Michael_B

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met Wifi zender

Hey Ziggo! Mijn vriendin heeft een Horizonbox, en daar ging alles prima mee. Maar om de een of andere reden kon ik mijn laptop er niet draadloos mee laten verbinden met het wachtwoord zoals dezd onder op de box staat. Na wat pielen heb ik uiteindelijk de box een factoryreset gegeven... Maar is het netwerk nog steeds niet lekker. De draadloze verbinding knalt er continue uit en is soms niet eens te vinden, en net met mijn laptop hing ik er wel aan, maar was er geen verbinding met internet te krijgen. Is er vanaf jullie kant iets mogelijk, bijvoorbeeld een diagnostisch programma er op los laten? De postcode is ****. Thanx!
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Michael_B Ik zou even het adres verwijderen op dit open forum i.v.m. privacy.

Als je op de drie grijze stippen klikt en op bewerk klikt kun je dit bericht binnen een uur wijzigen.

Resetten van de Mediabox XL werkt niet, dan reset je het TV deel en niet het modemdeel wat een apart onderdeel is van de Mediabox XL.

Is de Mediabox XL ook het modem?
Of is er een apart modem?

Je kunt bedraad inloggen in de Mediabox XL: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen
Michael_B
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Bert,

Tja, daar ben ik nu te laat mee. Oeps...

Ik kan met mijn telefoon wel redelijk betrouwbaar connectie maken met de box. De box dient inderdaad ook direct als modem. De factoryreset heb ik vanuit de GUI uitgevoerd, waarna alle netwerkinstellingen gereset werden. Ze had een aparte SSID aan het 5Ghz kanaal toegewezen en deze heb ik opnieuw moeten benoemen als zodanig, dus ik weet zeker dat de reset alle netwerkinstellingen heeft meegenomen...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even stap voor stap, misschien heb je dit al gedaan:
Met Wifi Analyzer kijken of er geen anderen op hetzelfde kanaal zitten.

Kun je hier de dBmV waarden downstream en upstream plaatsen uit de Mediabox XL met een screenshot of copy/paste?

Uitgelicht topic