1
Vraag
2
Reacties
vink-vink

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

pacer media box [7 jaar oud upc ] vind geen zenders op mijn nieuwe tv

oude tv weg. nieuwe smart tv er in. maar bij het installeren vind de tv geen zenders. oude tv terug niks aan de hand. ps goede kabels en aansluitingen ik snap er niks van vrg
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Even als toevoeging; je zegt dat de mediabox geen zenders vinden kan. Maar waarschijnlijk vind de tv zelf geen zenders (waarschijnlijk laat je nu de tv zelf zoeken) en dat klopt, want de tv moet zelf helemaal geen zenders zoeken. De zenders krijgt hij van de mediabox (die de zenders al geïnstalleerd heeft). Ik denk dus echt dat het puur een kwestie is van de juiste bron/source/input van de tv kiezen.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Is op uw TV de juiste bron, HDMI-poort, geselecteerd? Als u de coaxkabel rechtstreeks op uw tv aansluit, zou u met als bron kabel, de zenders moet zoeken.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als het goed is hoef je helemaal geen zenders te zoeken, alleen de juiste bron(source/ingang) selecteren .
vink-vink
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
ik kan zelfs de juiste bron niet selecteren bij mijn inmiddels omgewisselde philips 50pus 6703 tv. heb ook al een nieuw mediakastje van ziggo gehad werkte ook niet . oude tv opnieuw instaleren via media kast van ziggo werkt prima meteen ziggo scherm en gaan ..nieuwe philips tv weeeer proberen te instaleren via ziggo lukt niet ik kom niet in het media scherm snap er niks meer van
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey vink-vink . Oh jee, zo te horen lukt het niet helemaal met het instellen van de tv. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit met de mediabox heeft te maken, gezien deze wel op de oude TV werkt.
Om wat voor merk/type tv gaat het? Je geeft aan dat je niet in het media-menu komt. Is dat het menu waarin je de bron van de tv selecteert?

We horen graag van je! Mocht het lukken om foto's toe te voegen (van wat je op tv ziet, en van de afstandsbediening bijvoorbeeld) krijgen we nog een beter beeld en kunnen we nog beter helpen!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Even als toevoeging; je zegt dat de mediabox geen zenders vinden kan. Maar waarschijnlijk vind de tv zelf geen zenders (waarschijnlijk laat je nu de tv zelf zoeken) en dat klopt, want de tv moet zelf helemaal geen zenders zoeken. De zenders krijgt hij van de mediabox (die de zenders al geïnstalleerd heeft). Ik denk dus echt dat het puur een kwestie is van de juiste bron/source/input van de tv kiezen.
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
En als je nieuwe TV zenders zoekt, dan moet de coaxkabel in de TV en niet in de Pace.

Maar aangezien je de Pace gebruikt, moet de coax in de Pace en de hdmi kabel vanuit de Pace naar je TV.
Ik neem aan dat je het zo hebt aangesloten?
vink-vink
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
philips 50 pus 6703 mediabox ziggo er is maar 1 menu waar de tv in komt en dat is het tv menu en geen media box menu. als ik op source druk gebeurd er echt niks. het enige wat ik kan doen is het tv menu verder installeren en als ik dan bij zenders zoeken doet hij ook niks .ik kom niet in het mediabox menu als ik de zelfde handerlingen uitvoer bij mijn oude tv kom ik wel in het mediabox menu. zoekt de zender en installeert hij ze
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Het is logisch dat de tv geen zenders vindt, want (als het goed is) er zit geen coax-kabel in de tv, maar in de mediabox.

Samen komen we er vast en zeker uit :-).

Kan je mij bevestigen dat de coaxkabel in de mediabox zit? En heb je van de mediabox naar de TV een HDMI kabel?
En heb je onderstaande afstandsbediening? Zo ja; wat gebeurt er als je op de knop source (onder de knop met het tandwieletje) drukt?

vink-vink
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
coax zit in het media kastje. hdmi kabel gaat van media naar tv hmdi 1 afstandbediening klopt. en als ik op de sourse gebeurt er niks
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke. Dat is wel waarmee je de tv op een andere bron zou moeten zetten. Met deze knop kan je als het ware tegen de tv zeggen " ik wil dat het het signaal via de HDMI kabel laat zien". Dus hier moet je wel zijn.

(pagina 17 op https://www.download.p4c.philips.com/files/5/50pus6703_12/50pus6703_12_dfu_nld.pdf bevestigt dit)


Heb je de afstandsbediening van de mediabox al aan de TV gekoppeld? Hierop zit namelijk ook een source knop (bovenin, tussen TV en BOX). Reageert de tv dan wel?
vink-vink
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
nee nog niet gekoppeld maar werkt wel maar de source knop tussen tv en box zie ik niet
vink-vink
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
werkt ook niet. ziggo komt donderdag avond. ik laat weten wat het was ben benieuwt
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hoe is het gegaan, vink-vink ? Ik ben heel erg benieuwd wat de oplossing geweest is ^^.
vink-vink
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Het source knopje +tv knopje het ging zo snel dat ik het niet eens kon volgen en weg was de instalateur maar het werk maar heb nog steeds moeite met de volgorde van tv aan en mediabox aan 1 knop voor aan en uit. lijkt me veel makkelijker vgr bert
SPR

Level 1
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes
vink-vink wrote:
Het source knopje +tv knopje het ging zo snel dat ik het niet eens kon volgen en weg was de instalateur maar het werk maar heb nog steeds moeite met de volgorde van tv aan en mediabox aan 1 knop voor aan en uit. lijkt me veel makkelijker vgr bert


Dan ik het wellicht een idee om eens even contact met Ziggo op te nemen en eens na te gaan of je de Pace mediabox kunt omwisselen voor een CI+ module.
Dan komt die in het slot achter in je tv toestel ( mits deze geschikt ervoor is en op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/ kunt je dat nagaan) en heb je alleen nog de afstandsbediening van de tv nodig.
Qua prijs per maand maakt het bij een all in one pakket niets uit.
Het kan alleen zijn dat je nog een oud Ziggo of UPC pakket hebt en dan moet je over naar een nieuw pakket.
vink-vink
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Dat klop ik moet een ander abb .ik heb nog een heel oud abb of het word duurder of langzamer bijde wil ik niet . ze zijn niet erg meegaant met al heel lang klant zijnde mensen ik heb pas een snelle kpn aansluiting gehad hoeft alleen nog geactiveert te worden mischien is dat wat vrg bert
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
edit: laatste 2 berichten niet gelezen, verwijderd.
SPR

Level 1
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes
vink-vink wrote:
Dat klop ik moet een ander abb .ik heb nog een heel oud abb of het word duurder of langzamer bijde wil ik niet . ze zijn niet erg meegaant met al heel lang klant zijnde mensen


daar staat tegenover dat ik best de kant van Ziggo kan begrijpen dat je terug wilt naar een paar abonnementen in plaats van tientallen , je kunt ook voor 2 euro per maand een extra CI+ nemen en dan bijvoorbeeld de pace box naar een tweede tv die je minder gebruikt.
Heb je minder ergernis over de afstandsbedieningen en gaat je abonnement niet extreem omhoog.
vink-vink
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Het is niet alleen snelheid en duurder maar ook heb heb ik nu onbeperkt bellen naar vast en mobiel . En dat voor een goede prijs het abb is niet voor niks niet meer te krijgen .Als er maar verdiend word en lieft meer .voor 2 € kan je ook een klant aan je binden . Tis maar hoe je er naar kijkt vrg bert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic