Ik wil een probleem delen over een nieuw Ziggo abonnement met een simpele kabeltv aansluiting van 18.70 euro.
Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen en hoe liep dat af?
Situatie: nieuw Ziggo abbo aangevraagd voor kabeltelevisie zonder box of module ( basis 18.70) Bevestiging per brief op 30 december met klantnummer. Aan de telefoon een bevestiging gekregen dat de aansluiting per 1 jan actief zal zijn. Dat is niet het geval.
Het is nu 4 jan. Vanaf 2 januari een aantal uren over een aantal dagen met zes verschillende medewerkers gesproken van de klantenservice. Achtereenvolgens beweert elk van hen dat zijn/haar voorganger het fout heeft en zegt de echte oplossing aan te dragen. Het probleem is dat de kabel tv geen zenders binnenhaalt en een Ziggo account aanmaken gaat niet.
Probleemconstatering en oplossingen zijn in de achtereenvolgende tel gesprekken met zes verschillende medewerkers.
1 en 2: Ik ben als klant niet te vinden. Vervolgens med. 2: Datum van aansluiting is om onbekende reden een aantal dagen in systeem uitgesteld. Zal aangepast worden maar lukt ter plekke niet in systeem. Ik zal teruggebeld worden na probleemoplossing maar gebeurt niet.
3: Aansluiting in wijkkast is defect. Monteur moet naar wijkkast over een aantal dagen, hoeft niet aan huis. Een Ziggo account aanmaken kan wel binnen een uur en dus ook de Ziggo app gaan gebruiken. Dat laatste blijkt niet zo te zijn
4: Aansluiting in wijkkast is goed maar in huis is defect, monteur moet komen. Zolang kabel niet actief is op tv kan ook geen Ziggo account aangemaakt worden en dus geen Ziggo app. Verder moet het account toch wel aan te maken zijn maar in andere browser. (blijkt niet te kloppen) Wanneer dat wel kan is onbekend. Gewoon even wachten. Een dag, een week of een maand? Nou, eerder een week maar geen maand. Rustig afwachten mevrouw.
5 en 6. Ik probeer een andere afdeling. Med. 5 verbindt door met weer een andere afdeling. Medewerker 6 weet in 2 minuten waar het aan ligt: het abonnement is nog niet administratief ingevoerd. Doet hij terplekke en dan na 48 uur moet het allemaal werken: zowel kabel tv als account en Ziggo go app. Er is helemaal niet te zien of er een technische storing is met de kabel als het hele account nog niet actief was. Op dit moment is het dus afwachten of alles na 48 uur werkt.
Waarom vele kostbare 0900 telefoons en vele uren over een aantal dagen tijdsinvestering en oplopende frustratie waarbij er niets anders gecommuniceerd kan worden dan alleen dat de betreffende medewerker niets te maken heeft met het foute advies van zijn voorganger. Alleen med. 6 heeft gezegd het ‘vervelend’ te vinden dat het zo loopt. Waarom staat er in de bevestigingsbrief niet meer info hoe en wanneer de kabeltv en het ziggo account actief wordt als dat blijkbaar niet standaard volgens aanvraag en datum in brief kan.
Ik zou graag horen of dit meer mensen overkomt. Geen beste start met Ziggo.
(in het verleden met UPC een prima tv verbinding gehad over dezelfde kabelaansluiting)