Ik heb 2 weken geleden een nieuwe LCD LED TV, Panasonic TX-50GXW804, gekocht en ondervindt problemen bij het instellen van de zenders. De TV is sinds 2 a 3 weken pas op de markt.
Situatie aansluiting:Alle bekabeling en overige aansluitingen zijn Ziggo gecertificeerd en 4G/LTE proof - Enkelvoudige Ziggo muuraansluiting in woonkamer
- Meegeleverde Ziggo kabel van muuraansluiting naar Hirschmann HMV41 antenne versterker (nieuw)
- 1 aansluiting naar Ziggo modem, UBEE EVW3200
- Modem ingesteld alleen als Modem, dus niet als router. Op modem eigen Ubiquity Edge router X aangesloten waarna via patchpanel en switches alle aansluitingen in huis zijn geregeld
- Vanuit Hirschmann antenne versterker 3 afzonderlijke coax kabels naar 3 muuraansluiting in de woonkamer, met maximaal 18 meter kabel.
- Niet gebruikte aansluiting afgedopt.
- Op 2 muuraansluitingen zijn geen tv’s of radio’s aangesloten
- Op 1 muuraansluiting is alleen mijn nieuwe tv en Mediabox XL aangesloten, geen radio.
Hoe tv aangesloten:- In muuraansluiting is een Technetix PTSX-02 splitter geplaatst waarop de TV en Mediabox XL zijn aangesloten.
- De TV heeft een nieuwe Quantis CI+ 1.3 module met geschikte decoderkaart.
Probleem:- De Mediabox XL laat alle zenders zien en On Demand en Apps werken naar behoren
- De TV vindt bij het instellen 0 zenders, ook geen NPO 1, 2 en 3. CAM module nog niet geplaatst tijdens instellen. Ook als deze geplaatst is, worden er geen zenders gevonden.
- Instellingen TV, frequentie 474.00Mhz en Netwerk ID: 5555 – ook geprobeerd met 43202
- TV aansluiten op andere muuraansluiting heeft geen invloed, er worden geen zenders gevonden
- Ik ben met mijn tv naar mijn ouders gegaan (zelfde dorp vlakbij Roermond - Limburg) en hebben zelfde Ziggo abo) en heb hem daar aangesloten en de zenders worden direct gevonden. Netwerk ID stond op 43202.
- Ik neem mijn tv weer mee naar huis, sluit de tv aan op de muuraansluiting zoals voorheen, en alle zenders kan ik dan gewoon op mijn tv bekijken. De Apps (gaat via UTP kabel) werken dan ook. Alleen On Demand werkte niet.
- TV naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw gezocht naar zenders, met netwerk ID 43202 en 5555, maar geen zenders gevonden.
- Wederom naar mijn ouders met de tv en opnieuw daar naar de zenders gezocht. Netwerk ID op 5555. Alle zenders werden gevonden. TV mee naar huis, zenders doen het nog en nu ook ON Demand werkend en Apps doen het ook.
Aansluiting ouders:- Enkelvoudige Ziggo muuraansluiting in meterkast
- Splitter, DOA 01-UPC, op muuraansluiting
- Out 1 Kabel naar modem Compal ch7465lg-zg die als router wordt gebruikt
- Out 2 naar Hirschmann tv splitter waarop 2 tv muuraansluitingen zijn aangesloten
- 1 aansluiting heeft een Samsung decoder en de ander een Sony TV met CI+ module
Verschillen:- Bij mij is er geen DOA-01, maar een Hirschmann HMV41 versterker
- Ik heb een ouder UBEE modem en bij mijn ouders een redelijk nieuw (max 2 jaar oud meen ik) Compal modem
Ziggo info:- CI+ module wordt ondersteund voor interactieve tv aan mijn adres
- De Panasonic TV, TX-50GXW804, komt niet in de lijst met gecertificeerde tv’s voor
Opvallend is dan wel dat ik deze tv wel bij mijn ouders, wonend in hetzelfde dorp met een zelfde Ziggo abo en aansluitingen wel kan instellen en bij mij thuis niet.
Ziggo klantenservice kan mij niet helpen en hebben geen idee waar het aan ligt. Mijn modem is in orde en signaal is goed. Ze verzochten mij om het probleem hier te melden.
Wie komt dit probleem ook bekend voor? Wat is de oplossing?