NicoleR

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

on demand werkt niet meer, error iTV-015

Hallo,

 

Sinds een week werkt bij mij on demand niet meer op beide mediaboxen van cisco.

Hij geeft aan dat de ontvanger offline is, met error iTV-15.

Nu is er een monteur langs geweest om alles door te meten, maar het signaal is goed. Hij zegt dat het niet aan de mediabox ligt, maar hij heeft helaas nog niet gevonden waar het wel vandaan komt.

Is er iemand met hetzelfde probleem, waarvan het wel verholpen is

22 Reacties 22
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @NicoleR . Welkom hier!
Wat rot dat je mediabox niet meer online komt. Ik snap dat je hier niet op zit te wachten 😞

 

Over deze foutmelding is het een en ander besproken in dit topic . Zoals hier te lezen is zijn er globaal gezien 2 oorzaken. Ofwel een defect/storing in de box, ofwel in het signaal. De monteur heeft de signalen prima uitgelezen op je adres. Heb je de mogelijkheid de box eens op een ander adres te testen? 

MHW

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @NicoleR , zelfde euvel hier. Ook cisco, ook rond dezelfde periode. Ik heb alle trouble shooting doorlopen, resets gedaan etc. Geen resultaat. In een humax receiver die ik ook nog heb staan werkt eea. Naar behoren (via wifi). Bij de reset van interactieve tv kreeg ik ook een andere foutmelding mbt. Ziggo Portal authorisatie: code F, mijn vermoeden is dat daar iets fout zit.

Heeft er iemand al een oplossing?

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@MHW @NicoleR 

 

Op de Cisco zit in het display een lampje met een soort van bliksem of 2 pijltjes van elkaar af symbool,

Knippert dit ? zo ja dan heb je een signaal probleem in de retour band , dan moet je toch alle coix kabels even goed na kijken.

 

Zo niet dan kan je een fabrieksherstel doen:

 

  1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
  2. Verwijder de smartcard.
  3. Ontkoppel de COAX- (antenne)kabel van de ontvanger.
  4. Zet de stroom na 30 seconden terug op de digitale ontvanger.
  5. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening zodra de ontvanger herstart is.
  6. Ga naar Instellingen.
  7. Ga naar Systeem.
  8. Druk de OK-knop in.
  9. Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk de OK-knop in.
  10. De vraag of u zeker weet of u de instellingen wilt herstellen verschijnt nu.
    Kies Ja.
  11. Kies als taal Nederlands en druk de OK-knop in.
  12. Sluit de COAX- (antenne)kabel weer aan.
  13. Voer nu de smartcard in.
  14. Druk nu weer de OK-knop in.
  15. De instellingen die u nu invoert, zijn afhankelijk van de regio waarin u woont. Raadpleeg voor de juiste netwerkinstellingen de Handleiding Digitale Televisie. Let op: Na het invoeren van de Frequentie is het nodig om drie nullen in te voeren achter de punt. Bijvoorbeeld 123.000.
  16. De ontvanger begint nu met het zoeken van de zenders.
  17. Als de ontvanger klaar is met zoeken verschijnt het scherm Interactieve televisie installeren.
  18. Druk op de OK-knop en daarna twee maal op de Terug-knop.

 

Te adviseren is ook ook om te controleren of er een update voor de firmware (software) beschikbaar is:

  1. Druk de MENU-knop in van uw afstandbediening.
  2. Ga in het menu naar Instellingen.
  3. Ga naar Systeem en druk de OK-knop in.
    De optie Software update verschijnt nu (deze hoort op automatisch te staan) met daaronder de optie Update beschikbaar. Staat hier Nee, dan is er geen update beschikbaar en heeft u al de laatste softwareversie.
  4. Staat hier Ja, dan is er een update beschikbaar. Selecteer deze tekst en druk de OK-knop in.
  5. Laat de digitale ontvanger aanstaan totdat deze klaar is met updaten, dit kan enige tijd duren, onderbreek dit proces
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@NicoleR en @MHW , hoe gaat het nu? 🙂 

MHW

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste allen

  • retourband werkt naar behoren (licht brand continue) 
  • fabrieksherstel nogmaals geprobeerd met wederom de foutmelding tijdens het installeren van de interactieve tv. (foto van de foutmelding bijgevoegd)
  • ontvanger is altijd al up to date geweest met de laatste software versie vanaf het ontstaan van het probleem.

backend settings issue?
(zie ook: https://ziggoforum.nl/topics/portal-autorisatie-code-f.74324/ uit 2011 en een nog eerdere met oplossing https://ziggoforum.nl/topics/installatie-foutmelding-f.62683/post-873051

probleem nog altijd daar….
iemand nog suggesties?

grt Mark 

 

Ronihd wrote:

@MHW @NicoleR 

 

Op de Cisco zit in het display een lampje met een soort van bliksem of 2 pijltjes van elkaar af symbool,

Knippert dit ? zo ja dan heb je een signaal probleem in de retour band , dan moet je toch alle coix kabels even goed na kijken.

 

Zo niet dan kan je een fabrieksherstel doen:

 

  1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
  2. Verwijder de smartcard.
  3. Ontkoppel de COAX- (antenne)kabel van de ontvanger.
  4. Zet de stroom na 30 seconden terug op de digitale ontvanger.
  5. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening zodra de ontvanger herstart is.
  6. Ga naar Instellingen.
  7. Ga naar Systeem.
  8. Druk de OK-knop in.
  9. Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk de OK-knop in.
  10. De vraag of u zeker weet of u de instellingen wilt herstellen verschijnt nu.
    Kies Ja.
  11. Kies als taal Nederlands en druk de OK-knop in.
  12. Sluit de COAX- (antenne)kabel weer aan.
  13. Voer nu de smartcard in.
  14. Druk nu weer de OK-knop in.
  15. De instellingen die u nu invoert, zijn afhankelijk van de regio waarin u woont. Raadpleeg voor de juiste netwerkinstellingen de Handleiding Digitale Televisie. Let op: Na het invoeren van de Frequentie is het nodig om drie nullen in te voeren achter de punt. Bijvoorbeeld 123.000.
  16. De ontvanger begint nu met het zoeken van de zenders.
  17. Als de ontvanger klaar is met zoeken verschijnt het scherm Interactieve televisie installeren.
  18. Druk op de OK-knop en daarna twee maal op de Terug-knop.

 

Te adviseren is ook ook om te controleren of er een update voor de firmware (software) beschikbaar is:

  1. Druk de MENU-knop in van uw afstandbediening.
  2. Ga in het menu naar Instellingen.
  3. Ga naar Systeem en druk de OK-knop in.
    De optie Software update verschijnt nu (deze hoort op automatisch te staan) met daaronder de optie Update beschikbaar. Staat hier Nee, dan is er geen update beschikbaar en heeft u al de laatste softwareversie.
  4. Staat hier Ja, dan is er een update beschikbaar. Selecteer deze tekst en druk de OK-knop in.
  5. Laat de digitale ontvanger aanstaan totdat deze klaar is met updaten, dit kan enige tijd duren, onderbreek dit proces

 

tww

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zelfde probleem sinds een paar dagen. Helpdesk niet echt nuttig. Cisco is te oud moet vervangen worden. Kan natuurlijk tegen nog eens 7 euro p/m. Cisco werkte prima totdat afgelopen dinsdag onderhoud is gedaan. Stappen plan afgelopen als hierboven maar geen resultaat. Blijft hangen op portal authorizatie.

Geen kniperende lichten alles werkt normaal behalve Itv krijg fout melding itv-015.

 

 

Susanne1973

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook. Bij mij zeggen ze ja apparaat is te oud .krijgt geen update meer. Gaat u toch over op een nieuwe box. 

Heeft iemand fabriek instellingen geprobeerd. !!??

Als ik dat doe krijg ik snellere internet. Werkt nu ook prima en dan de andere nieuwe box. 

Ga ik 25 euro meer betalen in de maand en kan hetzelfde kijken..dan maar geen on demant..maar beter kijken en veel opnemen

 

Succes alle

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Susanne1973 wrote:

Hier ook. Bij mij zeggen ze ja apparaat is te oud .krijgt geen update meer. Gaat u toch over op een nieuwe box. 

Heeft iemand fabriek instellingen geprobeerd. !!??

Als ik dat doe krijg ik snellere internet. Werkt nu ook prima en dan de andere nieuwe box. 

Ga ik 25 euro meer betalen in de maand en kan hetzelfde kijken..dan maar geen on demant..maar beter kijken en veel opnemen

 

Succes alle

 

Apparaat te oud vind ik onzin ze kunnen nog prima werken in mijn optiek.

Maar de cisco kan zelf ook een soort van defect hebben gekregen en dat hoeft niet een oorzaak van buitenaf zijn.

Als de fabrieksherstel het niet heeft gedaan , probeer het later nog eens en of meerdere malen dat wilde ook nog wel eens helpen.

En de pijltjes bliksemflits mogen niet knipperen.

 

Ook heb ik dit gevonden in dit forum 

 

Hi allemaal,

Inmiddels duidelijkheid over de 'ondersteuning': Ziggo ondersteunt de Cisco recorders wel. Wat de monteur bedoelde is dat er geen updates en nieuwe functies meer worden ontwikkeld voor deze apparaten en dat klopt, maar bij problemen geven we gewoon technische ondersteuning net zoals bij alle andere gecertificeerde mediaboxen en TV's.

Als een Cisco recorder van de ene op de andere dag ineens een foutcode ITV-015 laat zien, dan kunnen er twee oorzaken zijn (zoals ik eerder ook al aangaf): de Cisco recorder is defect of er speelt een signaalprobleem.
Vaak helpt een fabrieksreset (en je coax aansluiting moet natuurlijk in orde zijn), maar als dat niet werkt sturen we graag een monteur om het signaal te meten. Een update kan ook oplossing bieden zoals
@Evermoor eerder beschreef in dit topic.

Meet de monteur het signaal op het juiste niveau? Dan kan de monteur niet anders dan constateren dat de Cisco recorder defect is. Het kan zijn dat de tuner het signaal niet goed oppakt of een ander onderdeel hapert. Dat kan ook van de ene op de andere dag, bijvoorbeeld als ons signaal wordt bijgesteld. Als het signaal te sterk is afgesteld corrigeren we dat, net zoals we dat doen bij een te zwak signaal.

Defect en heb je de Cisco recorder in bruikleen? Dan ruilen we hem om.
Defect en heb je de Cisco recorder van ons (of een andere winkel) gekocht? Dan is de garantieperiode (2 jaar) waarschijnlijk verlopen en zul je naar een alternatief moeten kijken.

De Ziggo Moderators helpen waar nodig, gaan voor overzicht en een positieve sfeer. Samen weten we meer!

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/melding-itv-015-23822/index2.html

tww

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

even verder gekeken in instelling systeem info. Bij status interactieve Televisie staat het volgende:

Retrourpad Intern Kablemodem

Mac adress STB Ingevuld

Ip Adres STB ingevuld

Mac adress Kabelmodem ingevuld

IP adress Kabel modem ingevuld

Serving Area 0

Dat laaste lijkt me niet goed. Iemand een idee of dit bij Zigo ligt of aan de Cisco

MHW

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste ziggo, 

 

@
Als een Cisco recorder van de ene op de andere dag ineens een foutcode ITV-015 laat zien, dan kunnen er twee oorzaken zijn (zoals ik eerder ook al aangaf): de Cisco recorder is defect of er speelt een signaalprobleem.

 

Er zijn nu meerdere mensen, die rond dezelfde periode met cisco recorders plots geen gebruik meer kunnen maken van itv. Het zou kunnen dat de cisco recorders spontaan kapot gaan rond deze periode en ook alleen het itv deel, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Signaal probleem is veel waarschijnlijker. De referentie naar eerdere posts van evermoor is bij mij niet van toepassing omdat "het lampje" bij mij wel continue brand en dus blijkbaar wel een goed retour signaal heeft. Alle standaard troubleshooting stappen werken niet. De referentie naar de post van 2011 lijkt me meer van toepassing  https://ziggoforum.nl/topics/installatie-foutmelding-f.62683/post-873051

 

Kunnen we deze oplossing proberen? 

 

Grt Mark

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@MHW Mark, je redenering klopt voor mij als een bus. Er moet naar het backend gekeken worden.

Ik geef de Ziggo Mods hierover een extra seintje.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh wrote:

@MHW Mark, je redenering klopt voor mij als een bus. Er moet naar het backend gekeken worden.

Ik geef de Ziggo Mods hierover een extra seintje.

 

Zou idd ook zo maar kunnen

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Bedankt voor de melding hanh!

 

Ik zie geen problemen in de backend, in het digitale stuk van interactieve tv.

Omdat er wel een kleine maand zit tussen de perioden waarop jullie aangeven dat de problemen zijn begonnen is de conclusie: het probleem is niet overal tegelijk begonnen. Bij problemen in de backend is dat juist wel een kenmerk.

Dit topic is het eerste resultaat wanneer je op Google zoekt naar ITV-15. Bij grote algemene problemen in onze backend hadden we hier meer dan 4 meldingen gezien.

 

Sluit signaal problemen uit

  • Sluit de box eens zonder splitters en versterkers rechtstreeks aan op de AOP (ook als het icoontje goed brand).
  • Werkt het dan wel? De box en het signaal van buiten zijn in orde. Iets binnenhuis is dan toch niet helemaal lekker.
  • Werkt het niet en knippert het icoontje nog steeds? Dan is er buiten je huis iets aan de hand en zijn wij aan zet.
  • Werkt het niet en het icoontje brand contstant? Check of de box defect is.

Wanneer is de box defect?

  • Als het signaal goed is en na een firmware reset de box nog steeds ITV-15 meldingen geeft.
  • Als de box op een ander adres waar wel goed signaal is wel goed werkt (dit is wel lastig te organiseren).
  • Als alles gecheckt is (inclusief de online stappen). Het signaal goed is en de melding itv-15 blijft bestaan. 

Defect en heb je de Cisco recorder in bruikleen? Dan ruilen we hem om.

