Madiana

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

On Demand werkt niet meer, foutmelding 2 verbindingstest, foutmelding VD101

Sinds een paar dagen doet On Demand het niet meer. Ik heb een UPC mediabox (HDTV DVR). Het signaal komt binnen in de woonkamer. Daar staat ook de tv en de mediabox.
Als ik On Demand probeer te openen zie ik o.a. foutcode VD101.

Ik heb via kanaal 997 de verbindingstest gedaan. Daar staat bij "Verbindingstest" Foutmelding 2. Daarachter staat: niet goed. Bij het IP-adres van de mediabox staat 0.0.0.0. Daar staat ook "niet goed" achter.
De telefonische medewerkers van Ziggo kunnen mij niet helpen om het probleem op te lossen en willen de box omruilen.

Ik heb van alles geprobeerd om On Demand weer aan de praat te krijgen. Ik heb de box teruggezet naar de fabrieksinstellingen, een harde reset gedaan en het plastic hoesje van de splitter gehaald zodat deze goed stevig in de wandcontactdoos steekt. Maar het probleem blijft bestaan.
Er is momenteel geen storing in mijn postcodegebied. Die was er wel op 17 oktober. Dat was een grote storing: tv, internet en telefoon deden het niet, en ook de iPad kon ik niet gebruiken want geen Wifi. De storing zou naar verwachting de volgende dag om 8:00 uur voorbij zijn maar ik kreeg pas na een aantal dagen een sms van Ziggo dat het probleem was verholpen. In die sms stond ook een telefoonnummer dat ik kon bellen in geval er bij mij nog problemen zouden zijn maar ik ben mijn telefoon kwijtgeraakt en dus ook dat nummer.... Ik denk dat het probleem mogelijk met die storing te maken heeft.
Ik heb alleen op 17 oktober een aantal uur met het probleem te maken gehad. Daarna heb ik geen storing meer gehad totdat sinds een paar dagen On Demand het niet meer doet.

Verder werkt alles goed, er is goed beeld op alle zenders, de tv gids werkt normaal en ik kan opnemen en de opnames bekijken.

Heeft iemand een idee waar het probleem zit en wat ik zelf nog kan proberen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madiana
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem is opgelost. Ik laat dit even weten zodat iemand die in de toekomst ook met dit probleem te maken krijgt er misschien iets aan heeft.

Ik heb gisterenavond de mediabox nogmaals teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna weer de verbindingstest gedaan op kanaal 997. De problemen waren opgelost, het IP-adres van de mediabox had ook weer een nummer.
Toen ik daarna naar On Demand ging, het NPO gedeelte, was dit weer toegankelijk maar ik kon het programma dat ik wilde zien toch nog niet terugkijken. Er was ook een foutcode (ik denk CD350). Bij het SBS gedeelte kon ik wel meteen programma's bekijken. Toen ik later op de avond nog eens bij de NPO keek kon ik ook daar de programma's weer bekijken.

Bedankt nog voor de reacties!

Groeten aan iedereen die dit leest en succes met het oplossen van tv-problemen!

Bekijk in context

11 Reacties 11
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Volgens mij zijn er nu On Demand-problemen met mediaboxen in voormalig UPC-gebied. Kan iemand anders dit bevestigen? 🙂
IGGO

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan sinds woensdag 25 september geen gebruik meer maken van On Demand, voormalig UPC-district, Amsterdam. TV-test geeft aan dat het aan de verbinding ligt. Heb op advies van Klantenservice een splitter en coaxkabel opgehaald bij Ziggo winkel in de wijk maar probleem is daarmee niet opgelost. Heb ook alles geprobeerd, stekkers eruit, fabrieksinstelling, maar nope.
Madiana
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat lijkt erg veel op mijn probleem. Ik heb de storing sinds 23 of 24 september. Mij zou ook een splitter worden toegestuurd maar de medewerker kon het op dat moment niet regelen. Omdat zowel de splitter als de coax kabel bij mij nog vrij nieuw zijn dacht ik dat het niet veel zin zou hebben om weer een nieuwe splitter te laten toesturen.
Ik woon ook in Amsterdam, in Buitenveldert, waar op 17 september dus een grote storing bij Ziggo was. Het oplossen van de storing duurde dagen langer dan men vooraf had voorzien.

Ik las ook onderstaand bericht van iemand met een vergelijkbaar probleem, 2 jaar geleden:
De monteur zou gisteren langskomen maar hij belde op vlak voor de afspraak, hij was net langs iemand anders in de straat geweest met hetzelfde probleem.
Er blijkt in de hele wijk geen signaal op de on demand streamfrequenties te staan. Hij heeft een netwerkmonteur ingeschakeld die het probleem donderdag op gaat lossen.

Zie evt.: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/foutmeldingen-vd101-vd112-en-signaalverlies-in-on-demand-menu-17926

Omdat in Amsterdam een storing is geweest, vroeg ik de helpdesk of meer mensen uit Amsterdam dit probleem hebben gemeld. Op dat moment was dat niet zo maar wat niet is kan nog komen...
Madiana
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem is opgelost. Ik laat dit even weten zodat iemand die in de toekomst ook met dit probleem te maken krijgt er misschien iets aan heeft.

Ik heb gisterenavond de mediabox nogmaals teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna weer de verbindingstest gedaan op kanaal 997. De problemen waren opgelost, het IP-adres van de mediabox had ook weer een nummer.
Toen ik daarna naar On Demand ging, het NPO gedeelte, was dit weer toegankelijk maar ik kon het programma dat ik wilde zien toch nog niet terugkijken. Er was ook een foutcode (ik denk CD350). Bij het SBS gedeelte kon ik wel meteen programma's bekijken. Toen ik later op de avond nog eens bij de NPO keek kon ik ook daar de programma's weer bekijken.

Bedankt nog voor de reacties!

Groeten aan iedereen die dit leest en succes met het oplossen van tv-problemen!
MeijsSanchez

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij ons heeft niets dit euvel opgelost. Nieuwe kabels en splitter (via de twitter helpdesk) aangesloten, maar geen verandering. De mediabox aansluiten op de hoofdaansluiting is ondoenlijk want in de meterkast op de gang. Om nou ook mijn televisie daar naar toe te verhuizen... er moet een makkelijkere oplossing zijn, maar welke?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @MeijsSanchez,

Vervelend dat het probleem met Video On Demand en TV Gemist bij jou niet is opgelost met de stappen die onder dit topic besproken zijn. 
Foutmelding VD101 wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door storing op het retoursignaal. Kun je d.m.v. een foto laten zien hoe de Mediabox op dit moment
is aangesloten ten opzichte van het aansluitpunt (Abonnee overnamepunt)? 

Kijk eerst ook of het probleem op te lossen is met de stappen op deze pagina. Mocht het nou niet lukken, dan raad ik aan een eigen topic te starten en daarin
gelijk de foto's van het aansluitpunt te delen. Door een eigen topic aan te maken heb je de volle  aandacht van de hier aanwezige experts en moderators en zou houden we het
voor iedereen (en voor jijzelf) overzichtelijk. 
 

MeijsSanchez

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De stappen uit de url heb ik al regelmatig gevolgd, lost het probleem niet op.
Op de foto zie je hoe het signaal de woonkamer binnenkomt. Nooit iets aan veranderd, behalve een nieuwe kabel een jaar of twee geleden. 

4B535FEC-9FDF-47ED-8D6A-F3D5BA7BE27A.jpeg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@MeijsSanchez Dank voor het doorsturen van de foto waarop het aansluitpunt te zien is. Zou je het plastic kapje eens voorzichtig willen losschroeven?

Kijk dan of je daar een groene kabel ziet binnenkomen. Maak dan ook een foto van het aansluitpunt zonder beschermkapje, dan kan ik aan de hand daarvan achterhalen of het aansluitpunt zelf mogelijk verouderd is en daardoor niet alle frequenties doorlaat. 

MeijsSanchez

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zal ik morgen doen. Nu eerst PSV kijken 😉

MeijsSanchez

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier het aansluitpunt zonder kapje. Geen groene kabel te zien. In de meterkast ook niet trouwens, alleen grijze kabels. Dit ligt er al sinds 1998 denk ik.

MeijsSanchez

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Monteur gaat langskomen.
Bericht van Webcare:


Zoals je ziet gaat het mis in het bovenste deel IP adres. Dat lost zich niet vanzelf op. Bij het zoeken naar de oplossing zijn een herstart of monteur de enige opties. Daarom heb ik de monteur voor je gepland. Ik verwacht dat dit een boxprobleem is, het signaal ziet er namelijk verder helemaal goed uit en de aansluitkabel is ook niet het probleem. Toch moet ik benoemen: monteurskosten zijn € 50.- wanneer het probleem vanuit binnenhuisbekabeling ontstaat. Ligt het probleem aan de box, dan wordt die omgeruild. Geen zorgen, want dat lijkt echt goed."

 

Uitgelicht topic