1
Vraag
2
Reacties
Peter495

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Omruilen mediabox voor CI+ module

Is het mogelijk mijn mediabox om te ruilen tegen een CI+ module? Op dit moment huur ik al 1 CI+ module en heb ik een mediabox staan waar ik niks mee doe. Aangezien ik in een tweede tv graag ook een CI+ module wil gebruiken zou ik de mediabox graag omruilen.
Gaat dit?

Mvg Peter
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
quorky wrote:
Wat is hier uitgekomen? Dan kunnen toekomstige klanten (zoals ik) ook dit antwoord gebruiken en wellicht een belletje met de klantenservice besparen 🙂

Die hebben het al druk genoeg.

Dat is een goede vraag!

Het antwoord ligt aan je abonnement. Hieronder beschrijf ik een paar situaties om het te verduidelijken:

- Je hebt een TV Start-pakket met een standaard mediabox en deze wil je omruilen voor een CI+ module. Dat kan altijd, er verandert namelijk niks qua prijs aan je pakket.

- Je hebt een TV Complete of TV Max-pakket met de Mediabox XL en je zit nog in je jaarcontract (je hebt een jaarcontract als je een kortingsperiode hebt gehad). Wil je in deze situatie overstappen van de Mediabox XL naar een CI+ module, dan zal je moeten wachten tot je het jaar hebt uitgezongen. Een CI+ module hoort namelijk bij een TV Start-pakket en is daarom een downgrade van je abonnement. Na het jaar is je pakket maandelijks opzegbaar en dus te wijzigen.

- Je hebt een TV Complete of Max-pakket met de Mediabox XL en je kan je pakket maandelijks wijzigen. In dit geval is het dus mogelijk om over te stappen van de Mediabox XL naar een CI+ module, want je zit nergens aan vast.

- Je wilt een extra standaard mediabox waar je 4 euro per maand voor betaalt (een extra mediabox naast je 'hoofd' CI+/standaard mediabox/Mediabox XL) omruilen voor een CI+ module: dat is altijd mogelijk. Je gaat in dat geval zelfs 2 euro per maand minder betalen.

- Het is ook mogelijk om een extra CI+ module te huren. Deze kost je 2 euro extra per maand. In totaal mag je in het bezit zijn van 5 digitale ontvangers.

Bekijk in context

6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Peter495,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo

Het beste wat je kan doen is de klantenservice bellen. Die kunnen dit namelijk voor je regelen en aanpassen. Wij zijn ook alleen maar klanten en kunnen niet zoveel. Je kan wel op een moderator wachten, maar een beller is op dit moment sneller.

Mocht je nog vragen hebben, laat het weten. Fijne dag in ieder geval 🙂
Peter495
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heel hartelijk bedankt, nu is het duidelijk.
Ik ga straks even bellen.
Bedankt!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Top dat je de Community hebt gevonden, Peter495. Welkom! Als ik na het belletje nog iets voor je kan doen, of als er nog iets onduidelijk is, dan hoor ik het graag :slight_smile:
quorky

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat is hier uitgekomen? Dan kunnen toekomstige klanten (zoals ik) ook dit antwoord gebruiken en wellicht een belletje met de klantenservice besparen 🙂

Die hebben het al druk genoeg.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
quorky wrote:
Wat is hier uitgekomen? Dan kunnen toekomstige klanten (zoals ik) ook dit antwoord gebruiken en wellicht een belletje met de klantenservice besparen 🙂

Die hebben het al druk genoeg.

Dat is een goede vraag!

Het antwoord ligt aan je abonnement. Hieronder beschrijf ik een paar situaties om het te verduidelijken:

- Je hebt een TV Start-pakket met een standaard mediabox en deze wil je omruilen voor een CI+ module. Dat kan altijd, er verandert namelijk niks qua prijs aan je pakket.

- Je hebt een TV Complete of TV Max-pakket met de Mediabox XL en je zit nog in je jaarcontract (je hebt een jaarcontract als je een kortingsperiode hebt gehad). Wil je in deze situatie overstappen van de Mediabox XL naar een CI+ module, dan zal je moeten wachten tot je het jaar hebt uitgezongen. Een CI+ module hoort namelijk bij een TV Start-pakket en is daarom een downgrade van je abonnement. Na het jaar is je pakket maandelijks opzegbaar en dus te wijzigen.

- Je hebt een TV Complete of Max-pakket met de Mediabox XL en je kan je pakket maandelijks wijzigen. In dit geval is het dus mogelijk om over te stappen van de Mediabox XL naar een CI+ module, want je zit nergens aan vast.

- Je wilt een extra standaard mediabox waar je 4 euro per maand voor betaalt (een extra mediabox naast je 'hoofd' CI+/standaard mediabox/Mediabox XL) omruilen voor een CI+ module: dat is altijd mogelijk. Je gaat in dat geval zelfs 2 euro per maand minder betalen.

- Het is ook mogelijk om een extra CI+ module te huren. Deze kost je 2 euro extra per maand. In totaal mag je in het bezit zijn van 5 digitale ontvangers.
terryzabel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
- Je hebt een TV Start-pakket met een standaard mediabox en deze wil je omruilen voor een CI+ module. Dat kan altijd, er verandert namelijk niks qua prijs aan je pakket.

Voor anderen die hier via google komen: 
Dit geldt tegenwoordig alleen in combinatie met specifieke internet abonnementen. Zo is het omwisselen van de mediabox voor een CI+ module bij een combinatie met internet start of internet complete wel mogelijk, maar niet in combinatie met internet start XXL. Je zult dan je abonnement moeten omzetten naar een abonnement waarbij dit wel mag (vraag me niet waarom) of 2 euro/maand extra moeten betalen voor een extra CI+ module en de mediabox in de kast laten verstoffen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic