SimplyRight

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mogelijkheden voor het aansluiten van meerdere televisies

Hallo! Ik ben binnenkort gebruiker van Ziggo Alles-in-1 Max via COAX. Ennn in ons huis hebben we heel veel televisie liefhebbers. En dus heel veel televisies. (Zeg even 5 TV’s.)

Nou zit er bij het pakket 1 Mediabox Next. Dus met 1 TV komt het helemaal goed.

Maar is het mogelijk om ook op de andere 4 TV’s gebruik te maken van ons pakket, het liefst natuurlijk met pauseren en terugkijken?

Ik heb begrepen dat ik met een Google Chromecast + Ziggo Go kan casten naar een TV. Maar kan dat ook op 4 TV’s? Ik heb van iemand begrepen dat er maar 1 Chromecast tegelijk kan werken op een netwerk. Terwijl iemand anders mij weer vertelde dat er tot 3 kunnen kijken via Ziggo Go. Wat denken jullie dat de beste oplossing zou zijn?

(1 van de TV’s zit ook aangesloten op een PC, dus deze kan waarschijnlijk via de PC Ziggo Go gebruiken. Daar kan ook een CI+ module in, als het moet. Dat is namelijk een 4K TV en ik denk dat je dan beter via een CI+ module kan aansluiten?)

Alvast bedankt voor het lezen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een warm welkom op de Ziggo Community @SimplyRight

Ontzettend leuk dat je bij hebt gekozen voor het Alles-in-1 Max abonnement! We ontvangen je met open armen!  Bij veel tv-liefhebbers in huis is het natuurlijk noodzaak dat iedereen zo optimaal mogelijk van dit pakket kan genieten. Voor één tv-toestel zit je al gebeiteld, omdat je hiervoor de Mediabox Next hebt ontvangen. Voor de overige televisies moeten we dus nog even kijken naar de verdere mogelijkheden!

Op basis van de adresgegevens in jouw profiel zie ik dat je in oud Ziggo gebied woont. Naast de Mediabox Next kun je hier kiezen voor 2 extra CI+ modules of 2 extra mediaboxen (Humax 5300C) of een combinatie hiervan ( 1 CI+ module en 1 extra mediabox). Voor een Extra CI+ module betaal je € 2,- per maand extra en voor een Extra Mediabox betaal je € 4,- per maand extra. Wil je weten of jouw televisie Ziggo CI+ gecertificeerd is, dan kun je dat hier gemakkelijk controleren bij het kopje ‘test je tv'. 

Stel je zou hiervoor kiezen, dan blijven er dus nog 2 televisies in huis over. Je kunt ervoor kiezen om deze middels DVB-C in te stellen. Je ontvangt dan 50+ zenders in digitale kwaliteit via de kabel. Bovendien bekijk je NPO 1, 2, 3, Ziggo TV en Ziggo Sport standaard in HD-kwaliteit. Op deze pagina kun je controleren of jouw televisie hiervoor geschikt is en staat ook uitgelegd hoe je dit kunt instellen. Je betaalt hiervoor verder geen extra maandelijkse kosten en kunt zoveel televisies als je wilt via deze wijze aansluiten. 

Uiteraard is het ook mogelijk om Ziggo GO middels een Chromecast te streamen naar jouw televisie. Binnen hetzelfde netwerk kun je meerdere Chromecasts naast elkaar gebruiken. Je kunt ze dan een aparte naam geven zoals bijvoorbeeld huiskamer of slaapkamer. Meer informatie hierover vind je op deze pagina. 

Zo, heel wat informatie en verschillende mogelijkheden. Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, brand dan vooral los! We staan voor je klaar. 
 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een warm welkom op de Ziggo Community @SimplyRight

Ontzettend leuk dat je bij hebt gekozen voor het Alles-in-1 Max abonnement! We ontvangen je met open armen!  Bij veel tv-liefhebbers in huis is het natuurlijk noodzaak dat iedereen zo optimaal mogelijk van dit pakket kan genieten. Voor één tv-toestel zit je al gebeiteld, omdat je hiervoor de Mediabox Next hebt ontvangen. Voor de overige televisies moeten we dus nog even kijken naar de verdere mogelijkheden!

Op basis van de adresgegevens in jouw profiel zie ik dat je in oud Ziggo gebied woont. Naast de Mediabox Next kun je hier kiezen voor 2 extra CI+ modules of 2 extra mediaboxen (Humax 5300C) of een combinatie hiervan ( 1 CI+ module en 1 extra mediabox). Voor een Extra CI+ module betaal je € 2,- per maand extra en voor een Extra Mediabox betaal je € 4,- per maand extra. Wil je weten of jouw televisie Ziggo CI+ gecertificeerd is, dan kun je dat hier gemakkelijk controleren bij het kopje ‘test je tv'. 

Stel je zou hiervoor kiezen, dan blijven er dus nog 2 televisies in huis over. Je kunt ervoor kiezen om deze middels DVB-C in te stellen. Je ontvangt dan 50+ zenders in digitale kwaliteit via de kabel. Bovendien bekijk je NPO 1, 2, 3, Ziggo TV en Ziggo Sport standaard in HD-kwaliteit. Op deze pagina kun je controleren of jouw televisie hiervoor geschikt is en staat ook uitgelegd hoe je dit kunt instellen. Je betaalt hiervoor verder geen extra maandelijkse kosten en kunt zoveel televisies als je wilt via deze wijze aansluiten. 

Uiteraard is het ook mogelijk om Ziggo GO middels een Chromecast te streamen naar jouw televisie. Binnen hetzelfde netwerk kun je meerdere Chromecasts naast elkaar gebruiken. Je kunt ze dan een aparte naam geven zoals bijvoorbeeld huiskamer of slaapkamer. Meer informatie hierover vind je op deze pagina. 

Zo, heel wat informatie en verschillende mogelijkheden. Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, brand dan vooral los! We staan voor je klaar. 
 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@SimplyRight 

Wat hier ook van belang is dat je een goede coax binneninstallatie moet hebben.

Een versterker met meerdere aansluitingen en contactdozen gevoed door goede kwaliteit coax kabels is bij 5 toestellen een must.

 

Kan zijn dat je dit allemaal al voor elkaar hebt maar ik dacht roep het maar even 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een hele goede toevoeging @Ronihd Bij meerdere tv-toestellen in huis en echte tv-liefhebbers is een versterker zeker een must! 

Uitgelicht topic