Ink

Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Movies & Series XL op Humax werkt niet meer

Movies en series op onze humax 5200c werkt niet meer. Dit is een 2e ontvanger. Op de mediabox werkt het wel.
De extra zenders werken wel op de humax, enkel de movies en series dus niet.
Ik heb via mijn ziggo al geprobeerd de zenders opnieuw op te halen, en heb ik de ontvanger als eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen, ook dat mocht helaas allemaal niet helpen. Kan iemand mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ink
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hoi allemaal,

Ja hoor we hebben eindelijk witte rook! Het probleem is sinds vanmiddag opgelost, met heel veel dank en eeuwige roem aan Mark Ziggo !
Hij heeft uiteindelijk na vele resets van diverse collega's het movie en series xl abonnement stop gezet, toen dit was doorgevoerd opnieuw geactiveerd en voila alles werkt weer.

Super blij mee na een week tobben en op en neer rijden.

Willem-A jij ook bedankt voor jouw tijd en energie, fijn dat er zulke mensen zijn!

Groetjes Ingrid

Bekijk in context

18 Reacties 18
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
We hebben het hier dan over Interactieve Tv begrijp ik? Dat is nl. het enige dat de Humax ondersteund. Hoe is de situatie en wat heb je allemaal al gedaan het probleem op te lossen?
Ink
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Willem,

Dank voor je reactie. De situatie is dat we "programma gemist" wel kunnen kijken, evenals de extra zenders die het movie en series pakket extra biedt. Maar de movies en series die dit pakket biedt dus niet. Er staat dan, wanneer je zo'n serie wil selecteren, enkel verkrijgbaar bij movies en series. Wanneer ik in de geschiedenis kijk van bekeken programma's op deze smart card staan daar wél de series die wij inderdaad bekeken hebben uit het movies en series pakket. Maar wanneer ik 1 van deze weer selecteer staat er dus de melding dat ze enkel te bekijken is bij aanschaf van eerder genoemd abonnement.
Wanneer ik kijk onder het kopje profiel staat er ook dat wij het movies en series pakket hebben.
Verder heb ik via mijn ziggo al geprobeerd de zenders opnieuw te verkrijgen, tevens de gehele humax teruggezet naar fabrieksinstellingen. Niets heeft geholpen tot nu toe.
Wanneer ik bij het abonnement kijk bij mijn ziggo staat er duidelijk dat wij wel het movies en series pakket hebben.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Goedemorgen!
En humax is in eerste instantie bedoeld voor live TV kijken. Hiernaast kan deze, zij het beperkt, terug kijken. Verdere on demand content, zoals het voormalige HBO, is hier niet op te kijken. Kan wel via Ziggogo (en eventueel een chromecast), de mediabox xl en de mediabox next.

Groeten, Christiaan
Ink
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Goedemorgen,

Wij hebben al jaren een ziggo abonnement met bijbehorende smartcard met daarop ook movies en series. Hier maken we dan ook al vele jaren dankbaar gebruik van. Maar sinds dinsdag werkt het niet meer.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ink wrote:
Goedemorgen,

Wij hebben al jaren een ziggo abonnement met bijbehorende smartcard met daarop ook movies en series. Hier maken we dan ook al vele jaren dankbaar gebruik van. Maar sinds dinsdag werkt het niet meer.

De Humax 5200c is een PVR welke wat extra opties ondersteund, maar daaronder vallen niet movies en series. De Humax ondersteund wel I-TV/VOD, maar dat betekent dus alleen dat je bepaalde programma's terug kan kijken, en dat je films kan bestellen via Video On Demand. Meer kan de Humax niet, dus ik begrijp niet dat het eerst wel heeft gewerkt, maar nu niet meer. Ik ken de Humax en hun kunnen door en door en wat jij wilt gaat via de Humax niet lukken. Leg dus eens goed uit wat je bedoeld.
Ink
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Willem,

Dan heeft het weinig nut door te discussiëren. Wij kijken al jaren via een smartcard van Ziggo naar movies en series. Vandaag ook weer meer dan een uur met iemand van Ziggo aan de lijn gehangen om stap voor stap alles door te nemen en een reset door te voeren.
Ook zij begrijpen er niets van dat de functie nu niet meer werkt, want het hoort, ook zoals ziggo zelf aangeeft, wel te werken.
Bedankt voor zover maar ik denk niet dat we hier uit gaan komen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ink wrote:
Hoi Willem,

Dan heeft het weinig nut door te discussiëren. Wij kijken al jaren via een smartcard van Ziggo naar movies en series. Vandaag ook weer meer dan een uur met iemand van Ziggo aan de lijn gehangen om stap voor stap alles door te nemen en een reset door te voeren.
Ook zij begrijpen er niets van dat de functie nu niet meer werkt, want het hoort, ook zoals ziggo zelf aangeeft, wel te werken.
Bedankt voor zover maar ik denk niet dat we hier uit gaan komen.

Geef dan eens heel duidelijk de situatie aan en of dit eerder wel werkte op de Humax. Via On Demand kun je inderdaad het e.e.a. maar ik snap nu niet wat er precies speelt en of dat eerder wel heeft gewerkt op de Humax of dat je echt uitgaat va de historie van de smartcard. En als je echt programma's mist, zal het waarschijnlijk Ziggo zijn welke hier wat aan moet doen.

Wat je nog wel kan doen is het uitvoeren van een andere reset, maar ik weet niet of dat in dit geval kans van slagen heeft;

-Spanning geheel van het apparaat halen
-Alle kabels los nemen
-Na 20-30 minuten alles weer aansluiten
-Spanning op de Humax inschakelen
-Direct na het opstarten een fabrieksreset uitvoeren
-Daarna meteen alles weer instellen en alle eerder uitgevoerde aanpassingen herstellen.
Ink
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Willem,

Oké, ik ga het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen;
Het betreft mn ouders maar aangezien zij al ver op leeftijd zijn probeer ik het op te lossen.
Oké; mijn vader heeft wat zitten prullen in "mijn ziggo" op zijn tablet. Hierbij heeft hij per ongeluk zijn bestaande abonnement met daarbij movie en serie xl opgezegd. In paniek belt hij mij, ik contact opnemen met ziggo, situatie uitgelegd en gelukkig kon mevrouw alles direct herstellen. (Op dat moment keek ik enkel naar het "hoofdtoestel", de mediabox xl) Echter, bij het movie en serie pakket zitten ook extra tv zenders. Deze waren weg. Ik weer terug bellen, wederom opgelost, de zenders waren weer terug. Maar nu bleek dat de in on demand functie, movies en series, niet meer werkte. Wanneer wij een serie selecteren kwam er "enkel bij movies en series" te staan. Dit terwijl er duidelijk in het abonnement staat movies en series, ook wanneer je naar de eigenschappen kijkt van de smartcard.
Wederom bellen, nu met een stappenplan de fabrieksinstellingen terug gezet nadat iemand van Ziggo een reset had doorgevoerd. Alles werkte weer, ook de on demand. Maar nu schoot ineens te binnen; mijn ouders hebben een 2e mediabox, de humax. Met daarin ook een smartcard behorende bij hetzelfde abonnement. Deze is aangesloten op een andere tv, waar mijn kinderen steevast bob de bouwer, Rox enz enz op kijken als ze er zijn. Dit zit dus onder de on demand functie bij het kopje movies en series. Dit is jaren zo gegaan. Totdat maandag mijn vader dus in mijn ziggo zat te morrelen en de rest is geschiedenis.
Vandaag en gisteren trouwens ook al meerdere keren contact gehad, vanuit ziggo wordt er een reset uitgevoerd die max 4 uur kan duren (ben al 2 dagen op en neer aan het rijden) maar nog steeds zonder resultaat. Wanneer we dus op bijvoorbeeld de serie bob de bouwer drukken (waar mijn kinderen zondag nog naar hebben zitten kijken! Staat ook in de geschiedenis) staat er de melding: enkel bij movies en series. Wanneer ik in het menu van Ziggo op de humax kijk kun je bij account zien welke smartcard er in zit en welk abonnement dat bij hoort. Ook daar staat movies en series. En ook in de kijkgeschiedenis van het ziggo menu op de humax staan enkel programma's uit het series en movies aanbod.
Het is een heel lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je zo tot in detail weet wat ik nu bedoel.
Alvast bedankt voor je tijd
Groetjes Ingrid
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ink

zo is het een stuk duidelijker. Inderdaad een heel verhaal, maar dat geeft niets. Ik zat nl. in een andere richting te denken. Een richting die de XL betreft en waarbij het kunnen van de Humax ophoudt.

Maar deze info maakt het helder. Overigens krijg je voor oud Ziggo gebied gewoon een IR-Deto smartcard, en deze regelt in feite wat je wel en niet kan zien. Voeg je bv. zenders toe aan je pakket, zorgt, even eenvoudig gezegd, Ziggo ervoor dat de software op de smartcard ervoor zorgt dat ook deze zenders worden getoond. Maar hier gaat dus iets fout. En dan heeft een reset van de Humax doorgaans niet zoveel zin, want deze doet dus wel zijn werk. Maar deze geeft natuurlijk niet weer wat deze niet weer moet geven, al gaat het in dit geval natuurlijk mis, en gaat het om een pakket dat wél zou moeten werken.

Nu weet ik niet of je de reset, zoals ik aangaf al heb uitgevoerd, ik denk van niet, maar ik acht de kans van slagen ook niet groot.

Ik denk dus dat het goed is als ik hier even de hulp inroep van een moderator, die dieper in het systeem kan kijken en kan zien wat hier nou precies misgaat.

Lycke Ziggo zou jij a.u.b. zo spoedig mogelijk naar dit probleem willen kijken?
Ink
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Willem,

Tof dat we nu op 1 lijn zitten! 🙂
Inderdaad heb ik al meerdere keren een fabrieksreset uitgevoerd, maar helaas.
Vanochtend heeft iemand een reset op afstand doorgevoerd, deze zou 4 uur duren, tv moest op npo1 aan blijven staan. Dus tussendoor naar huis, om 14u weer terug, helaas geen resultaat. Om 14u weer gebeld, rond half 3 wederom een reset (dezelfde als vanochtend) van 4 uur. Morgen rijd ik weer naar mijn ouders, omdat het helaas wederom niet gelukt is.
De laatste man van vanmiddag belt mij morgen terug voor het resultaat, maar hij gaf al aan dat hij er weinig vertrouwen in had. Dan zouden ze verder gaan kijken. Al met al echt heel vervelend, en ik ben heel blij dat u mijn verhaal nu snapt, ik hoop ook écht van harte dat u, of degene die u nu heeft getagd ons kan helpen.

Ik wacht in spanning af.
Groetjes Ingrid
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ink /Ingrid.

Lycke werkt bij Ziggo, dus zijn kan nog wat meer dan ik/wij. Dit is van origine een klanten-helpen-klanten site, en ook al kunnen wij vaak helpen, bepaalde dingen kunnen we niet. En omdat Lycke in de systemen kan kijken, kan zij dus echt zien wat zich achter de schermen afspeelt.

Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat er bij Ziggo iets misgaat, en dat moet natuurlijk wel goed worden opgelost. Ik ben behoorlijk thuis in de Humax, en ken dit absoluut niet als een fout in die categorie.

Ik hoop dat Lycke Ziggo het snel oppakt.

Veel succes. Ik lees vast het vervolg en ik hoop dat het dan om een positief bericht gaat.
Ink
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt Willem voor al jouw tijd en energie! Ik hoop echt dat Lycke iets voor ons kan betekenen want, met alle respect, die constante resets van 4 uur die elke keer gedaan worden (en ik snap het, iedereen doet z'n best) daar heb ik geen vertrouwen meer in. Het is elke keer hopen dat je juist die persoon aan de lijn krijgt die het "eureka" moment heeft.
En ondertussen is er niets opgelost, maar ik hoop van harte dat dit de uitkomst gaat bieden.

Nogmaals héél erg bedankt!
Ik laat je de (hopelijk goede) afloop weten.

Groetjes Ingrid
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Heel graag gedaan!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Ingrid, om bovenstaande discussie maar even af te sluiten: het On Demand aanbod van Movies & Series XL hoort ook op de Humax 5200C (en 5300C) gewoon beschikbaar te zijn.

Maar het werkt nog niet bij je ouders thuis, ondanks hulp van onze Klantenservice. Kun je mij een privébericht sturen met het klantnummer en adres van je ouders plus het smartcardnummer wat in de Humax zit?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank Mark Ziggo !

Veel succes Ink . We lezen graag de, goede afloop.

Mvg. Willem
Ink
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hoi allemaal,

Ja hoor we hebben eindelijk witte rook! Het probleem is sinds vanmiddag opgelost, met heel veel dank en eeuwige roem aan Mark Ziggo !
Hij heeft uiteindelijk na vele resets van diverse collega's het movie en series xl abonnement stop gezet, toen dit was doorgevoerd opnieuw geactiveerd en voila alles werkt weer.

Super blij mee na een week tobben en op en neer rijden.

Willem-A jij ook bedankt voor jouw tijd en energie, fijn dat er zulke mensen zijn!

Groetjes Ingrid
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Graag gedaan Ingrid en bedankt voor de hulp Willem-A!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ink en Mark Ziggo

fijn dat het weer voor elkaar is, en heel graag gedaan. Zonder wat hulp van elkaar kunnen we toch ook niet...

Veel kijkplezier dus weer Ingrid.

Mvg. Willem

Uitgelicht topic