Zeroproblem

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oude Humaxbox nog te gebruiken

Van het opgezegde Ziggo abonnement van moeder heb ik nog een oude Humax box met daarin een smartcard. Zou deze nog te gebruiken zijn voor een tweede TV?

Ik heb nu zelf een horizon box.

Ik neem aan dat ik de smartcard moet activeren. Ik vraag mij daarbij af of ik hiervoor extra zal moeten betalen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groet,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
De humax box is iig te gebruiken. Al is het maar om evt zonder smartcard de de digitale standaard zenders te ontvangen. ( free to air zenders) verder is het zo, je moet de smartcart van je moeder de- activeren. Als dit is gebeurt kan je de card op jouw account weer activeren. Van uitgaande beide voormalig ziggo gebied. Mocht jij in voormalig upc gebied wonen dan kan je de humax dus gebruiken voor de free to air zenders. Hou er rekening mee dat het activeren en de- activeren enige dagen kan duren, vooral deze periode waar men nu echt de diensten en netwerk van fupc en fziggo het zelfde worden. En hier en daar wat probleempjes zijn. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden je mag tenslotte over enige tijd max 4 geactiveerde aparaten gebruiken. Succes gr Rob

Bekijk in context

7 Reacties 7
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
De humax box is iig te gebruiken. Al is het maar om evt zonder smartcard de de digitale standaard zenders te ontvangen. ( free to air zenders) verder is het zo, je moet de smartcart van je moeder de- activeren. Als dit is gebeurt kan je de card op jouw account weer activeren. Van uitgaande beide voormalig ziggo gebied. Mocht jij in voormalig upc gebied wonen dan kan je de humax dus gebruiken voor de free to air zenders. Hou er rekening mee dat het activeren en de- activeren enige dagen kan duren, vooral deze periode waar men nu echt de diensten en netwerk van fupc en fziggo het zelfde worden. En hier en daar wat probleempjes zijn. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden je mag tenslotte over enige tijd max 4 geactiveerde aparaten gebruiken. Succes gr Rob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Welke Humax betreft het?

Woon je zelf ook in (oud) Ziggo gebied dan kun je gebruik maken van de smartcard op de manier zoals Robbo aangeeft en kun je ook altijd zonder smartcard werken. Maar dat kan in (oud) UPC gebied niet altijd. Althans niet altijd lukt dat.

De Humax 5100, 5200, 5300, 5400 en 5050 zijn altijd wel te gebruiken in UPC gebied. Ik heb wel gegevens hoe drze dan in te stellen, en soms dien je dit via het verborgen menu te doen.

Vraag is dus hoe oud de Humax is en eigenlijk nog meer om welk model het gaat.

En ook is het handig even aan te geven in welk gebied je jezelf bevind.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Zeroproblem
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het gebruik betreft het Ziggo gebied (Noord Nederland) Het type moet ik even nakijken.

Groet,

Simon
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Zeroproblem,

in Ziggo gebied kun je de smartcard gebruiken, dus dan maakt het niet zoveel uit om welk type het gaat. Alleen dient die smartcard dan wel op je eigen naam te worden geactiveerd. Alleen dat laatste, loopt, net als het deactiveren op het moment niet echt lekker. Geduld is dus een schone zaak.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Zeroproblem
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oude humax box doet het prima met de geactiveerde kaart. Dank voor de reacties!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Zeroproblem wrote:
Oude humax box doet het prima met de geactiveerde kaart. Dank voor de reacties!


Top!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Zeroproblem,

fijn dat het allemaal werkt. Veel kijkplezier.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax

Uitgelicht topic