1
Vraag
2
Reacties
Jeffrijn

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opnemen met Humax 5300. Hoe?

Wat moet ik stap voor stap doen om een programma op te nemen met de Humax 5300?
Usb stick is aangemeld en toegewezen!
En nu??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zie het manual.
https://myhumax.info/wp-content/uploads/2014/12/Gebruiksaanwijzing-IRHD-5300C.pdf

Opnemen op een USB-stick gaat niet. Wel op een externe USB-schijf.

Gr Han

Bekijk in context

16 Reacties 16
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zie het manual.
https://myhumax.info/wp-content/uploads/2014/12/Gebruiksaanwijzing-IRHD-5300C.pdf

Opnemen op een USB-stick gaat niet. Wel op een externe USB-schijf.

Gr Han
piccolo

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes
Een stick is wel heel klein. Je moet er een externe harddisk op aansluiten.
Zie hier: https://myhumax.info/wp-content/uploads/2014/12/Formatteren-harde-schijf-naar-Windows.pdf
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een USB stick klein? piccolo
Die kan net zo groot zijn als de harde schijf die in een Mediabox XL zit, USB 3.1 stick 512GB.
piccolo

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes
Dat klopt. En de eerste 1tb sticks zojn er ook al. Maar een harddrive is goedkoper per tera byte
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Op een USB stick gaat het niet. Ook niet als deze groter is. Je kan eventueel wel een USB stick gebruiken, maar dan alleen voor de Time shift functie. maar ook dat werkt niet altijd correct. Een schijf is dus beter. Om op te nemen is sowieso een schijf nodig en deze mag bij de Humax 5300c niet groter zijn dan 500 Gig, als je deze laat voeden door de Humax zelf. maar een grotere schijf za ook niet altijd werken. Het beste werken de WD Elements schijven en deze moet minimaal 100 GB zijn en dus maximaal 500 GB.

De 5300c kan de schijf zelf formatteren en doet dat in Ext.3. Dit kun je ook vooraf door de PC laten doen, maar dat is dus doorgaans niet nodig. Soms dien je echter wel de Humax uit de energiespaarstand te halen, omdat deze anders de schijf niet meer 'ziet' na het opnieuw inschakelen. Via het menu kun je dan de Time shift inschakelen, zodat je ook dat kunt gebruiken.

Maar let op: de 5300c is dan wel een PVR, maar dan wel een met maar één tuner. Dat houd dus in dat je doorgaans alleen kan opnemen wat je kijkt. Uitzonderingen daargelaten i.v.m. de zenderstreams.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
piccolo wrote:
Een stick is wel heel klein. Je moet er een externe harddisk op aansluiten.
Zie hier: https://myhumax.info/wp-content/uploads/2014/12/Formatteren-harde-schijf-naar-Windows.pdf


Humax raad altijd een schijf aan, daar je dan eigenlijk zeker weet dat het gaat werken, mits je ook een geschikte schijf gebruikt. En daarom noemde ik de WD Elements. Ik raad zelf ook nooit een USB stick aan, omdat deze ook niet altijd werkt voor alleen de Time shift functie.
rakker11

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
waar kan ik een kabel kopen voor mijn harde schijf naar mijn decoder die ontbreekt dus ik kan nu ook niet opnemen ik weet niet welke kabel ik moet kopen hulp
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Even voor de duidelijkheid je bedoeld een externe harde schijf? Of een losse harde schijf? Het laatste? Je dient dan een behuizing aan teschaffen, zodat een interne hdd een externe kan worden..
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
rakker11 wrote:
waar kan ik een kabel kopen voor mijn harde schijf naar mijn decoder die ontbreekt dus ik kan nu ook niet opnemen ik weet niet welke kabel ik moet kopen hulp


En lees even de andere reacties door a.u.b. Niet elke schijf is geschikt, maar je dient ook op het stroomverbruik van de schijf te letten, mits je deze wilt laten voeden door de Humax zelf. Daar zit uiteraard een beperking aan. Als de schijf in een case zit, zoals dat hoort, kun je bij elke goede computerzaak, of op het Internet een geschikte kabel vinden. Ik kreeg deze destijds bij de case geleverd.
antoon.kagenaar

