Christiaan71

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Problemen Mediabox next EN CI module werkt niet

Goedemiddag,

Ik heb zojuist meer dan 1.5uur aan de telefoon gezeten.

3x door verbonden en uiteindelijk werd p/o/? de verbinding verbroken toen ik iemand van de technische dienst al een half uur aan de lijn had.

*Mediabox Next maakt dermate ratelend geluid dat hij in de gehele kamer goed te horen is.

Dit is overduidelijk een ventilator die aanloopt of een kapot lager heeft.

Volgens Ziggo (alle 3 de personen die ik gesproken heb is dat een normaal geluid, apparaat wordt niet omgeruild en het probleem wordt waarschijnlijk via een software update opgelost).

WERKELIJK NOOIT GEHOORD DAT IEMAND MIDDELS EEN SOFTWARE UPDATE EEN RATELENDE VENTILATOR KAN OPLOSSEN!!!

Dan;

*CI module (huur € 2,- p/mnd) is niet werkend te krijgen, in 2 tv's geprobeerd).

Alles geinstalleerd met frequentie 164 (wat in beschrijving staat), met Frequentie 474 wat het volgens de technische dienst moet zijn.

Netwerk ID 5555.

Alle zenders lijken aanwezig te zijn, veel dubbel in “normaal” en in HD.

Maar bijvoorbeeld RTL4 HD en History HD blijft de TV melden dat dit een gecodeerd signaal is.

En dat ik niet de rechten heb deze te kijken terwijl ik dat wel heb, kan ze per slot van rekening wel op de Mediabox Next ontvangen.

Mij lijkt het alsof de kaart niet is geactiveerd, maar alle 3 de personen die ik bij Ziggo gesproken heb geven aan dat de kaart wel geactiveerd is.

Samen met de technische dienst alles op nieuw geinstalleerd, zenders laten zoeken etc. etc. nog steeds dezelfde melding “Gecodeerd signaal”.

En toen werd de verbinding verbroken.

Die man van de technische dienst krijg ik nooit meer te pakken natuurlijk.

Helemaal doodziek van!

Wat een prutserij! en niks opgelost!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Teun, dan klopt de beschrijving dus niet.

 

Ik had uiteraard beide en nog meer mogelijkheden geprobeerd meerder malen en op verschillende tv's.

Inmiddels is het gelukt! Ik las ergens dat je op de Ziggo site bij mijn Ziggo/mijn Ci-aart

Kon zeggen "zenders opnieuw ophalen"

Dat heb ik gedaan en direct werkte alles.

Fijn dat het werkt! Alleen vindt ik het onvoorstelbaar dat ik meerdere mensen van Ziggo gesproken heb wat veel tijd kost en niemand die mij daarop wijst.

Het heeft puur met mijn eigen eigenwijsheid te maken dat ik het niet opgeef met proberen.

Ik zou echt zeggen Ziggo train je mensen en maak eenduidige beschrijvingen en verwijs daarnaar. (Ik weet het makkelijk gezegd).

1e punt, herrie maken van de Mediabox Next is overigens nog niet opgelost.

Ik wacht nog op de softwareupdate waarmee de ventilator of het lagertje ervan vervamgen wordt. 

 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Deze snap ik niet helemaal. Wat bedoel je met 164??

“Alles geinstalleerd met frequentie 164 (wat in beschrijving staat), met Frequentie 474 wat het volgens de technische dienst moet zijn.”

 

Teun.

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

In de beschrijving van de Ci module staat frequentie 164.00 of 164 etc.

Vlgns technischedienst letterlijk wat hij zei "hoezo 164? Hoe komt u daarbij? Dat moet 474 zijn".

Hoe moet ik dat weten? 

Of is er een soort om nummer lijst? 164=474

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Christiaan71 . Je moet je tv laten zoeken met frequentie 474 mhz en netwerk id 5555. Wel laten zoeken zonder module!

 

Teun

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Teun, dan klopt de beschrijving dus niet.

 

Ik had uiteraard beide en nog meer mogelijkheden geprobeerd meerder malen en op verschillende tv's.

Inmiddels is het gelukt! Ik las ergens dat je op de Ziggo site bij mijn Ziggo/mijn Ci-aart

Kon zeggen "zenders opnieuw ophalen"

Dat heb ik gedaan en direct werkte alles.

Fijn dat het werkt! Alleen vindt ik het onvoorstelbaar dat ik meerdere mensen van Ziggo gesproken heb wat veel tijd kost en niemand die mij daarop wijst.

Het heeft puur met mijn eigen eigenwijsheid te maken dat ik het niet opgeef met proberen.

Ik zou echt zeggen Ziggo train je mensen en maak eenduidige beschrijvingen en verwijs daarnaar. (Ik weet het makkelijk gezegd).

1e punt, herrie maken van de Mediabox Next is overigens nog niet opgelost.

Ik wacht nog op de softwareupdate waarmee de ventilator of het lagertje ervan vervamgen wordt. 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Mooi dat het gelukt is!! Ja de helpdesk laat helaas nog wel eens een steekje vallen. 

 

Teun.

 

 

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Teun dank voor je reactie!

Het werkt nu idd prima.

Ja ik vindt het idd jammer dat er niet een duidige richtlijn is en reactie die tot oplossingen komt.

De oplossing was in dit geval zo ontzettend eenvoudig..

 

Ik hoop nog een reactie te krijgen op het herrie makende kastje.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Christiaan71. Als ik jonger ging ik aan het werk bij ziggo, maar ja ben te oud om nog te switchen. Doe wel veel storingen en oplossingen bedenken bij onze (expert) klanten.

 

gr Teun

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hahaha mooie reactie!

 

Groet Expert klant!

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Jammer dat er totaal geen reactie komt van Ziggo betreft het geluid wat de mediabox next maakt.

Deze passieve houding van Ziggo stelt me echt te leur.

Hoeveel moeite is het werkelijk om te regelen dat de media box omgeruild wordt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik denk dat dit topic over het hoofd is gezien, ik vermoed dat er morgen iemand langskomt hier.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Bert, we wachten het af.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Christiaan71  en welkom op de Community,

Fijn dat het probleem met je CI Plus module inmiddels is opgelost! Het spijt mij dat je nog geen reactie van ons ontvangen hebt voor wat betreft het lawaai van de Mediabox Next. 
Dit apparaat hoort niet buitensporig veel geluid te produceren. Uiteraard wil ik de Ziggo Mediabox Next kosteloos voor je vervangen door een nieuwe. Kun je ter validatie ene PB sturen met je geboortdatum en het serienummer van de Mediabox Next.
Je vindt dit aan de onderkant van het apparaat achter CA ID. Alvast dank voor je reactie.

Groeten,

Paul 

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Paul,

 

Dank voor je reactie, ook al heeft het even geduurd.

Ik begrijp het ook niet, het is allemaal elektronisch het zou niet mogelijk moeten zijn.

Maar zonder het te laten horen is het lastig over te brengen hoeveel lawaai iets maakt.

Dit werd mij ook aan de telefoon gevraagd door je Ziggo collega’s, maar hoe moet ik uitdrukken hoeveel of hoe het klinkt?

Het is hier in huis soms erg stil, dan hoor ik hem in de gang terwijl het apparaat in de woonkamer staat.

als ik televisie kijk (waar het apparaat naast staat) dan hoor ik het geluid door het televisie geluid heen.

Als ik op de bank wil slapen, zo’n 3 meter van het apparaat af trek ik de stekker eruit omdat je er anders teveel last van hebt.

In mijn ogen is het dan teveel/te hard geluid wat pas verdwijnt als je het apparaat op de achterzijde uitzet of de stekker eruit trekt..

Maar misschien is het wel niet hard genoeg voor jullie om op een druk kantoor o.i.d. te horen.

Maar in de een stille ruimte is het teveel.

Ik zal je een PB sturen met de info.

Laat je weten wat ik moet doen met retour zenden/omruilen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Christiaan71 Hartelijk dank voor je reactie! Er is een nieuwe Ziggo Mediabox Next naar je onderweg.
Het defecte apparaat stuur je kosteloos retour naar onderstaande adres:

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Vergeet niet het afgiftebewijs wat je krijgt bij het Post NL loket goed te bewaren. Daarmee toon je aan dat het oude apparaat is ingeleverd.

Laat maar weten wat je bevindingen zijn met het nieuwe apparaat. 

Groeten,
Paul

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Paul, opnieuw bedankt voor je reactie!

 

Prima! Gaan we doen!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Ik begrijp het ook niet, het is allemaal elektronisch het zou niet mogelijk moeten zijn.”

Je schreef zelf al in je eerste bericht: “Dit is overduidelijk een ventilator die aanloopt of een kapot lager heeft.”

Hier is ook een herrie Next ook omgeruild voor een stille.

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Bert, vervelend maar goed te horen dat ik niet de enige ben.

Is de nieuwe idd stiller

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

YEP allebei zijn ze hier heel stil @Christiaan71 

Christiaan71
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nou dat is mooi dan zal het niet voor niks zijn!

Uitgelicht topic