gerhardusjacobu

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

probleem Arris met Sonos

heb nu enige maanden nieuwe modem ,geinstalleerd door Ziggo monteur, omdat er ook een nieuwe mediabox geinstalleerd moest worden (de oude ,Horizon ) werkte niet goed.
De monteur zag al dat e.e.a. gecombineerd was met Sonos apparatuur.
Na enige weken steeds problemen . Kon o.a. niet programma's terug kijken . Weer monteur langs geweest en hij heeft de wifi van de modem (ik zeg het maar met eigen woorden,ben niet zo'n kenner van al deze apparaten) ,over gezet naar de wifi van Sonos (apple apparatuur )
Dus vreemd dat beide monteurs niet op de hoogte waren van de problemen tussen Arris en Sonos. Ook al een paar keer Ziggo helpdesk gebeld, wifi steeds weer weg??
Gisteren weer helpdesk aan de lijn . Deze jongeman (ik denk John ??) hielp mij wel op weg en vertelde dat ik naar een Compal modem moet . Deze via community aanvragen. Hij kan dat niet (wat eigenlijk heel vreemd is ) Hij vroeg mij mijn computer aan te zetten . Ik moest hem vertellen dat dat niet ging ,want ik had geen internet. Toen met de mobiel op 4G. Deze werkte niet goed. ik kon niet inloggen . Uiteindelijk mobiel uitgeschakeld en opnieuw geprobeerd ,en ja hoor verbinding met community. Echter hij was het ondertussen zat en verbrak de verbinding.
Nu hoop ik dat (hij noemde de naam Mark ) dat een nieuwe modem wordt opgestuurd.
Hoe hoor ik dat ?? Via mail ???

Gerard Klok ***adres verwijderd door moderator***
5 Reacties 5
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Gerard,

Zet in dit topic ook even een reactie, dan zal een Ziggo moderator het sneller zien. Hij/zij zal dan reageren in dat topic 🙂

Zet alvast je postcode en huisnummer in je profiel, dan kunnen de moderators meteen het modem opsturen wanneer ze je bericht zien.

Ps, je postcode en huisnummer is nu openbaar. Die kun je het beste weghalen. Klik op de 3 puntjes rechts onderaan je bericht, en kies dan voor Bewerk. (Dit kan alleen binnen een uur na het plaatsen)

Groet,
Evert
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Bij ons in de winkel hebben wij Sonos icm Arris modem en werkt prima! Heeft jouw modem wel 2 verschillende netwerknamen voor de 2.4 en 5ghz??

Teun
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Teun en anderen.
Het probleem komt vaak voor.
Zie het Topic waarnaar Evert verwijst.
Er wordt dan een Compal gestuurd. Zoiets kun je alleen in de Community regelen.

Als ik me goed herinner doet of deed het probleem zich in bijzonder voor bij 2 bekabeld aangesloten Sonos systemen.
Ik zou het Topic moeten doorlopen om de opmerkingen van Mark Ziggo hierover terug te kunnen vinden. Stond ooit als Beste antwoord.
Die moeite neem ik niet.............

Krijg inmiddels de indruk dat je zonder verder onderzoek vrij makkelijk een Compal krijgt als oplossing van het Sonos/Arris probleem. Ook al is er misschien geen sprake van een bekabelde verbinding. Zal wel uit gemak zijn. Of er blijkt toch meer aan de hand te kunnen zijn.

De Tip van je over verschillende netwerknamen voor 2.4 en 5 Ghz, kan bij problemen met verbindingen via Wifi inderdaad een oplossing zijn. Niet alleen voor Sonos. Ook voor andere apparaten die draadloos moeten worden verbonden.
gerhardusjacobu
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heren ,leuk deze reactie.
Ik heb er echter helemaal geen verstand van ,weet ook niet hoe het zit met de netwerknamen.
Hoop dus dat "Mark "het probleem oplost door een Compal modem te sturen ?? Dus Mark ,als dit leest stuur mij svp een bericht dat e.e.a. wordt geregeld.(ik blijf het vreemd vinden dat zoiets niet via de helpdesk geregeld kan worden )

Gerard
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Uitgelicht topic