VVDH

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

On demand via Ci+ module niet beschikbaar

Goedenavond,

Ik heb regelmatig problemen met het gebruik van de on demand functie via de ci+ module. De functie werkt enige tijd, echter wanneer de tv, een samsung ks7000, een aantal uren niet in gebruik is geweest, wordt de on demand knop bij het aanzetten van de tv niet geladen en geeft de tv bij het indrukken van de rode knop 'niet beschikbaar' aan. Vervolgens dient de tv even van de netstroom te worden gehaald, waarna de on demand functie weer werkt. Volgens ziggo ligt het probleem bij samsung en samsung verwijst me naar ziggo.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Mede dankzij de medewerking van VVDH, staat het probleem nu op de kaart bij Samsung. Er wordt samen met Samsung en de fabrikanten van de CI+ 1.3 modules naar een oplossing gezocht.

Bekijk in context

29 Reacties 29
bvermeulen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies het zelfde probleem verder werkt alles naar behoren. Maar zodra je de rode knop indrukt krijg je de melding niet beschikbaar. Ook ik heb een Samsung tv.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Maak de tv eens ongeveer 10 minuten echt stroomloos en probeer het dan nog eens.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik zou de Tv nog wat langer spanningsloos zetten, en dan ook even de kabels losnemen. Sluit de kabels weer aan na b.v. een uur, en schakel dan pas de Tv in. Sluit nooit een HDMI kabel aan als apparaten zijn ingeschakeld!! Dat geld uiteraard ook voor het losnemen en omzetten van HDMI stekkers!!

Zorg ook dat de Tv de laatste updates kan laden, en kijk even of deze de laatste updates heeft.

Mvg. Willem
VVDH
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas biedt dat geen oplossing. Het probleem blijft terugkeren.
De tv is al meerdere malen gereset en heeft de laatste update gehad..
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dan zou ik toch nog eens contact zoeken met Samsung. Als het optreed als de Tv een paar uur niet is gebruikt, zou je toch denken dat het aan de Tv ligt... Ik neem aan dat de Tv wel stand-by blijft staan, en niet, d.m.v. een schakelaar, of stand-by killer, geheel wordt uitgeschakeld?

Gr. Willem
VVDH
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Probleem lijkt mij ook bij de tv te liggen, maar samsung weigert vooralsnog actie te ondernemen. Volgens samsung ligt het probleem mogelijk bij een bitfoutfrequentie. Deze schommelt grofweg tussen de 25 en 60. Ik kan me echter niet voorstellen dat dat van invloed is op de werking van de on demand functie, te meer omdat deze na een stroomonderbreking weer gewoon werkt. De tv blijft inderdaad op standby staan.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Bedrijven... je zou er soms wat van krijgen. Maar ik denk dat je toch op je strepen moet staan, want het lijkt erop dat de Tv de dader is. Natuurlijk weet ik dat ook niet 100% zeker, maar je steeds van het kastje naar de muur sturen levert natuurlijk niets op... Als zo'n bedrijf een beetje hart heeft voor zijn klanten, gaat deze in ieder geval in onderzoek. dat is tenminste hoe ik het zie...
VVDH
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ga er nog eens achteraan. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi VVDH,

Er speelt een soortgelijk probleem bij een andere klant met bijna dezelfde tv. Zie dit topic. De specialist op gebied van CI+ modules heeft dit in onderzoek en zal hierover ook contact met jou opnemen.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Mede dankzij de medewerking van VVDH, staat het probleem nu op de kaart bij Samsung. Er wordt samen met Samsung en de fabrikanten van de CI+ 1.3 modules naar een oplossing gezocht.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat is mooi. Hopelijk komt er wat uit en kan het worden opgelost.

Succes.
koepoort

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb het zelfde probleem.
soms doet on demand het maar meestal niet.
tot nu toe kan zowel ziggo als samsung het probleem niet oplossen.
tv 3 weken oud 😞
Tonnie69

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus ook hetzelfde probleem "rode knop werkt niet" en geeft als melding "niet beschikbaar".
Heb een Samsung KS7000 en het werkt alleen als ik de fabrieksinstellingen weer terug zet. Dit is erg omslachtig en kost veel tijd (accounts opnieuw instellen van netflix, youtube, samsung etc) Hoop dat er snel een oplossing komt ...
Verwijderd account
Niet van toepassing
Tonnie69 wrote:
Ik heb dus ook hetzelfde probleem "rode knop werkt niet" en geeft als melding "niet beschikbaar".
Heb een Samsung KS7000 en het werkt alleen als ik de fabrieksinstellingen weer terug zet. Dit is erg omslachtig en kost veel tijd (accounts opnieuw instellen van netflix, youtube, samsung etc) Hoop dat er snel een oplossing komt ...

Als je hbb-tv in het menu van de tv uitsckakelt dat het dan ook niet?
Ga naar systeem dan naar dataservice en dat uitschakelen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Er schijnt wat te spelen bij de/sommige Samsung modellen i.c.m. bepaalde modules. Maar ik kan dat dat zelf niet onderstrepen. Wellicht speelt dat ook hier?
Verwijderd account
Niet van toepassing
En je moet wel in fZiggo regio wonen, anders gaat het ook niet werken.
Imade

Level 1
  • 150Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes
Klopt, anders moet je een chromecast of een appletv of een laptop met HDMI (mits je TV die aansluiting heeft) bezitten.
Wat ook kan is HBBTV functie aanzetten, als de TV dit natuurlijk ondersteund.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Imade wrote:
Klopt, anders moet je een chromecast of een appletv of een laptop met HDMI (mits je TV die aansluiting heeft) bezitten.
Wat ook kan is HBBTV functie aanzetten, als de TV dit natuurlijk ondersteund.

Als je de interactieve functie van de ci+ wilt gebruiken moet je de hbb functie juist uitzeten, want voor hbb tv en interactief ci+ wordt dezelfde rode knop gebruikt op de afstandsbediening.
Tonnie69

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. wrote:
Tonnie69 wrote:
Ik heb dus ook hetzelfde probleem "rode knop werkt niet" en geeft als melding "niet beschikbaar".
Heb een Samsung KS7000 en het werkt alleen als ik de fabrieksinstellingen weer terug zet. Dit is erg omslachtig en kost veel tijd (accounts opnieuw instellen van netflix, youtube, samsung etc) Hoop dat er snel een oplossing komt ...

Als je hbb-tv in het menu van de tv uitsckakelt dat het dan ook niet?
Ga naar systeem dan naar dataservice en dat uitschakelen.


Raar maar waar, de rode knop werkt nu weer wel... maar is niet stabiel, om te testen heb ik hem een paar keer aan en uit gezet (ziggo on demand/rode knop) en af en toe krijg ik "niet beschikbaar" in beeld.
Ik heb wel de locatie gevonden waar ik de HBBTV kan aan & uitzetten op mijn Samsung (KS7000 incl CI+module door Ziggo geleverd): Instellingen > Zenders > Expertinstellingen > HbbTV > aan/uit.
Of ik de HbbTV aan of uitzet geeft geen verschil.. maar blijft instabiel zoals boven beschreven.

Uitgelicht topic