens jou. Dit bekende probleem zal worden opgelost bij een Software Update. Lees het Topic. Wanneer precies, is helaas onbekend.

Hier hetzelfde probleem. Het ligt volgens mij ook aan de Next box, bij de vorige boxen nooit dit probleem gehad. Belachelijk dat Ziggo dit al maanden afdoet met het zoethoudertje dat het bij een volgende update (welke update exact?) verholpen wordt. 

Dus inderdaad: waar blijft die oplossing Ziggo???????

Inmiddels maanden verder na het aankaarten van bovengenoemd probleem... Nog steeds geen oplossing. Heel irtitant als je merendeel van de dag de radio aan hebt. Waar blijft die oplossing ziggo? 

Ook ik heb daar al vanaf het begin last van en bij iedere radiozender. Ik wil mijn radio aan laten staan de hele dag en vind het behoorlijk irritant dat hij iedere keer overspringt op tv. Zie hier dat al 8 maanden geleden door Ziggo gezegd is dat “ze er aan werken” , komt op mij beetje over dat ze het niet heel erg interesseert 😈

Voor mij heeft het wel degelijk met de overstap te maken. Bij kpn had ik dit probleem nooit. Bovendien klagen de kinderen regelmatig over het internet( traag, wegvallen) ondanks dat de snelheid veel hoger is. Helaas moet ik nog een maand of 9.

Reputatie 3

Het heeft niets te maken met welke overstap dank ook, het heeft ook niets te maken met bepaalde zenders, dit probleem betreft zowat alle zenders. Het probleem is alleen dat er ogenschijnlijk niets aan wordt gedaan want zo ongeveer 7 maanden geleden kreeg ik dezelde redenen als er nu nog nog steeds worden aangegeven voor het spontaan overschakelen van radio naar tv-geluid. Het probleem is dus al heel lang bekend maar men laat het gewoon gaan ongeacht het aantal klachten.

Ook hier schakelt de next over van radio op tv, soms wel 8/9 x per dag. Helpdesk gebeld, die had er nog nooit van gehoord terwijl het forum er vol mee staat. Ben overgestapt van kpn naar ziggo vanwege de snelheid maar heel veel spijt. Ook internet hapert regelmatig. Kan ik door dit probleem eerder opzeggen ipv na een jaar?

Reageer