Defect en heb je de Cisco recorder van ons (of een andere winkel) gekocht? Dan is de garantieperiode (2 jaar) waarschijnlijk verlopen en zul je naar een alternatief moeten kijken.

 

Laat hier weten waar jullie op uitkomen, na al deze stappen. Zorg ook dat je postcode en huisnummer in profiel zijn ingevuld dan kunnen we jullie beter helpen.

MHW

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Anne H Ziggo ik ben het met je eens dat het geen “instant everything fails” backend probleem is, maar ik verwacht meer iets timing gerelateerd (in de backend). 

Bijvoorbeeld; portal authorisatie voor een default van 10 jaar na activatie (geen idee hoe lang ik mijn cisco HDD decoder nu al in gebruik heb). Zoiets zou een verklaring kunnen zijn waarom meerdere mensen rond dezelfde periode soortgelijke problemen ondervinden.

 

Sidenote:

  • ITV werkt wel op een andere decoder die gebruik maakt van Wifi.
  • De ITV op de cisco met ingebouwde cablemodem werkt niet (en de LAN en USB zijn hardwarematig disabled en dus niet beschikbaar als alternatief)

Request:

Bij het uitvoeren van een factory reset zie ik een Code F error (portal authorisatie).

En een gebruiker in 2009 gaf aan dat dit te herstellen was door zijn account te wissen en opnieuw in te stellen. zie: https://ziggoforum.nl/topics/installatie-foutmelding-f.62683/post-873051

 

Graag zou ik een soortgelijke actie willen proberen. Wie kan mij hiermee helpen?

 

Mvg Mark

 

MHW

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: vandaag na 2 weken opnieuw een itv herinstallatie geprobeerd en succesvol opnieuw kunnen installeren.  Ergo itv werkt weer op de cisco. 

 

Oorzaak:

Bekabeling misschien, maar daar heb ik niets aan gewijzigd. 

Toch een configuratie dingetje ergens bij ziggo?

 

Bedankt voor de feedback iedereen, ik ben benieuwd of eea. Bij jullie ook weer werkt. @NicoleR @tww @Susanne1973 Grt M

NicoleR
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor alle reacties. 

Inmiddels op onverklaarbare wijze werkt on demand sinds 2 dagen weer

tww

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij het zelfde het werkt weer sinds een aantal dagen. Niks veranderd in huis dus toch een kleine aanpassing bij zigo waarschijnlijk 

dapdap

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Volgens Ziggo ‘zal het wel aan de Cisco ontvanger liggen’.

Daarop is echter geen garantie meer.

Gezien het feit dat er zo veel mensen zijn die ditzelfde probleem ervaren, is het onwaarschijnlijk dat alle Cisco ontvangers plotseling een probleem hebben.

Ziggo zal wel ‘iets veranderd hebben’ waardoor iedereen met een oude, maar nog altijd (tot voor kort) prima functionerende Cisco ontvanger ineens een probleem heeft.

Ik wil niet suggereren dat er sprake is van kwade opzet, maar het komt Ziggo natuurlijk wel goed uit als mensen met een oude Cisco ontvanger moeten overstappen naar een ontvanger waarvoor maandelijks betaald moet worden.

Aangezien het geen incident is, lijkt het me vanzelfsprekend dat Ziggo dit probleem serieus neemt en oplost.

Ook ik heb alle stappen doorlopen om de Cisco ontvanger te resetten: de zenders herinstalleren, terug taan naar de fabrieksinstellingen. Dat heeft eenmaal gewerkt waarna ‘On Demand’ het weer twee dagen deed. Toen kwam het probleem terug en werkte het resetten niet meer. Gek genoeg ging het probleem daarna ‘plotseling vanzelf’ weg, om een paar dagen later weer terug te komen. Nu is het al twee weken ellende.

De indicatie is heel duidelijk: als de groene LED links van de klok knippert, heb je een probleem. Als het doorlopend aan is, is het prima.

LOS DIT OP, ZIGGO!

MartTV

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij hetzelfde probleem, al kon ik 2 weken geleden er nog wel gebruik van maken. Heb ook twee Cisco’s met hetzelfde probleem. Mag ik concluderen dat de melding dat de ontvanger off-line is (zie voor de retour een IP address 0.0.0.0) dat de ontvanger bij Ziggo off line is? STB IP is 192.168.100.10 vind ik bij de Status. Probleem misschien in de Serving area 72812803.

De Hulp online bezwoer mij dat ik een dongle of ethernet moest aansluiten (niet gesupport op de Cisco!) Ondanks dat ik hem probeerde duidelijk te maken dat de Cisco een intern cable modem gebruikt voor On Demand werd hij bijna onbeleefd kwaad op me, ook de boodschap dat het e.e.a. pas nog werkte vond hij vreemd!

Uitgelicht topic