niks next

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Next: Je mediabox maakt geen verbinding CS1002

Overgestapt van Horizon XL naar Mediabox NEXT.
Aansluiten kan eigenlijk niet fout.
Ik heb de NEXT ontvangen en de connect box (= Router van Arris model TG2492LG-ZG)
Router werkt prima, ook de telefoon die er op is aangesloten.

Echter de Mediabox NEXT geeft melding:
Je mediabox maakt geen verbinding CS1002


Nou de modem is zeker wel online, dankzij die verbinding zit ik nu namelijk dit te typen.

Ik krijg deze foutmelding van de Mediabox NEXT als ik kies voor netwerkkabel maar ook als ik kies voor draadloos/WIFI.

Tel. contact gehad met ZIGGO, ze laten me weten dat er bij hen in het systeem nog staat dat ik de Horizon XL heb. Zou hij omzetten naar Mediabox NEXT en dan zou het in 4 uurtjes moeten werken.
Leuk om dan een verkleinwoord te gebruiken ZIGGO :wink:
Maar die 4 uurtjes, zijn al lang voorbij, en het werkt nog steeds niet.

Jazeker al diverse malen uit/aan gezet.. Niks, noppes, nada.

Vanavond dus maar m.b.v. de GO app tv gekeken via de Chromecast.
Moet niet veel gekker worden.

Moet mijn vingertjes maar kruisen, en hopen dat 4 uurtjes niet 4 daagjes wordt.
Want mijn gedultjes is al aardigjes opjes.
Ga nu naar bedjes, slaapjes:sleeping:
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9642Likes
Hoi phusebox , zonet heb ik je gebeld om dit probleem verder te bespreken. De fout ligt in de administratieve manier waarop de mediabox onder je klantnummer is geactiveerd. We hebben afgesproken dat je via privébericht wat informatie met mij deelt en dan pakken we het vanaf daar verder op.

Bedankt voor je tijd en medewerking.

Bekijk in context

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
De storm is wat gaan liggen zie ik, er komen weining/geen nieuwe meldingen binnen op dit moment. Intussen hebben we zelf ook een topic geschreven over verschillende foutcodes op de Mediabox Next (CS1002, CS1010, CS1011 en CS 2004) waarin ook de oorzaak en oplossing stap voor stap worden uitgelegd.

Dit topic sluit ik nu, toekomstige meldingen zien we graag onder het bovengenoemde topic terug.
Zit je met een andere foutcode op de Mediabox Next? Zoek dan eens op de Community naar topics die hier wellicht al over geschreven zijn of maak je eigen topic aan.

Bekijk in context

254 Reacties 254
phusebox

Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Next box aangesloten met geleverde kabels, internet wil ik via wifi.
Connect box werkt puur als modem, heb zelf een andere router ertussen.
Box opgestart, middels WPS verbinding gemaakt en krijg dan steeds error CS1002. De hulp op de website kost het niet op. Bovendien kan ik helemaal niet naar settings want ik kom niet voorbij het error scherm.l, kan alleen stroom eraf en er weer op doen. Moet ik verplicht mijn connect box als router gebruiken? Zo ja dan gaat ie maandag retour.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
De Ziggo Mediabox Next maakt geen internetverbinding met het netwerk van Ziggo.
Hier legt Ziggo je uit hoe je dit oplost.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/foutcodes/foutcode-CS1002
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ken je het eens met een kabel tussen je andere router en de Next proberen.
Mogelijk komt hij dan door de eerste stappen heen en kun je later over op Wifi.
phusebox

Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ga morgen een kabel proberen. Toch gek dat het niet werkt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Daarom is het ook een soft lancering van de Next, mocht er toch nog iets onverwachts vreemds voorbijkomen, heeft niet gelijk iedereen er problemen mee.
Hier op de Ziggo community kun je goed geholpen worden, hier komen Ziggo moderators voorbij op werkdagen die veel ervaring hebben met de Next.

Laat SVP weten hoe het je verder vergaat met de Next?
phusebox

Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hmm toch even snel geprobeerd. Met de kabel ging hij online. Er werd een update gedownload, nadat die was geïnstalleerd weer exact hetzelfde probleem.

Maandag maar even bellen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
OK, veel succes gewenst.:relaxed:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
phusebox
Moet ik verplicht mijn connect box als router gebruiken?

Nee. Je hebt een internetverbinding nodig. Via welke apparatuur die tot stand komt, maakt niet uit.

Met de kabel ging hij online. Er werd een update gedownload, nadat die was geïnstalleerd weer exact hetzelfde probleem.

