1
Vraag
2
Reacties
Marc058

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Pace mediabox en opnemen harde schijf

Net overgestapt naar Ziggo interactieve TV. Voorheen analoog TV gekeken in het 'oud' UPC gebied Leeuwarden. Ik gebruikte voor het af en toe opnemen een HD recorder. Ik wist dat ik bij omschakeling naar digitaal deze HD recorder niet meer kon gebruiken.

Er was mij verteld dat je een externe HD kon aansluiten op de mediabox middels de USB poort. Alleen ze wisten mij niet te vertellen welke mediabox ik zou krijgen.

Nu heb ik een Pace DCR-7111 ontvangen maar na aansluiten van de externe HD lukt het niet om op te nemen. Ik wil maar heel af en toe wat opnemen, dus geen luxe pakket afnemen.
Nu lees ik op de site dat de USB poort uitgeschakeld is.

Betekent dat er geen mogelijkheid is om op te nemen?

Is er nog mediabox (of 2e hands) waarbij je wel kan opnemen met een HD en die werkt in Leeuwarden. Alle oudere types die op de Ziggo site staan en dan postcode invoert, wordt bij aangegeven dat deze ongeschikt is voor de regio.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi en welkom Marc058,

Willem-A heeft een mooie uitleg gegeven, zie https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

Je kunt dus prima een 2ehands Humax-box met ingebouwde HDD op te kop tikken voor een paar tientjes, en de Digitale Kabeltvzenders gebruiken

Bekijk in context

6 Reacties 6
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi en welkom Marc058,

Willem-A heeft een mooie uitleg gegeven, zie https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

Je kunt dus prima een 2ehands Humax-box met ingebouwde HDD op te kop tikken voor een paar tientjes, en de Digitale Kabeltvzenders gebruiken
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980

Hier kun je lezen hoe je de HD-recorder kunt blijven gebruiken.
Marc058
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
AlexHelpt wrote:
Hi en welkom Marc058,

Willem-A heeft een mooie uitleg gegeven, zie https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...
Je kunt dus prima een 2ehands Humax-box met ingebouwde HDD op te kop tikken voor een paar tientjes, en de Digitale Kabeltvzenders gebruiken


Bedankt. Ik had deze post op het forum niet gevonden. Ik heb meteen op marktplaats gekeken naar een Humax. Nu nog ophalen en kijken of het voldoende is.
Bijzonder dat Ziggo zegt dat dit niet werkt :disappointed_relieved: Word ik toch op verkeerde been gezet. Gelukkig hebben we het forum :relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Bijzonder dat Ziggo zegt dat dit niet werkt :disappointed_relieved: Word ik toch op verkeerde been gezet. Gelukkig hebben we het forum :relaxed:"

Als je mijn bericht leest, zie je ook de reden waarom Ziggo dat doet. Zij gaan uit van het werken met een smartcard en niet met het werken met alleen de vrije zenders. Ik heb ze ooit wel gevraagd dat zo kenbaar te maken op hun site, maar dat wil men niet gaan doen. Desondanks kun je bij de helpdesk wel mensen treffen welke aangeven dat de Humax altijd bruikbaar is voor de vrije zenders. Maar omdat dit lang niet altijd standaard is, heb ik wat verheldering gebracht middels een topic.

Ik zou wel gaan voor een Humax 5200c. Heb je dat ook gedaan Marc058 ? De 5300c is op zich prima, maar lang niet zo fraai en uitgebreid als de 5200c, dus die eerste raad ik doorgaans niet aan.
Marc058
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Even een follow up van dit draadje en een bedankje.

Ik heb via een bekende 2e-hands website een Humax 5200 gekocht en deze vorige week aangesloten. Terug naar fabrieksinstellingen, vervolgens de juiste instellingen (zoals in het bericht van Willem) en hoppa: beeld en alle zender op de juiste plek. Zelfs een online gids. Even proberen op te nemen, alles werkt.
Zelfs terugspoelen is mogelijk. pauzeren dan net weer niet, maar mij hoor je niet klagen. Ik ben blij dan het toch allemaal werkt.

Alex, Willem, en Youriy, heel erg bedankt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Marc058

graag gedaan. Live pauzeren moet ook kunnen. Time shift staat standaard aan bij de 5200c, dus je moet daarvan gebruik kunnen maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic