Zlobinski

Level 1
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Netflix op kanaal 150 via Mediabox XL, echter geen 4K

Wanneer gaat Ziggo ook NETFLIX via de Horizonbox als 4K doorgeven.
Probleem is dat de retour via mijn HDMI 2.0 kabel de ene keer wel geluid via mijn LG 4K OLED naar mijn ONKYO stuurt en de andere keer niet.
Dit daar het geluid van een TV niet op kan tegen mijn Dolby Atmos Systeem met 8x 160 Watt.
Niet voor de hardheid, is ook wel een leuk als de buren een keer weg zijn, maar meer op de beleving en kwaliteit.
Hier zou het zeer handig zijn, aangezien er steeds meer 4K Televisies verkocht worden, dat via de Horizonbox Netflix ook als 4K kan worden bekeken !

Voor de €. 95,- per maand aan Ziggo ABO en ook NETFLIX 4 persoons 4K Abo a 19 euro mag men toch verwachten dat ZIGGO dit snel gaat doen.

Is hier iets over bekend?

Liever eerder 4K dan dat we 1GB internet krijgen wat Ziggo van plan is en zelfs 2GB verbinding wat ergens in hun pen en planning zit.

Wanneer krijgen we 4K Netflix via Ziggo?

Alvast vriendelijk dank. :relaxed:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ChrisMeterik

Level 1
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Je kan toch gewoon de Netflix app op de Lg 4k oled tv gebruiken? Dan heb je 4k, Dolby vision, Dolby atmos, hdr.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
https://community.ziggo.nl/aankomende-testen-149/ziggo-test-4k-mediabox-met-spraakbesturing-26708

Nog even geduld a.u.b. schat ik zo in.
Zlobinski
Topicstarter
Level 1
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
Thx voor de info, heb zojuist aangemeld. Laten we hopen dat 4K, Dolby Vision en HDR snel gemeengoed worden
ChrisMeterik

Level 1
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Je kan toch gewoon de Netflix app op de Lg 4k oled tv gebruiken? Dan heb je 4k, Dolby vision, Dolby atmos, hdr.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Het probleem heb ik zelf ook een 4K UHD TV maar een gewone Media Box met Apps. Ik gebruik echter hoofdzakelijk mijn TV en CI+ module en Netflix en Videoland App, dat gaat sneller, soepeler en geen gehannes en ja het is 4K.

Media Box doet hier weinig tot niks, tenzij ik opnemen wil. En ja ik heb ook een abonnement van € 90,- en dan wil je ook dat er meer voor komt kijken, maar zoals mensen al in het topic zeggen GEDULD.

Het enige wat wel zo is is dat Ziggo geen voorstander is van versterkers, die kunnen geluidsproblemen veroorzaken en daar kan Ziggo voor de rest weinig aan doen of veranderen.
Zlobinski
Topicstarter
Level 1
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
Goedemiddag ChrisMeterik.
Dat is ook wat ik nu doe.
Enig probleem wat ik ondervind is dat de ene keer het geluid wel naar mijn ONKYO wordt door gestuurd en de andere keer niet.
Oplossing is mijn ONKYO uitzetten en weer aanzetten. Dat checkt de HDMI Brug wie wat doet en krijgt hij het signaal wel binnen.
Hiervoor ONKYO reeds aangeschreven wat dit kan zijn.
En uiteraard, deze App wekt geweldig via het bekabelde internet op de TV.
ChrisMeterik

Level 1
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Heb je al eens getest met een andere hdmi kabel.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Zlobinski Het gaat sowieso niet werken met de huidige Horizon of andere boxen decoders.
Je zal een box ( verzamelnaam ) moeten hebben waarin een video chip zit die ook 4 K kan doorgeven via de snelste HDMI kabel die je kunt kopen op dit moment.

en idd als de LG een ingebouwde Netflix app heeft dan heb je bij Netflix ook het duurdere abonnement nodig om 4K te kunnen kijken.

Ik heb ( zie handtekening ) TV en daar heb ik een Apple 4K tv oop aangesloten en het juiste Netflix account en dat werkt echt perfect beeld en geluid zijn super mooi om te zien en te horen.
Zlobinski
Topicstarter
Level 1
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
Probleem opgelost. Optical kabel van TV naar Onkyo.
Wat ik verder heb gelezen blijkt dat men test met een nieuwe BOX met 4K chip.

Zelf gebruik ik al HDMI 2.0A op mijn TV van mijn ONKYO.
Echter van mijn PC ( NUC ) die ook 4K kan met 60 Frames en HDMI 2.0B HEEFT ga ik de HDMI 2.0A kabel niet gebruiken.
NETFLIX geeft dan DRM beveiliging op HDMI DHCP2.2 en stopt je NETFLIX !!
Dit door de beveiliging die men mee stuurt. Geweldig ???.
Maar goed, te begrijpen dat de Film maatschappijen dit dan eisen door de angst voor illigaal downloaden.

Nu, hopen dat 4K, HDR en Dolby Vision snel gemeengoed worden.

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.???
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Zlobinski,
Wat ik verder heb gelezen blijkt dat men test met een nieuwe BOX met 4K chip.

Wie is men en waar heb je dat gelezen?
Zlobinski
Topicstarter
Level 1
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
https://community.ziggo.nl/aankomende-testen-149/ziggo-test-4k-mediabox-met-spraakbesturing-26708

Verder is Google een ideaal hulpmiddel
ChrisMeterik

Level 1
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Zlobinski
Netflix maakt gebruik van Dolby digitaal plus en atmos.
Een optical kabel onderteunt deze niet volgens deze site https://www.lifewire.com/digital-optical-connection-1846881
Weet je zeker dat de Onkyo Dolby digitaal plus en atmos binnen krijgt via optical kabel.
Zlobinski
Topicstarter
Level 1
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
Hmmm, inderdaad, je hebt gelijk. Geen Atmos. Ik zal later de DTS nog even testen. Zal dan schakelen naar HDMI 2.0 en dan naar de Optical.
Maar zoals het nu eruit ziet heb je gelijk.
Dan maar weer met Onkyo bellen ??

Uitgelicht topic