Het komt voor dat ie na een Update een Power Cycle nodig heeft.
(spanning er 30 sec vanaf met het knopje achterop).

Ik raad je aan bekabeld aan te sluiten. Dat is voor alle niet mobiele systemen het beste, dus ook de voor de Next.
Als je per se een Wireless Connectie wilt, bekijk bij verbindingsproblemen:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640.
of er iets te verbeteren is. Een Wifi Analyzer App (zoek met Google) op je Phone kan een goed hulpmiddel daarbij zijn. Maak de namen van de SSIDs voor 2.4 en 5 Ghz eerst ongelijk, als ze nog niet verschillend zijn. Bekijk later of het met gelijke namen ook goed gaat, als je liever gelijke namen wilt gebruiken.
Gr Han
phusebox

Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De box is inmiddels online maar kan niks. Hij zegt dat ik geen abonnement heb. Zelfs NPO 1 doet het niet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dan lijkt het erop dat er op de achtergrond iets technisch administratief nog niet in orde is.
Daar kan wellicht wat tijd overheen gaan. Hoe lang dit zou horen te duren, weet ik niet.
Staat je Next al bij Mijn Ziggo in het lijstje bij Producten>Televisie? Als dat nog niet zo is, dan is er zeker iets nog niet ok, lijkt me. Mijn Ziggo: ga naar
https://www.ziggo.nl en Klik bovenaan Mijn Ziggo>Inloggen.

Je kunt vandaag contact opnemen hierover.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
De Chat kan je nu al gebruiken. Die is 24/7 open. Het kan zijn dat een servicemedewerker nog niet helemaal bekend is met de Next.
Je kunt ook wachten tot een Ziggo Community Moderator hier langskomt, om je verder te helpen. Misschien lukt dit ook vandaag al.
Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
*** overbodig ***
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
*** overbodig ***
Paul de K

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vervelend te lezen dat er problemen zijn. Ik heb hem nu 3 dagen en werkt perfect.
Aangesloten in 20 min. Ik krijg steeds meer het idee dat de kabels die naar je huis lopen vanaf de centrale kast lopen het probleem zijn. Ik had met mijn vorige boxen ook geen probleem.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
phusebox

Het zou zo moeten zijn dat als je de next box aansluit met een gewone coax kabel hij op de achtergrond alles doet om je na een X tijd ( de 1e x duurt het wat langer ) gewoon beeld te geven en je dan gewoon kan kijken.

Maar dat lukt al niet ?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
phusebox Test het volgende eens uit. Probeer iig ook ea bekabelt. (inz internet instellingen). Wil je toch via de wifi:

ipv een sidd van uit de lijst beschikbare netwerken te kiezen, stel de netwerken eens handmatig in. Dit kan wel eens helpen.

Verder is het een administratief iets...?? ja dan kunnen wij ook niet echt helpen en is Ziggo aan zet.

Voordat je de instellingen opnieuw doet zet de next even 30 minuten stroomloos.

Edit: en geef evt. je modem even een reset. ( even 2 a 3 minuten uitzetten in 1e instantie)
phusebox

Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Alle tips geprobeerd en de box staat tussen mijn producten maar krijg geen beeld. Steek ik de coax in mijn tv of HUMAX werkt het perfect.

Wachten tot er maandag iemand van Ziggo iets kan doen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok succes! gr Rob
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
phusebox wrote:
Alle tips geprobeerd en de box staat tussen mijn producten maar krijg geen beeld. Steek ik de coax in mijn tv of HUMAX werkt het perfect.

Wachten tot er maandag iemand van Ziggo iets kan doen.


Geen idee of dat bij de Next ook kan! Maar kun je in Mijn Ziggo eens kijken of je de zenderlijst kunt sturen naar de Next Box? Mijn Ziggo stuurt dan een “refresh” met alle abonnementen naar de box. Wellicht dat dat helpt 🙂
phusebox

Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
King006 wrote:

phusebox wrote:
Alle tips geprobeerd en de box staat tussen mijn producten maar krijg geen beeld. Steek ik de coax in mijn tv of HUMAX werkt het perfect.

Wachten tot er maandag iemand van Ziggo iets kan doen.
Geen idee of dat bij de Next ook kan! Maar kun je in Mijn Ziggo eens kijken of je de zenderlijst kunt sturen naar de Next Box? Mijn Ziggo stuurt dan een “refresh” met alle abonnementen naar de box. Wellicht dat dat helpt 🙂

Ja dat kan. Had ik ook al geprobeerd.

Uitgelicht topic