nieuweling

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nieuw abbonnement actief krijgen

Ik wil een probleem delen over een nieuw Ziggo abonnement met een simpele kabeltv aansluiting van 18.70 euro.

Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen en hoe liep dat af?

Situatie: nieuw Ziggo abbo aangevraagd voor kabeltelevisie zonder box of module ( basis 18.70) Bevestiging  per brief op 30 december met klantnummer. Aan de telefoon een bevestiging gekregen dat de aansluiting per 1 jan actief zal zijn. Dat is niet het geval.

Het is nu 4 jan. Vanaf 2 januari een aantal uren over een aantal dagen  met zes verschillende medewerkers gesproken van de klantenservice. Achtereenvolgens beweert elk van hen dat zijn/haar voorganger het fout heeft en zegt de echte oplossing aan te dragen. Het probleem is dat de kabel tv geen zenders binnenhaalt en een Ziggo account aanmaken gaat niet.

Probleemconstatering en oplossingen zijn in de achtereenvolgende tel gesprekken met zes verschillende medewerkers. 

1 en 2: Ik ben als klant niet te vinden. Vervolgens med. 2: Datum van aansluiting is om onbekende reden een aantal dagen in systeem uitgesteld. Zal aangepast worden maar lukt ter plekke niet in systeem. Ik zal teruggebeld worden na probleemoplossing maar gebeurt niet.

3: Aansluiting in wijkkast is defect. Monteur moet naar wijkkast over een aantal dagen, hoeft niet aan huis. Een Ziggo account aanmaken kan wel binnen een uur en dus ook de Ziggo app gaan gebruiken. Dat laatste blijkt niet zo te zijn

4: Aansluiting in wijkkast is goed maar in huis is defect, monteur moet komen. Zolang kabel niet actief is op tv kan ook geen Ziggo account aangemaakt worden en dus geen Ziggo app. Verder moet het account toch wel aan te maken zijn maar in andere browser. (blijkt niet te kloppen) Wanneer dat wel kan is onbekend. Gewoon even wachten. Een dag, een week of een maand? Nou, eerder een week maar geen maand. Rustig afwachten mevrouw.

5 en 6. Ik probeer een andere afdeling. Med. 5 verbindt door met weer een andere afdeling. Medewerker 6 weet in 2 minuten waar het aan ligt: het abonnement is nog niet administratief ingevoerd. Doet hij terplekke en dan na 48 uur moet het allemaal werken: zowel kabel tv als account en Ziggo go app. Er is helemaal niet te zien of er een technische storing is met de kabel als het hele account nog niet actief was. Op dit moment is het dus afwachten of alles na 48 uur werkt. 

Waarom vele kostbare 0900 telefoons en vele uren over een aantal dagen tijdsinvestering en oplopende frustratie waarbij er niets anders gecommuniceerd kan worden dan alleen dat de betreffende medewerker niets te maken heeft met het foute advies van zijn voorganger. Alleen med. 6 heeft gezegd het ‘vervelend’ te vinden dat het zo loopt. Waarom staat er in de bevestigingsbrief niet meer info hoe en wanneer de kabeltv en het ziggo account actief wordt als dat blijkbaar niet standaard volgens aanvraag en datum in brief kan. 

Ik zou graag horen of dit meer mensen overkomt. Geen beste start met Ziggo.

(in het verleden met UPC een prima tv verbinding gehad over dezelfde kabelaansluiting)

7 Reacties 7
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden & rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Ja, soms gaat het mis en dan komen de ‘problemen’ vaak niet per stuk, maar lijkt het op een sneeuwbal.


Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( deze gegevens zijn niet openbaar te zien ), dan kunnen de Ziggo moderators uw Ziggo instellingen/gegevens bekijken.

Ik denk, aangezien ik niet verwacht dat wij ( die net als u klant van Ziggo zijn ) u kunnen helpen, dat u op een Ziggo moderator moeten wachten.

Misschien heeft @Sander Ziggo even tijd?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als er geen signaal op uw AOP aanwezig is, kan dat in de wijk/straatkast zitten, maar ook in uw AOP of in de kabel tussen de straatkast en uw huis. Overigens zult u met alleen kabel TV geen gebruik kunnen maken van de Ziggo app, daarvoor heeft u minimaal een abonnement op digitale TV-start nodig. Beschikt u over een TV met DVB-C tuner? Die heeft u wel nodig als er geen analoog signaal meer op uw aansluiting staat.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Overigens zult u met alleen kabel TV geen gebruik kunnen maken van de Ziggo app, daarvoor heeft u minimaal een abonnement op digitale TV-start nodig.

Nee, Ziggo Go is ook beschikbaar bij Kabel-TV. Geen Replay, zo te zien. Alleen Live-TV van je zenders. Zie: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@hanh , dank voor de correctie.

nieuweling
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad. Dank hanh. voor uw toevoeging. Ziggo go is mogelijk. De kern van het probleem is dat er op dit moment geen mogelijkheid is om te weten of de kabelaansluiting nu technisch gezien wel of niet goed is. Daarvoor moet eerst het abbonnement actief gemaakt worden en de zenders afgestemd worden en dat was niet gebeurd. Het is dus heel goed mogelijk dat er over twee dagen gewoon beeld is. De Tv is helemaal geschikt voor deze aansluiting. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als je geen digitale Zenders kunt vinden met je TV, dan is er geen signaal.
In dat geval moet er administratief nog iets geregeld worden of er is in de buitenwereld iets niet in orde met de kabels.  Vervelend.
Als het een bestaande eerder gebruikte aansluiting betreft dan laat Ziggo de vrije Kabel-TV Zenders (soms?) op de kabel staan, zover ik weet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @nieuweling 

Welkom op de Community. Wat een gedoe en wat het kost het veel tijd voordat je abonnement actief is. Zeker een slechte start! Ik zie dat Kabel TV inmiddels sinds vandaag actief staat onder je abonnement. De activatie was vastgelopen maar dit is opgelost. Ik verwacht dat je morgen een Mijn Ziggo account kunt aanmaken. Hiermee kun je dan ook gebruik maken van Ziggo GO. Bij een Kabel TV abonnement heb je toegang tot de zenders die bij dit abonnement horen. Ook kun je op die manier gebruikt maken van Replay TV op die betreffende zenders. 

Het is alleen niet zo dat hiermee ook automatisch Kabel TV zal werken op je TV. Daarvoor moet signaal geschakeld zijn en vervolgens moet de aansluiting in orde zijn. De status daarvan is mij nu niet helemaal duidelijk. Ik zie dat de monteursafspraak die voor vandaag gepland stond geannuleerd is. Maar kun je nu al daadwerkelijk TV kijken rechtstreeks via de kabel? Dat is mij niet helemaal duidelijk. 

 

Uitgelicht topic