KZijlvaart

Level 1
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ouderlijk toezicht op de Mediabox Next

Van een medewerker heb ik begrepen dat het ouderlijk toezicht door Ziggo wordt beheerd. De mediabox heeft een menu waarin je dit zelf kan instellen maar dat heeft geen zin; er is bepaald dat de 18+ grens per definitie aan staat.

Ik vind dit gruwelijk irritant! Ik heb totaal geen behoefte aan ‘ouderlijk toezicht’ (heb hier geen minderjarige rondkruipen) maar wordt hier evengoed (bewust) mee opgezadeld en het is heel irritant als je ieder kwartier de pincode opnieuw moet invoeren.

Geef mensen zelf de keus of ze hiervan gebruik willen maken, zeker als de mogelijkheid standaard geleverd wordt bij de apparatuur.

Ware klantvriendelijkheid zit in maatwerk..
6 Reacties 6
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Een uitleg kunt u hier lezen.
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
De informatie klopt niet deels.

Je kan dit zelf instellen op meerdere leeftijden (6, 9, 12, 18) en ook uitzetten. Kijk even bij je profiel instellingen, daar zou die tussen moeten zitten.

Je kan dit ook op de Ziggo GO website aanpassen nadat je bent ingelogd ('instellingen' -> 'ouderlijk toezicht').

(edit): Ik had niet uit het verhaal begrepen dat de zenders altijd op slot blijven zitten met een pin code. Maar dat heeft niet zozeer met ouderlijk toezicht te maken lijkt mij, meer met het voorkomen van ongewenste zap resultaten (denk ik).
KZijlvaart
Topicstarter
Level 1
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Lees mijn post nog een keer; je kunt aan leeftijden instellen wat je wilt, Ziggo heeft anders besloten en zet gewoon het kinderslot aan en daar verander je als gebruiker niets aan.

Uiteraard heb ik ’t eea zelf geprobeerd aan te passen (anders zou ik er hier ook geen topic van maken), maar met de nieuwe Mediabox Next heeft Ziggo zich (bedrijfsmatig) het recht toegeëigend om te bepalen dat er op mijn mediabox altijd een kinderslot moet zitten.. en dat vind ik een slechte zaak en zeker niet klantvriendelijk..

edit:
Leer mensen hoe ze zelf het kinderslot kunnen activeren als ze daar behoefte aan hebben en klaar is kees! Dan komen de ongewenste zapmomenten ook niet voor.

Van een medewerker begreep ik dat Ziggo dit vooral heeft gedaan op verzoek van klanten. Met andere woorden; veel mensen zijn kennelijk niet in staat (lees: te dom) om zelf het kinderslot te activeren..en daar moet ik onder lijden?
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
KZijlvaart wrote:
Van een medewerker begreep ik dat Ziggo dit vooral heeft gedaan op verzoek van klanten. Met andere woorden; veel mensen zijn kennelijk niet in staat (lees: te dom) om zelf het kinderslot te activeren..en daar moet ik onder lijden?

Je hebt volkomen gelijk vind ik maar ja.. .soms moet een minderheid inderdaad "lijden" onder de algemene norm(en). Als er een heleboel mensen het met je eens zouden zijn dan is er kans dat Ziggo hun beleid wil herzien maar als enkeling wordt dat heel moeilijk.
Marcurio

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb dus net ineens bij het programma van Ozzy Osbourne dat ik een pincode op moet geven om het kinderslot eraf te halen, en dit terwijl ik bij ouderlijk toezicht op heb gegeven dat ik geen pincode nonsens wil.
Als die optie er is, moet je dat ook respecteren, en niet toch een kinderslot erop gooien omdat veel mensen daarom hebben gevraagd, je kan het standaard aanzetten bij levering van een mediabox, maar het ook aanzetten als ik in het menu op heb gegeven dat ik dat niet wil, dat vind ik niet kunnen.

Ik ben een alleenstaande man van 56 jaar en ik wil dat gewoon uit kunnen zetten, ik ben geen kind.
Dit betekent dus dat ik zo snel als ik weer kan weer oprot bij Ziggo, want ik ben niet gediend van dit soort zaken. Dit is al de derde keer dat Ziggo iets flikt wat ik echt niet accepteer, dus dit is de laatste keer dat ik ooit een abo bij Ziggo genomen heb.

Ik ga zo snel ik kan weer naar KPN, daar heb ik deze nonsens tenminste niet meegemaakt.
Jullie moeten je zaakjes eens op orde brengen Ziggo.

Marcurio

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ah, ik zag net dat ik al op kan zeggen...dat is mooi, zal ik deze week eens van provider veranderen..

Uitgelicht topic