Beantwoord

Problemen met CI+ module (/smartcard)

• 2 februari 2017
  • 10 Reacties
  • 3162x Bekeken

Gisteren een neiuwe TV gekregen en CI+ module geplaatst and smartcard ingevoerd.
Authenticatie verloopt OK.
Als ik vervolgens naar RTL-4 wil gaan geen beeld maar iets van
'Zender gecodeerd. Controleer CI+ module of smartcard'.

Smartcard verwisseld met smartcard van Humax die zeker werkt: Humax werkt en CI+ module geeft zelfde melding. Conclusie: het ligt niet aan de smartcard.

Bij 'Min Ziggo' ook nog geprobeerd 'Zenderaanbod opnieuw ophalen' voor de smartcard, maar krijg melding 'Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen'.

Wat kan er mis zijn, en hoe kan ik het verhelpen?

Mvg, Joep
icon

Best beantwoord door N.N. 2 februari 2017, 11:09

Wel volgens de handleiding van de CI+kaart alles gedaan, éérst TV instellen en dan pas de complete CI+kaart plaatsen in de TV om de installatie af te maken?
Ik lees dat je de CI+module in de tv plaatst en daarna de smartcard. Het moet in zijn geheel in 1 keer geplaatst worden.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Ik vermoed dat u niet veel kunt doen. Dus even Ziggo bellen.
Reputatie 6
Badge +8
welke module? , welke tv?
Wel volgens de handleiding van de CI+kaart alles gedaan, éérst TV instellen en dan pas de complete CI+kaart plaatsen in de TV om de installatie af te maken?
Ik lees dat je de CI+module in de tv plaatst en daarna de smartcard. Het moet in zijn geheel in 1 keer geplaatst worden.
TV is een PHILIPS 40PFS5501/12, en de CI+ module van Smit; ga straks thuis kijken of het 1.2 of 1.3 is. Zal ook nogmaals - volgens de juiste volgorde - de TV instellen. Hopen dat dat werkt 🙂 Alvast bedankt, wellicht to later.
De PHILIPS 40PFS5501/12 is gecertificeerd volgens Ziggo, ook voor interactieve TV
De PHILIPS 40PFS5501/12 is gecertificeerd volgens Ziggo, ook voor interactieve TV
Interactieve TV met een CI+module werkt alléén in fZiggo gebied en niet in fUPC gebied!
Bij controleren van certificering van de TV geef je postcode in ... dus als hij zegt gecertificeerd, zit ik dus in fZiggo gebied 🙂
Bij controleren van certificering van de TV geef je postcode in ... dus als hij zegt gecertificeerd, zit ik dus in fZiggo gebied :-)
Die tv werkt dus ook in fUPC-gebied, alléén NIET met een interactieve CI+kaart, maar Ziggo stuurt dan ook géén interactieve kaarten naar fUPC-regio.
Gelukt. Door jullie tips geinspireerd om helemaal opnieuw te bginnen met eerste de TV te installeren en pas later de CI+ (met smartcard) in te voeren. En dat werktte.

Merci, Joep
Gelukt. Door jullie tips geinspireerd om helemaal opnieuw te bginnen met eerste de TV te installeren en pas later de CI+ (met smartcard) in te voeren. En dat werktte.

Merci, Joep

De installatieprocedure staat ook gewoon in de handleiding en anders op de website, dus eerst goed lezen is ook een punt.