1
Vraag
2
Reacties
Gijs Rene

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Next geluid via Heos Soundbar

Sinds een paar dagen de Next box. Geluid gaat via mijn Heos soundbar.
NU valt zeer regelmatig het geluid weg en zie ik de melding op het scherm staan " TV speaker actief door communicatiefout audiosysteem" Als het geluid weer aangaat staat er "audiosysteem actief"! Met mijn Horizonbox nooit geen problemen gehad!!!
Zwaar irritant dus en de klantenservice verwijst mij naar deze site. Ligt vlgs hun niet aan de Next?? Wie weet een oplossing??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gijs Rene
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de optische kabel aangesloten op de TV en de soundbar. HDMI kabel soundbar naar TV verwijderd en wat instellingen aangepast van de soundbar volgends stappenplan. Wonder boven wonder lijkt nu alles goed te werken! Bedankt voor je advies en meedenken. Mocht het veranderen dan meld ik mij zeker weeer.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Hoe is één en ander aan elkaar aangesloten?
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi Gijs Rene , welkom op de Community!

Ik kan mij voorstellen dat het erg storend en hinderlijk is wanneer het geluid niet goed loopt via je eigen geluidsapparatuur! Je bent hier helemaal op de juiste plek om dit te onderzoeken en op te lossen.

Be rt staat al voor je klaar! Kun je aan ons doorgeven hoe alles is aangesloten? We gaan je dan verder helpen 🙂
Gijs Rene
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
HDMI kabel van Next naar Sony TV, HDMI kabel van TV naar HEOS. Aangezien dit de storing heb ik de optische kabel ook aangesloten tussen HEOS en Next. HDMI kabel uit de Next halen gaf dan helemaal geen geluid, dus weer aangesloten
Gijs Rene
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Aanvulling: Geluid gaat dan over op het geluid van de TV zelf.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dan krijgt de HEOS nu nog het geluid via de HDMI.
Hij zou het via de optische kabel ook moeten doen.

Welke HEOS heb je in gebruik?
Gijs Rene
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Gijs Rene
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet geen type vandaar deze foto. Even voor de duidelijkheid: als ik de HDMI kabel van de soundbar naar de TV loskoppel valt het geluid weg. Voorheen met de Horizon nooit geen problemen gehad. Ik snap niet zo goed dat als Ziggo mij een beter kastje levert, waar ik 19,95 euro administratiekosten o.i.d. voor betaal! mij niet verder kan helpen met dit probleem.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik zie in de gebruiksaanwijzing dat er waarschijnlijk iets gedaan moet worden om optisch geluid te krijgen?

Gijs Rene
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dus niet aansluiten op de Next?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik heb hier vanaf de Next een optische kabel lopen naar een soundbar en dat geeft een prima geluid.

Ik ken je HEOS verder niet en weet verder niet hoe de HEOS ingesteld moet worden om geluid te produceren, ik heb voor je gekeken in de gebruiksaanwijzing en ik zie dat je nog iets moet doen voor de HEOS via de optische kabel geluid geeft?
Gijs Rene
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de optische kabel aangesloten op de TV en de soundbar. HDMI kabel soundbar naar TV verwijderd en wat instellingen aangepast van de soundbar volgends stappenplan. Wonder boven wonder lijkt nu alles goed te werken! Bedankt voor je advies en meedenken. Mocht het veranderen dan meld ik mij zeker weeer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
TOP, veel luisterplezier gewenst.:relaxed:
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
....maar het had met de Next dus niets van doen. Daar had de klantenservice gelijk in.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic