marcelluswallac

Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Opstarten Next in eco stand

Ik heb de Next in de eco stand staan en de box deed er zo'n 20 seconden over om op te starten zoals aangegeven. Echter viel mij afgelopen weekend op dat de aan/uit-knop in de standby stand blauw licht geeft, als hij an staat is dit wit. Voorheen stond dit lampje in de standby uit. In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat er een opname aan de gang was maar ook als er geen opname plaats vindt licht de knop blauw op. Ik heb de instelling gewijzigd naar hoog en terug maar er is geen verschil.

Wat ik nu wel merk dat de box nu steeds in 5 seconden is opgestart. Ondanks dat deze in de eco stand staat. Volgens de klantenservice heb ik geluk dat de box in de eco stand snel opstart. Maar als de box veel meer stroom gebruikt dan ik wil ben ik daar helemaal niet gelukkig mee.

Het lijkt mij dat de box, ondanks de eco stand, op energie verbruik hoog staat. Hebben hier meer mensen last van? De fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd.
7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Het kan voorkomen dat het lampje blijft branden in Eco stand, normaal zou deze uit moeten gaan en bij aan weer actief moeten zijn.

Deze media box Next verbruikt op zijn Hoge stand niet zoveel als zijn grotere maatje.

Zie hier Energieverbruik en Stand-by hier vind je alles over de verbruiken van de Media Boxen van Ziggo.
marcelluswallac
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb net de fabrieksinstellingen terug gezet. In de standby ging het lampje uit. Het opstarten ging wel in 5 seconden.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Als het zo goed blijft gaan dan is dit je voordeel, enige min punt is dat update's zicht alleen kunnen voort doen in Normale start en Hoog. Bij Eco dan moet de box aanstaan om zijn Update's te ontvangen. Maar dat mag geen hinder geven, enkel dat de Media Box een paar keer kan herstarten tijdens een live programma of serie/film
marcelluswallac
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Van dat herstarten heb ik tot nu toe nog geen last gehad. Bedankt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dave-

Weet je dat zeker Dave Mediabox Next in eco geen update? Kan hierover niks vinden wel de Horizon Xl. Dat zou dus betekenen wil je dat de box probleemloos de updates ontvangt deze in normaal moet zetten. Wat is het gevolg als je box toch in eco zet en dan tijdens het gebruik haalt hij de update binnen terwijl je net replay tv of een cloud opname doet of movies en series wat doet de box dan storing?. Of niks aan het handje.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dave-

Als jouw verhaal klopt dan is het advies toch simpel zet de box op normaal.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Als de Next uitstaat in Eco stand dan blijft deze ook uit, de naam zegt het al Eco stand.

Op de stand normaal of Hoog, kan er een verbinding gemaakt worden, zelfde als de MBXL.

Misschien dat je hier nog wat over kan vinden Media Box Next - Handleiding of bij Specificaties van de Ziggo Mediabox Next

Uitgelicht topic