Beantwoord

Movies en Series XL werken niet op CI+ (2CI+, 2 smartcards, 2TV's)

  • 27 augustus 2018
  • 16 Reacties
  • 3655x Bekeken

Reputatie 1
  • Gedreven Meedenker
  • 19 reacties
Ik heb Movies en Series XL en loop tegen het volgende probleem aan als ik een film of serie uit dit pakket wil kijken met mijn CI+/smartcard combi: Er blijft een melding dat ik voor het kijken me moet abonneren.
Maar:
- Op de Horizon XL en de extra Horizon werkt M&S XL zonder problemen
- Op telefoons en tablet werkt M&S XL zonder problemen
- Op de PC met de Win10 app werkt M&S XL zonder problemen
- HBO movies & series werken zonder problemen op de CI+ module
- In de eigenschappen van de Ziggo interactieve app op de tv (rode knop) staat dat ik een M&S XL abonnement heb.
- Een net toegevoegd pakket (Film1) is meteen zichtbaar en bruikbaar op de CI+
- Heb eerder wel films gekeken via CI+. Mogelijk voor pakket is omgezet naar M&S XL.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
- Via Helpdesk: Heractiveren smartcard en na 20 minuten testen ... geen succes
- Via Helpdesk: Heractiveren smartcard en aanbevolen max 4 uur wachten .... geen succes
- Tip van forum: Via Mijn Ziggo zenderaanbod voor smartcard weer ophalen ... niet mogelijk .. fout: Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen

Wat kan er nog worden gedaan zodat ik M&S XL op mijn tv's kan gebruiken via de CI+?
De helpdesk gaf aan dat de volgende optie volgens het support script een monteur is.
Maar aangezien verder alles werkt verwacht ik niet dat een monteur dit op kan lossen.
icon

Best beantwoord door Richy 11 september 2018, 22:10

Hallo @Lycke Ziggo,
Vervelend dat je ziek was en goed te horen dat je weer beter bent.
Aan de hand van je reactie en die van @Ronihd wilde ik wat extra voorbeelden verzamelen.
Op de screenshots kun je zien dat Once Upon A Time de fout geeft.
Na het verwijderen van de CI+ 1.3 module en de smartcard heb ik deze weer geplaatst.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik ineens een melding "Welkom bij Movies en Series XL"
Nu werken ineens de films en series die niet werkten (waaronder OUAT) wel.
Ik ben ditzelfde meteen bij de 2e tv met 2e CI+ module en 2e smartcard gaan proberen en met exact dezelfde uitkomst.
Blijkbaar is dus het even verwijderen van de CI+ module + smartcard en het weer terug plaatsen de oplossing geweest.

Mijn probleem is hiermee opgelost. Bedankt voor jullie meedenken en reacties.
Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
De helpdesk bellen? Misschien staat er iets fout in je profiel.
Reputatie 1
De helpdesk bellen? Misschien staat er iets fout in je profiel.
Heb al twee keer met de helpdesk gebeld.
Zij hebben de kaart op afstand 2x opnieuw geactiveerd. Dit zou hetzelfde zijn als wat je doet met de Mijn Ziggo optie.
Ze volgen een support script en de volgende optie is een monteur thuis.
Maar dit lijkt met niet iets wat een monteur op kan lossen aangezien verder alles werkt.
Alleen Movies en Series XL via CI+ werkt niet.
Reputatie 7
Badge +26
Even wachten tot er een moderator langskomt. Zij kunnen wat dieper in de systemen kijken.
@Lycke Ziggo
Reputatie 1
Is er misschien een mod die hier iets over kan zeggen?
Reputatie 7
Badge +35
Even een correctie in de tekst hier.
Even voor de zekerheid deze vraag:
Heeft je TV internet verbinding? @Richy
Reputatie 1
De TV heeft een internet verbinding.
De card werkt wel voor HBO series en films en sommige M&S XL items.
Maar bij diverse staat ook dat ik me aan moet melden om het te kunnen zien.
Terwijl bij de eigenschappen van de kaart staat dat ik het pakket wel heb.
Reputatie 7
Badge +35
Ik zal je vraag bij een mod op zijn bordje leggen, zij kunnen mogelijk een actie uitvoeren die het juiste resultaat heeft.
Reputatie 7
Hey @Richy . Goed dat je hierover even aan de bel trekt. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je gewoon van alles in het abonnement gebruikt kunt maken!
Even een aantal dingen waarnaar ik benieuwd ben. Gewoon zodat ik een zo'n volledig mogelijk beeld van de situatie heb;

Wat voor TV (merk/type) heb je?
Wat voor model CI+ module heb je?
Wat zijn de laatste 4 cijfers van de smartcard die je gebruikt?

Heb je eventueel de mogelijkheid de CI+ module eens in 1 van de andere TV's te plaatsen om te testen of dit verschil maakt?

Heb je meerdere smartcards in huis? Ik zie er een aantal aan je klantnummer gekoppeld. En zo ja; werken deze wel?

Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Hallo @Lycke Ziggo

Bedankt dat je met mij naar dit probleem wilt kijken.
Ik heb 2 Samsung TV's: UE55H8000 en UE40H6400
De kaarten eindigen op 8229 en 8578.
Ik heb screenshots ter verduidelijking toegevoegd.
Op beide tv's hebben een Quantis CI+ 1.3 kaart

Ik kan zoals je op de screenshots kunt zien wel HBO items kijken.
Ook items die bij TV Royaal zijn inbegrepen kan ik zien.
Alleen geen items van Movies en Series.
Vreemd genoeg kan ik wel weer Strike Back zien die onderdeel is van Movies en Series XL.
Alle items die ik niet kan zien zijn blijkbaar onderdeel van Movies en Series.
In die omschrijving staat er geen XL achter.

Alle pakketten werken wel op mijn Horizon box en ***tekst aangepast door moderator***.
Daarnaast kan ik alles ook kijken op de PC, tablet en telefoon.

Ik hoop dat jij dit raadsel op kunt lossen.


Reputatie 1
Hallo @Lycke Ziggo

Heb je nog tijd om voor mij naar dit probleem te kijken.
Ik hoop dat de informatie die ik heb toegevoegd voldoende is.

Groet,
Richy
Reputatie 7
Hey Richy. Sorry dat ik niet meer gereageerd heb! Door ziekte ben ik vorige week minder aanwezig geweest en dit topic is per ongeluk aan mijn aandacht ontsnapt. Sorry!

Bedankt voor je vele informatie. Ik sta momenteel nog even voor een raadsel, omdat alles toch echt goed in het systeem staat. Movies en Series XL staat aan, en het lukt je kennelijk ook om een deel van de films/series wel te kijken. Heel raar! Heb je voor mij voorbeelden van titels die niet te zien zijn? En even voor mijn beeld; het is dus met beide kaarten/modules niet te zien?

Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +14
@Richy

De CI + modules zijn dat modules die versie 1.3 ondersteunen en of zijn ?

Dit kan je terug vinden op de module zelf.

Als dit wel zo is met de info van @Lycke Ziggo er bij en het werkt niet is dat wel erg raar.

Opties , mogelijkheden :
TV goed werkende internet verbinding ?
Laatste software update gedaan betreffende de TV toestellen , ook de modules kunnen een update nodig hebben als het de 1.3 versie betreft.

( niet online doen als je de laatste update er op kan zetten , maar de update software op een USB stick zetten en via de usb stick updaten ) < geld alleen voor de tv's

Tv toestellen helemaal van de stroom afhalen, na 30 seconden er weer op
Reputatie 1
Hallo @Lycke Ziggo,
Vervelend dat je ziek was en goed te horen dat je weer beter bent.
Aan de hand van je reactie en die van @Ronihd wilde ik wat extra voorbeelden verzamelen.
Op de screenshots kun je zien dat Once Upon A Time de fout geeft.
Na het verwijderen van de CI+ 1.3 module en de smartcard heb ik deze weer geplaatst.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik ineens een melding "Welkom bij Movies en Series XL"
Nu werken ineens de films en series die niet werkten (waaronder OUAT) wel.
Ik ben ditzelfde meteen bij de 2e tv met 2e CI+ module en 2e smartcard gaan proberen en met exact dezelfde uitkomst.
Blijkbaar is dus het even verwijderen van de CI+ module + smartcard en het weer terug plaatsen de oplossing geweest.

Mijn probleem is hiermee opgelost. Bedankt voor jullie meedenken en reacties.
Reputatie 7
Badge +14
Hallo @Lycke Ziggo,
Vervelend dat je ziek was en goed te horen dat je weer beter bent.
Aan de hand van je reactie en die van @Ronihd wilde ik wat extra voorbeelden verzamelen.
Op de screenshots kun je zien dat Once Upon A Time de fout geeft.
Na het verwijderen van de CI+ 1.3 module en de smartcard heb ik deze weer geplaatst.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik ineens een melding "Welkom bij Movies en Series XL"
Nu werken ineens de films en series die niet werkten (waaronder OUAT) wel.
Ik ben ditzelfde meteen bij de 2e tv met 2e CI+ module en 2e smartcard gaan proberen en met exact dezelfde uitkomst.
Blijkbaar is dus het even verwijderen van de CI+ module + smartcard en het weer terug plaatsen de oplossing geweest.

Mijn probleem is hiermee opgelost. Bedankt voor jullie meedenken en reacties.



Top !! goed om te horen
Reputatie 6
Badge +8
Toch vreemd dat zo'n situatie van gedeeltelijke rechten mogelijk is.
Reputatie 7
Wauw! Super goed om te lezen, @Richy. Ik zal dit onthouden voor wanneer ik een dergelijke situatie weer tegenkom. Geniet van de films en series die je nu wel kunt kijken!
#LekkerBezig @Richy en @Ronihd

Reageer