Net 5 hapert. Stoort. Loopt vast.

  • 3 juni 2019
  • 7 Reacties
  • 691x Bekeken

Net 5 terugkijken replay of opnames is al maanden cq jaren drama
Sinds 2 week live kijken ook
Beeld loopt vast staat stil hapert blokjes
Geluid loopt door
Geluid kan ook haperen en hard kraken

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Over welk apparaat gaat dit?
Kabels en aansluitingen zijn vaak de oorzaak bij deze problemen.
Kun je daar een foto van plaatsen?
Horizon mediabox
Kabels is het probleem niet
Monteur is 1e week april geweest ivm wifi
Heeft alles opnieuw aangesloten
Reputatie 7
Hi Dineke, ik lees in onze administratie dat je op 31 mei al contact hebt gehad met onze Klantenservice over dit probleem. Er is toen een monteur ingepland op 5 juni, die is inmiddels geweest en hij heeft de oorzaak in de hoofdaansluiting gevonden. Zowel de groene kabel die niet goed gestript/aangesloten was als het AOP wat niet meer goed functioneerde.

Hopelijk ervaar je nu geen storingen meer, anders horen we het graag!
Wij hebben dit probleem ook al erg lang. Gaat soms paar maanden redelijk, soms is een film gewoon niet te bekijken.
Reputatie 7
Badge +35
@Andrea79

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Kwaliteit is uitmuntend, sterkte tot circa 80% van Goed.

Ik heb geen idee of de box in een thuisnetwerk zit. En ook niet of dat met een UTP kabel is.

Een foto plaatsen lukt me zo even niet, zal ik even naar kijken
Reputatie 7
Hi @Andrea79, dat ziet er op zich prima uit. Alleen de hoofdaansluiting (dat witte blokje op de muur) lijkt wel wat verouderd, of is het binnenwerk daarvan onlangs (in de afgelopen 2 jaar) nog vervangen? Ik neem ook aan dat die zwarte coax kabel direct naar de Mediabox XL toe gaat.

Je kunt bij herhaling van de storing nog proberen die zwarte coax kabel direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten, zo sluit je eventuele problemen in de versterker en het witte coax kabeltje uit.

Heb je met de zwarte coax kabel op de hoofdaansluiting nog steeds blokjes op Net 5? Dan zit de oorzaak vermoedelijk in de hoofdaansluiting of nog verder naar buiten toe, daarvoor kan een storingsmonteur van ons langskomen.
Heb je met de zwarte coax kabel op de hoofdaansluiting geen blokjes meer? Dan zit de oorzaak in de versterker of dat witte coax kabeltje. Ook daarvoor kan een storingsmonteur langskomen als je hulp nodig hebt, maar die rekent daar wel kosten voor.

Reageer