1
Vraag
2
Reacties
Ottitotti

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Overstappen van KPN naar Ziggo - eerste aansluitpunt

Hallo allemaal,

 

ik heb momenteel kpn tv/internet/telefoon maar wil naar ziggo overstappen (om veel redenen, mn de houding van kpn vwb blijven verhogen kosten). Toen destijds kpn is geinstalleerd kan ik me nog herinneren dat het een gedoe was. Ik zie 2 draadjes in de meterkast naar de kpn router: dsl en telefoon stekkertje. Vervolgens zitten er in de stopcontacten van die data verzenders, welke naast de tv zit en tv ontvanger is aangesloten. Ik heb geen coax in huis (sowieso niet in huiskamer, er is verbouwd). Mogelijk ligt er nog originele coax in meterkast (betwijfel het, jaren 30 woning .. vermoed dat de coax door stucadoor ergens is dichtgesmeerd).

nu is mijn vraag: kan ik zonder coax aansluiting uberhaupt naar ziggo overstappen? Indien ik wel een coax in de meterkast kan vinden, kan ik dan tv in woonkamer aansluiten zonder extra kabels te te trekken? 
 

alvast dank voor de hulp/antwoorden!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de meterkast is KPN en in de woonkamer is coax van Ziggo.

Ziggo kan dit altijd aansluiten, desnoods met een extra verbinding.

De andere kabels zullen ergens in het huis moeten beginnen en naar boven gaan.
Misschien nog eens goed zoeken in het huis.

Als je bij Ziggo besteld kun je ook een installatiemonteur bestellen die gratis de basis voor je aan gaat sluiten voor 1 TV, 1 telefoon en 1 computer, wil je verder uitbreiden, dan kan dat door jezelf of door een monteur tegen kostprijs met garantie, dat zou ik doen trouwens, want als je alles zelf moet gaan kopen ben je vaak duurder uit.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Bij Ziggo is een coax echt noodzakelijk.

 

Als je hier je postcode invult kun je zien of je een aansluiting hebt.

https://www.ziggo.nl/pakketten/

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Doe de postcodecheck om te kijken of ziggo op uw adres leverbaar is. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ottitotti wrote:

….Indien ik wel een coax in de meterkast kan vinden, kan ik dan tv in woonkamer aansluiten zonder extra kabels te te trekken? 
 

Nee.

Ottitotti
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, bedankt voor de reactie. Postcode check gedaan en er zou tot 1000mb internet beschikbaar moeten zijn. Ik heb echter geen coax kabel in huiskamer en moet zoeken waar deze het huis binnenkomt. Ik gok in de meterkast, maar ik begrijp dat ik dan alsnog aparte coax kabel moet trekken naar huiskamer/tv). Wordt een gedoe. Helaas komt een ziggo monteur pas NA het bestellen van pakket, in dit geval was het voor mij handig geweest als ze zouden kunnen checken of/hoe het mogelijk is. 
Heb zelf 2 linkerhanden, vrees dat ik het nog even met KPN moet uithouden!

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

In een ouder huis zit de aansluiting vaak in de woonkamer. Is er nergens een wandcontactdoos te zien met een coax-aansluiting?

Ottitotti
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, nergens. Ik vermoed dat de groene kabel wel ergens zit, maar of deze nog toegankelijk is dat is maar zeer de vraag. Er is flink verbouwd dus het kan zijn dat ze eea gewoon dichtgesmeerd hebben. Ik zie nog wel een wandcontactdoos voor telefoon (welke er te nieuw uitziet..), deze zal ik eens openschroeven om te kijken wat hier achter zit. 
Helaas is mij kruipruimte volledig geïsoleerd en ook niet toegankelijk (om binnenkomst groene kabel te vinden). 

Maar goed dat ik ziggo nog niet besteld heb… dacht eerlijk gezegd dat het plug & play was tov kpn. Helaas!

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Mogelijk moet de kabel dan worden opgegraven nabij de gevel en opnieuw worden binnengebracht. Maar wie heeft de verbouwing laten doen? Zijn er nog installatietekeningen aanwezig?

Ottitotti
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de verbouwing zelf laten uitvoeren, er zijn geen tekeningen Vwb de coax kabel. Ga eerst zelf even op onderzoek uit en anders raadpleeg ik een instAllateur. Zelfs als zit de coax aansluiting ergens onder het huis of in de buurt van de meterkast, dan nog moeten er extra kabels getrokken worden (mijn hele kruipruimte is volledig geïsoleerd , dus niet 1-2-3 gedaan).

in mijn meterkast zie ik wel DSL aansluiting… met kpn werkt het.. geen gedoe met kabels maar alles daar en/of door de stopcontacten. 
Iig bedankt voor je hulp!

Ottitotti
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


hallo, ik heb deze aansluitingen in huis.. 2e in woonkamer (ziet er oud uit!) en 1e in meterkast. In de meterkast heb ik nu alles via KPN (tv via de stopcontacten).  Geen idee of de 2e foto groene kabel coax is (punt van binnenkomst huis), iets anders kan ik niet vinden. Iemand een idee of dit geschikt is om ziggo aan te kunnen sluiten ??

wederom dank voor uw reacties!

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ja dit is het, ik zie zelfs de groene kabel. Dus het is het eerste aansluitpunt .

Ik denk wel dat dit vervangen moet worden, Ziggo doet dit gratis voor je.

 

Als je je TV erop aansluit is er goede kans dat er nog signaal opstaat.

Ottitotti
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt! Wat ik niet begrijp is dat er boven ook coax aansluitingen zitten (in slaapkamers), maar ik zie geen splitter zitten in de huiskamer. Vraag me af hoe dit dan loopt.. De groene kabel ziet er inderdaad heel erg oud uit.. Hoop dat er genoeg (groene kabel) is voor ziggo om dit te vernieuwen. Ik weet niet wie de netwerk eigenaar is. 
onderstaand de foto’s van mijn meterrkast aansluitingen (KPN). Dit is geen coax toch?

bedankt 
mvg

otto

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de meterkast is KPN en in de woonkamer is coax van Ziggo.

Ziggo kan dit altijd aansluiten, desnoods met een extra verbinding.

De andere kabels zullen ergens in het huis moeten beginnen en naar boven gaan.
Misschien nog eens goed zoeken in het huis.

Als je bij Ziggo besteld kun je ook een installatiemonteur bestellen die gratis de basis voor je aan gaat sluiten voor 1 TV, 1 telefoon en 1 computer, wil je verder uitbreiden, dan kan dat door jezelf of door een monteur tegen kostprijs met garantie, dat zou ik doen trouwens, want als je alles zelf moet gaan kopen ben je vaak duurder uit.

Ottitotti
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt! Ik gok het erop en ga Ziggo bestellen. 
Momenteel heb ik geen/slecht signaal op zolder, wellicht kan de monteur dit gelijk verhelpen. 
Heel apart dat snel internet via zo’n oude kabel kan lopen… ik woon er nu 5 jaar, blijkbaar hebben de vorige bewoners ook geen internet via kabel gehad (dan had er wel nieuwe kastje gehangen).

mooie klus voor de installateur ?nogmaals dank voor  de reacties !

 

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @Ottitotti!

Welkom op de Community en als ik alle berichten zo lees, binnenkort ook bij Ziggo 😄 Super om te lezen dat je alle antwoorden hebt gevonden die je zocht 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic