Beantwoord

Problemen met activatie van de reeds ontvangen CI+ module

• 30 september 2019
  • 9 Reacties
  • 204x Bekeken

Ik heb vorige week de CI+ module binnen gehad, die wilde ik i.p.v. de (humax) mediabox.
De nieuwe smartcard is alleen nog niet actief, krijg de CI+ module dus niet werkend.

Hoelang duurt het gemiddeld voordat ik de CI+ kan gebruiken?

Mijn abonnement nu is ook 10€ meer (STANDAARD TV) terwijl bij de wijziging stond dat ik niks extra’s hoefde te betalen, alleen activatiekosten.

Hoe zit dit?

Mvg
icon

Best beantwoord door Cecilia Ziggo 2 oktober 2019, 11:56

Hi @Ninormaal, goedemorgen!

Leuk dat je een topic start op de Ziggo Community. We staan voor je klaar! Ik kan mij voorstellen dat je niet meer kunt wachten om de CI+ module in gebruik te nemen 😉 Zoals @Teun al vermoed is de activatie van de CI+ module (inclusief smartcard) nog niet doorgelopen. Dit gaat automatisch als de CI+ module op de juiste wijze wordt geïnstalleerd. Hoe je dit doet vind je uitgelegd in dit stappenplan. Eventueel kan ik de activatie zelf voor je ''pushen''. Maar voordat we overhaaste dingen doen, ben ik benieuwd wat je krijgt te zien als je de CI+ module installeert volgens het stappenplan. Krijg je hierbij een foutmelding? Zo ja, welke? Loop je elders vast met de installatie, laat dat dan ook vooral weten! 🙂

Wat betreft de prijs van je pakket:
Onlangs ben je klant bij ons geworden. Je hebt toen gekozen voor Internet Start XL en TV Start met een Humax Mediabox. Bij dit pakket maak je gebruik van de korting 6 maanden het pakket voor € 39,95 per maand. Deze korting is pakketgebonden. Op 24 september heb je jouw pakket aangepast naar Internet Complete en TV Start met een CI+ module. Dit betreft dus een upgrade in de internetsnelheid, aangezien je van 100 Mbps naar 250 Mbps gaat. De reguliere prijs van het pakket is daardoor ook hoger. De prijs van dit pakket is € 62,45 per maand. Zoals aangegeven is de korting pakketgebonden. Bij de wijziging komt de korting te vervallen.

Laat weten of Internet Complete (250/25) met TV Start (CI+ module) inderdaad het pakket is wat je wilt afnemen. Dan zorg ik dat de korting opnieuw wordt toegevoegd of dat de resterende periode aan korting in één keer handmatig wordt vergoed. Zo ontvang je alsnog de korting waarop je recht hebt. Er leiden altijd meerdere wegen naar Rome 😉
Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Misschien kun je hem al zien in "mijnziggo" en dan een heractivatie uitvoeren en anders even bellen met klantenservice om hem een duwtje te laten geven. Kan dan wel even duren. Zou eerst eens zelf proberen in "mijnziggo".

Teun
In ‘Mijn Ziggo’ staat-ie er nog niet, alleen de oude.
Heb het laatst voor mijn moeder geregeld maar dan andersom, van CI+ naar Humax, dat kon meteen toen de mediabox binnen was. Stond ook meteen tussen haar producten.
Dus snap niet waarom bij mij dat geval niet is.
Reputatie 7
Badge +11
Vrees dat je dan toch even moet bellen. Soms gaat het wat sneller en soms wat langzamer.

Teun

Leuk dat je een topic start op de Ziggo Community. We staan voor je klaar! Ik kan mij voorstellen dat je niet meer kunt wachten om de CI+ module in gebruik te nemen 😉 Zoals @Teun al vermoed is de activatie van de CI+ module (inclusief smartcard) nog niet doorgelopen. Dit gaat automatisch als de CI+ module op de juiste wijze wordt geïnstalleerd. Hoe je dit doet vind je uitgelegd in dit stappenplan. Eventueel kan ik de activatie zelf voor je ''pushen''. Maar voordat we overhaaste dingen doen, ben ik benieuwd wat je krijgt te zien als je de CI+ module installeert volgens het stappenplan. Krijg je hierbij een foutmelding? Zo ja, welke? Loop je elders vast met de installatie, laat dat dan ook vooral weten! 🙂

Onlangs ben je klant bij ons geworden. Je hebt toen gekozen voor Internet Start XL en TV Start met een Humax Mediabox. Bij dit pakket maak je gebruik van de korting 6 maanden het pakket voor € 39,95 per maand. Deze korting is pakketgebonden. Op 24 september heb je jouw pakket aangepast naar Internet Complete en TV Start met een CI+ module. Dit betreft dus een upgrade in de internetsnelheid, aangezien je van 100 Mbps naar 250 Mbps gaat. De reguliere prijs van het pakket is daardoor ook hoger. De prijs van dit pakket is € 62,45 per maand. Zoals aangegeven is de korting pakketgebonden. Bij de wijziging komt de korting te vervallen.

Laat weten of Internet Complete (250/25) met TV Start (CI+ module) inderdaad het pakket is wat je wilt afnemen. Dan zorg ik dat de korting opnieuw wordt toegevoegd of dat de resterende periode aan korting in één keer handmatig wordt vergoed. Zo ontvang je alsnog de korting waarop je recht hebt. Er leiden altijd meerdere wegen naar Rome 😉

Leuk dat je een topic start op de Ziggo Community. We staan voor je klaar! Ik kan mij voorstellen dat je niet meer kunt wachten om de CI+ module in gebruik te nemen 😉 Zoals @Teun al vermoed is de activatie van de CI+ module (inclusief smartcard) nog niet doorgelopen. Dit gaat automatisch als de CI+ module op de juiste wijze wordt geïnstalleerd. Hoe je dit doet vind je uitgelegd in dit stappenplan. Eventueel kan ik de activatie zelf voor je ''pushen''. Maar voordat we overhaaste dingen doen, ben ik benieuwd wat je krijgt te zien als je de CI+ module installeert volgens het stappenplan. Krijg je hierbij een foutmelding? Zo ja, welke? Loop je elders vast met de installatie, laat dat dan ook vooral weten! :)

Laat weten of Internet Complete (250/25) met TV Start (CI+ module) inderdaad het pakket is wat je wilt afnemen. Dan zorg ik dat de korting opnieuw wordt toegevoegd of dat de resterende periode aan korting in één keer handmatig wordt vergoed. Zo ontvang je alsnog de korting waarop je recht hebt. Er leiden altijd meerdere wegen naar Rome ;)

Het is eindelijk gelukt! Geen idee hoe of wat anders, maar hij doet het nu wel.
Zou fijn zijn als de korting opnieuw wordt toegevoegd!
Reputatie 7
Hi Ninormaal, even dubbelchecken of we elkaar goed begrijpen.

Je wilt het op 24 september gekozen pakket (Internet Complete & TV Start met CI+ module inc. Vast Bellen) à €62,45 per maand behouden en daarop de resterende kortingsmaanden (nog 4 maanden €39,95 per maand) toepassen. Correct?
Ja, inderdaad.
Reputatie 7
Prima, dan laat ik het abonnement zo staan en verreken ik de resterende korting in 1 keer. (€62,45 - €39,95) x4 = €90,00 tegoed wat zal worden verrekend met de volgende factu(u)r(en).

Reageer