Fred50

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

On demand - 5.1 geluid werkt niet

Goedemiddag,
ik heb al het 1 en ander gelezen maar kom er niet uit.Ik wilde gisteren on demand een film kijken.Mijn receiver geeft hij dat deze film 5.1 dolby digitaal is.Echter als ik op de bank zit hoor ik links achter wel geluid maar rechts achter niks.Als ik een serie ( on demand) kijk zet mijn receiver hem wel netjes om naar pro logic en krijg ik uit alle speakers geluid.Als ik bbc kijk op tv zend die sommige series uit met 5.1 geluid en daar krijg ik wel 5.1 uit.
Wie helpt me ?
8 Reacties 8
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Welke film was het?
Fred50
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gods of Egypt
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Ik heb hier wel geluid uit de rechter surround box bij die film.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Las recent dat er soms wat misgaat met het geluidssignaal. Welke mediabox heb je? Als een receiver aangeeft dat er 5.1 geluid aanwezig is, dus Dolby Digital 5.1 moet dat zo worden weergegeven. Omzetten naar Pro logic (II IIx) moet eigenlijk alleen gebeuren als het binnenkomende signaal op de receiver niet Dolby Digital 5.1 is. In sommige gevallen zie ik dat hier bv. gebeuren bij stereo of bij de intro's van DVD's.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Fred50 . Welkom hier!
Het is natuurlijk niet handig om een deel van het geluid kwijt te raken. Je hebt niet voor niets een mooie installatie hiervoor!

Hoe gaat het nu? Heb je een update voor ons?
Fred50
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nope,werkt nog steeds niet
Het rare is wanneer ik een film op sbs of rtl kijk ( en deze is 5.1 ) wel overal geluid uit komt.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Je moet even melden in welke ziggo-regio je zit en met welke ontvanger je kijkt, dan kan iemand anders het mogelijk bevestigen.
Fred50
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond,

Het gaat om de Mediabox XL en ik woon regio Zoetermeer.

Uitgelicht topic