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Opnemen op een USB-stick gaat niet. Wel op een externe USB-schijf.
Gr Han

Misschien bedoelt Jeffrijn de USB stick die bij het HUMAX apparaat wordt meegeleverd.
Die is volgens mij om contact met het modem te maken.
Begrijp ik goed dat er dan geen coax kabel in de HUMAX hoeft?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
antoon.kagenaar De USB stick die meegeleverd is, is inderdaad bedoeld om verbinding met het internet te kunnen maken. Dat is nodig als je gebruik wil maken van On Demand. De coax kabel blijft ten alle tijde nodig.
antoon.kagenaar

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Jammer, dan moet ik nog steeds mijn coax kabel splitsen voor naar de TV (via HUMAX) en naar het modem voor internet en bellen. Alles kan tegenwoordig draadloos, maar de tros met kabels die nodig is om het voor elkaar te krijgen wordt steeds groter. Dan begrijp ik niet waarom ik dan een nieuwe HUMAX krijg die veel minder kan dan mijn huidige HUMAX hard disk recorder.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
TV zal voorlopig ook nog niet draadloos worden. Het zou inderdaad voor het oog beter zijn als het draadloos kan, maar draadloos betekent ook veel en veel meer kans op problemen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
antoon.kagenaar wrote:
hanh wrote:

Opnemen op een USB-stick gaat niet. Wel op een externe USB-schijf.
Gr Han

Misschien bedoelt Jeffrijn de USB stick die bij het HUMAX apparaat wordt meegeleverd.
Die is volgens mij om contact met het modem te maken.
Begrijp ik goed dat er dan geen coax kabel in de HUMAX hoeft?


Dat is geen USB stick maar een dongel. Daarmee kun je alleen verbinding maken met het Internet voor ITV in fZiggo gebied en om de Humax op te nemen in je netwerk. Overigens is in dat geval het gebruik van een UTP kabel het devies.

Om Tv te kunnen kijken is, daarnaast, altijd een coax verbinding nodig. Daar kom je niet onderuit. Een kabel heb je dis altijd, en als de dongel goed zijn werk doet/kan doen kan een UTP kabel niet nodig zijn. Maar om bestanden te delen, wat overigenswel beperkt is, is bekabeld werken zeker een betere optie.
antoon.kagenaar

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel Willem. Ik ga in ieder geval de HUMAX 5300C terugsturen. Mijn HUMAX 5200C kan twee programma's tegelijk opnemen en heeft een interne HD. Ik snap daarom niet waarom Ziggo me een nieuw apparaat stuurt dat veel minder kan.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag antoon.kagenaar,

als je de 5200c hebt, kan deze inderdaad veel meer. Is ook zeker mijn advies t.o.v. de 5300c welke Ziggo in fZiggo uitgeeft als standaard decoder. Daarnaast heft men nu een 'Ziggo' decoder, de Humax 5500, welke alleen geschikt is voor de vrije zenders, en als vervanging van het analoge signaal dient.

De 5200c word niet meer uitgegeven door Ziggo. Dan verval je in de XL, welke nog een stuk uitgebreider is.

Maar met de 5200c kun je sowieso 1 zender kijken en een ander opnemen, en in bepaalde gevallen, afhankelijk van de zenderstreams, kun je zelfs 2 zenders opnemen een 3e bekijken. Maar de XL heeft nog mer tuners. en deze heeft dus meer opties. Het is aan de persoon in kwestie wat deze wil. Maar je kan uiteraard wel de smartcard van de Humax 5300c, of die van een gehuurde module, gebruiken in de 5200c of ander model.

En even als tip: gebruik voor de harde schijf de term HDD (Hard Disc Drive) daar het anders nogal eens verward word met HD (High Definition).

Gr. Willem
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic