jaelkijkt

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

pincode humax 5300 werkt niet

Ik wil graag een nieuwe pincode voor de humax 5300. Herhaaldelijk resetten heeft niets opgeleverd. Ik krijg via mijn ziggo een mail met daarin pincode standaard 0000, maar als ik die intoets levert dat steeds deze melding op: ingevoerde betaalcode is fout. Probeer het opnieuw.
Met diverse medewerkers kom ik er niet uit.
8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik heb een bericht gevonden van Willem-A gevonden in een ander forum.

De standaard pincode is 0000, maar als je die hebt gewijzigd is het mogelijk deze terug te zetten op 0000:

Druk achtereenvolgens op:
-menu
-ga naar instellingen
-ga naar systeem
-ga naar systeeminformatie
-druk vervolgens op de toetsen 7412359
-Daarna komt "hidden settings" ofwel "verborgen menu".

Hier kun je het wachtwoord resetten (Password Reset) : Je kan vervolgens kiezen tussen ja of nee. Kies ja, uitvoeren, en het wachtwoord gaat weer naar 0000.

Maak geen fouten tijdens de handeling! Verander tevens geen andere dingen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik lees 'ingevoerde betaalcode fout' dat is een betaalcode en geen pincode volgens mij, bij voorkeuren kan je bij ouderlijk toezicht je decoder wachtwoord (pincode) wijzigen en bij bestelcode wijziging, zie I-TV de bestelcode wijzigen.
Haal je deze 2 niet door elkaar? Bij ouderlijk toezicht is de standaard pincode nl. 0000
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Inderdaad mguzz

de pincode is iets totaal anders als de betaalcode. Deze laatste zal men nodig hebben voor ITV/VOD, en daar staat de pincode verder buiten.

Nu had Be rt al mijn eerdere plaatsing gevonden over het resetten van de pincode, maar dat het daar nu sowieso niet om gaat, is wel duidelijk, daar jaelkijkt aangeeft dat meerdere resets van de Humax niets hebben gewerkt. En een fabrieksreset kun je niet uitvoeren als je de pincode kwijt bent, tenzij je dat dus met voornoemde reset naar 0000 (standaard).

jaelkijkt heeft nu de betaalcode nodig en als deze vergeten is moet dat op een andere manier worden opgelost. Nu gebruik ik VOD eigenlijk nog zelden, maar volgens mij kun je het wachtwoord daarvan opnieuw invoeren indien vergeten. Maar eerlijk gezegd ben ik dat even kwijt. Heb ook een pijnlijke behandeling achter de rug dus ben ook niet glashelder nu.

Maar er worden nu 2 dingen door elkaar gehaald en de helpdesk benoemd de pincode, en uiteraard niet de betaalcode.

Misschien weet jij nog hoe het met dat laatste zit mguzz ?
jaelkijkt
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem opgelost.
Dank voor het meedenken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dat is mooi maar nu weten we nog niets :grinning:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mguzz wrote:
Dat is mooi maar nu weten we nog niets :grinning:



Jawel: het is opgelost... :wink:

Maar hoe? Dat zal wellicht eeuwig een geheim blijven... :relaxed:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Iets met nullen en eentjes
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mguzz wrote:
Iets met nullen en eentjes


Digitaal dus... :wink:

Uitgelicht topic