Beantwoord

Opnemen in de cloud i.c.m een CI+ module

  • 6 november 2019
  • 8 Reacties
  • 177x Bekeken

Hallo beste forumleden,

 

zou het binnenkort misschien mogelijk kunnen zijn dat ik programma’s op zou kunnen nemen in de cloud icm een CI+module?

Ik heb geen zin een een enorme abonnementsgeld verhoging omdat ik persé de nieuwe Mediabox Next moet aanschaffen .

 

bvd Daan 

icon

Best beantwoord door Jan F. 6 november 2019, 15:10

Ziggo heeft geen plannen in die richting aangekondigd, maar wel voor cloudopnames via de mediabox XL in de loop van volgend jaar. Wie weet wat er dan mogelijk is als u een CI+module heeft als vervanger van de mediabox XL. Het is echter veel te vroeg om daar iets over te zeggen.

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +26

Ziggo heeft geen plannen in die richting aangekondigd, maar wel voor cloudopnames via de mediabox XL in de loop van volgend jaar. Wie weet wat er dan mogelijk is als u een CI+module heeft als vervanger van de mediabox XL. Het is echter veel te vroeg om daar iets over te zeggen.

Reputatie 7
Badge +19

Een CI module decodeert alleen maar. Wil je dus opnemen in the cloud met een Tv, zal deze dat (ook) al moeten gaan ondersteunen. Ik vraag me dus af of dat ooit gaat komen. Kortom; deze functie is dus niet zomaar gekoppeld aan een CI module. 

Mijn probleem met de mediabox xl is (behalve dat hij erg traag wordt) ook dat hij veranderd in een koekenpan. Hij wordt bloedheet. Erg energiezuinig is ie natuurlijk ook al niet 

Hoi @DaanGouda, goedemiddag!

Opnemen via de CI+ module. Het zou een leuke toevoeging zijn! Hier zijn op dit moment geen plannen over bekend. Wél staat er, zoals @Jan F. aangeeft, een software update op de planning halverwege 2020 voor de Mediabox XL. Hierdoor zal het opnemen via de cloud gaan. Momenteel is het opnemen via de cloud enkel en alleen mogelijk via de Mediabox Next. 

Wat betreft jouw Mediabox XL. Het is absoluut niet de bedoeling dat je hier een eitje op kan bakken ^^ Elektronische apparaten zullen altijd iets van warmte afgeven, maar bloedheet hoort het niet te zijn. Sinds wanneer ervaar je dit probleem en op welke stand staat het energieverbruik in standby? Waar ik ook benieuwd naar ben is of de box een ratelend geluid maakt? 

Reputatie 7
Badge +19

“Opnemen via de CI+ module. Het zou een leuke toevoeging zijn! Hier zijn op dit moment geen plannen over bekend".

 

Maar hoe wil je dat dan gaan doen @Cecilia Ziggo ? De module decodeert alleen maar en opnemen met een Tv, indien daarvoor geschikt, kan al. Dat gebeurt dan echter wel op een harde schijf, en dat zou wellicht ooit ook in the cloud kunnen, maar dat staat helemaal los van de module, want vrije zenders kun je ook opnemen...

Reputatie 7
Badge +26

@Willem-A Opnemen in de cloud is niets meer dan koppelen van de klantgegevens aan programmagegevens in een database. 

Reputatie 7
Badge +19

@Willem-A Opnemen in de cloud is niets meer dan koppelen van de klantgegevens aan programmagegevens in een database. 

Ja, oké, klopt, maar dat staat toch los van de module? Of denk ik nu verkeerd…? 

Reputatie 7
Badge +35

@DaanGouda 

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
  
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.


En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Reageer