1
Vraag
2
Reageer en help mee
keesbecker

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ondertitels bij uitzendingen via Mediabox vallen weg op mijn nieuwe TV

Ik heb sinds kort een nieuwe Samsung QLED TV. Als ik TV kijk via de Media Box XL lijkt het in een aantal gevallen alsof het beeld inzoomd, waardoor de ondertitels ( in geval van een dubbele regel geldt dat voor de onderste regel) voor een deel wegvallen aan de onderkant. Bijv. van letters als g, p en j valt het onderste “staartje” weg. Dan wordt lezen vermoeiend. Via de Helpdesk van Ziggo kan dit te maken hebben met het aantal pixels. De Mediabox heb ik zo ingesteld dat die reageert op de beeldkwaliteit.
Die is, naar ik meen, echter maximaal 1080 P. Ik meen dat ik bij UHD ( bijv. Netflix) geen problemen heb, maar vooral bij het kijken naar replay is het ‘t ergst. Wie heeft een bruikbare tip voor mij? Kan ik dit zelf of moet ik Ziggo bellen?
7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Staat je beeldformaat in je TV wel goed? Kun je vaak in de instellingen aanpassen.


Zal wel ongeveer zoals hier staat gaan.
https://publish.samsungsimulator.com/simulator/62d19c75-b098-45cb-8bd2-846e1e034678/#!topic/beeldkwaliteit/beeldformaat_wijzigen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo keesbecker, welkom op onze Community.

Herkenbaar! De TV gebruikt een verkeerde beeldformaat instelling waardoor alles ingezoomd is. Ben je al met de tips van Steefb aan de slag geweest? De oplossing moet ergens in de instellingen van je tv te vinden zijn.
keesbecker
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geprobeerd het beeldformaat aan te passen via de instellingen van mijn TV. Dat lukt echter niet. Ik heb het gevoel dat het moet liggen aan de Mediabox van Ziggo die ik heb. Het beeldsignaal van rechtstreekse TV-uitzendingen komt immers binnen via die Mediabox en die kan niet méér aan dan 1840P.
Ziggo heeft al gezegd dat ik dit moet aanpassen en zou moeten verhogen. Maar dat kan de box dus niet. Als ik Netflix of Youtube opzet is er geen probleem.
Maar ook de teksten van het menu van Mediabox vallen deels van het scherm af, omdat, naar ik aanneem, er te weinig pixels zijn ingesteld. Wie helpt? Is mijn betoog correct?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wat bedoel je met 1840P dat zou 1080p moeten zijn.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo keesbecker, 1840P komt mij niet bekend voor. Het is nogal hoog voor een HD box.

Waarom lukt het instellen van de beeldinstellingen van je tv niet? Als dit niet lukt dan kan hier de fout zitten. Kun je eens een foto van de beschikbare instellingen plaatsen? Toon de opties die je hebt bij 'Picture Size Settings'.
Je schrijft dat Netflix en Youtube wel goed beeld geven. Gebruik je deze apps via de box? Of via de app in je Smart TV?

Ik hoop dat je met de antwoorden op deze vragen hier van andere klanten het perfecte advies krijgt.
keesbecker
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, de Mediabox komt inderdaad niet verder dan 1080p.
Netflix en Youtube gaan niet via de Mediabox maar via de tv zelf.
Beeldinstellingen tv laten zich niet wijzigen. Via de Mediabox lukt dat iok niet, want ik denk dan weer tegen die 1080p aan te lopen. Van Samsung liet men mij weten de resolutie aan te passen, maar dat lukt dus niet.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
keesbecker wrote:

Beeldinstellingen tv laten zich niet wijzigen.

Natuurlijk wel, nu zoom je teveel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic