Saartje22

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

foutmelding 1 verbindingstest

Sinds gisteren werkt on demand niet meer. Via mediabox test kanaal kwam ik erachter dat bij de verbindingstest foutmelding 1 staat en daarachter staat dat het niet goed is. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik heb sinds 1 jaar al de mediabox en nooit problemen gehad.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Evert96.

Zwarte kabel direct vervangen!! Deze kan niet meer (zit filter in) en deze geeft veel storingen. En Aop ook maar vervangen.

Teun

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening en/of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Saartje22
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een UPC mediabox HD
Ik kan op de diagnostiek pagina in het menu geen signaalsterkte of kwaliteit vinden. Ik heb geen thuisnetwerk.
Saartje22
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb kwaliteit signaal gevonden op kanaal 997
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je op een normale zender, bijvoorbeeld NPO1, naar de kwaliteit kijkt, is die dan 100%? Ik heb zelf deze box niet, maar ik vind het wel opmerkelijk dat de kwaliteit niet overal op 100% staat, dat moet normaal gesproken wel om geen storingen te krijgen.

Als bij NPO1 de kwaliteit niet op 100% staat, wil je dan een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnen komt. Als er bijvoorbeeld nog een wandcontactdoos tussen het AOP en de Mediabox zit, wil je daar dan ook een foto van plaatsen?

Groet,
Evert
Saartje22
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gekke is dat ik perfect beeld heb op alle zenders. De TV guide werkt ook goed. Alle info in de balken onderaan is ook prima. Alleen werkt de on demand knop nu al 2 dagen niet. De wandcontact doos is rechtstreeks aangesloten op de modem
Saartje22
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
On demand heeft altijd goed gewerkt. De AOP aansluiting gaat naar de modem en dan is er nog een kabel van een paar meter die naar de mediabox leidt.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik ken deze box helaas niet, maar misschien weten N.N. of Jan F. er meer over 🙂 ze krijgen nu in ieder geval een berichtje.

Teun, zou jij adviseren om die zwarte kabel te vervangen?

Groet,
Evert
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Evert96.

Zwarte kabel direct vervangen!! Deze kan niet meer (zit filter in) en deze geeft veel storingen. En Aop ook maar vervangen.

Teun
Quoron

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sinds een paar dagen heb ik precies hetzelfde probleem.
Geen Demand, UPC Mediabox,Foutmelding 1 bij verbindingtest.
Pauzeren en weer verder kijken werkt wel, het lijkt me een probleem dat Ziggo moet oplossen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Quoron wrote:
Sinds een paar dagen heb ik precies hetzelfde probleem.
Geen Demand, UPC Mediabox,Foutmelding 1 bij verbindingtest.
Pauzeren en weer verder kijken werkt wel, het lijkt me een probleem dat Ziggo moet oplossen.


Hey @Quoron. Helaas hebben we niet altijd de mogelijkheid dergelijke zaken op afstand op te lossen. Zoals je in dit topic leest kunnen er meerdere dingen aan de hand zijn. Heb je de mogelijkheid te reageren op de vragen die hierboven gesteld zijn? Dan helpen we je snel verder zodat je weer snel gebruikt kunt maken van je Ziggo On Demand.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Saartje22. Welkom op de Community. Top dat je een account aangemaakt hebt om je verhaal te delen. Zoals @Teun al aangeeft, is het goed om hier en daar wat te vervangen. Je AOP vernieuwen is iets wat je niet zelf mag doen. Hiervoor moet je een afspraak met een monteur maken. Heb je hiervoor inmiddels contact met ons gehad? 🙂
Saartje22
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor alle hulp. Ik zal de zwarte kabel vervangen en even contact opnemen met ziggo voor de AOP en het verder uit te zoeken.
Quoron

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Demand werkt weer bij mij.Ook de verbindingstest is weer goed.
Geen andere kabels hoeven aan te sluiten. Ziggo heeft dus iets hersteld achter mijn aansluiting.
dukster

Level 6
  • 94Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Teun wrote:
Hallo Evert96.

Zwarte kabel direct vervangen!! Deze kan niet meer (zit filter in) en deze geeft veel storingen. En Aop ook maar vervangen.

Teun


Teun waar baseer jij dit op dat er een filter inzit? Ik denk, maar kan het fout hebben, dat dit juist GEEN filter is. Sterker een ferriet kern aan het begin van het pad is de juiste plaats voor ontstoren van interferentie, mocht deze er al zijn bij een coaxiaal (elektrisch)afgeschermde kabel. In mijn audiofiele tijd kocht ik JUIST ferriet kernen. Om om mijn audioquest en Van Den Hul interlinks (analoog) te vrijwaren van extra vervuiling. Een digitaal signaal welke door een coax kabel is afgeschermd en een ferriet kern om deze coax heen heeft en meegegoten is in plastic is dus wel een filter, maar voor strooi velden van buiten af en zit niet IN het signaal pad.

Tenzij hierin, in deze betreffende kabel daadwerkelijk transistoren en condensatoren enz verwerkt zitten om elektrische demping bewerkt te stellen. Dan wel.

Maar ik laat mij in deze graag bij spijkeren.

Maar op het eerste gezicht is het niet IN het signaal pad. Is er een coax digitale verbinding en die is ingekapseld in een data protocol dus schat de kans laag in dat dit het probleem zou kunnen zijn. Maar ik kan fout zitten. ?

Uitgelicht topic