Beantwoord

Minimale signaalsterkte

• 14 juli 2019
  • 32 Reacties
  • 1818x Bekeken

Toon eerste bericht

32 Reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat is inderdaad een fors verschil. Maar hoe kom je er in hemelsnaam bij dat ook 54% met 10 meter kabel niet in orde is?? Dat is doorgaans de waarde die ik dan zie. Is uitstekend! Hoe hoog wil jij het hebben dan? Wil je het naar 100% opjagen? Dan gaat het zeker mis! Bij 90% al, of je moet nog wat geluk hebben. De Humax werkt uitstekend tussen 20% en 90% maar ik doe daar doorgaans wat bij, en haal van het hoogste wat af. Want het kan wat fluctueren.

En ik ga wel piepen! want hoe kun je hier nou gaan plaatsen dat men zelf het AOP er wel even af kan gaan schroeven en de test kan uitvoeren. zoals jij aanraad. Wat als dit niet goed gaat, of men het AOP niet meer goed aangesloten krijgt. Nooit aanraden zulke dingen. Het AOP valt onder Ziggo en daar moet men afblijven. Je weet niet wie er aan de andere kant van de lijn zit en zulke dingen aanraden is dan niet heel slim.

Sorry @Willem-A je gaat nu wel een beetje te ver vind ik , je moest eens weten hoe vaak dat wordt gedaan en er staat geen doodstraf op..........als je beetje handig bent en je wilt iets uitsluiten en geen 5 dagen moet wachten tot er een monteur komt kan je dit makkelijk doen.
Er staat geen hoogspanning op die kabel ;-)

En je bent de Humax expert, maar ik blijf bij mijn standpunt dat ik 54 % te laag vind bij de signaalsterkte.
In mijn tijd ( ja toen had je de Humax ook al ) werkte dat ding het beste rond de 75 tot 80 % signaalsterkte , en als je dat niveau had dan was het signaalniveau op de het/de AOP zo rond de 70 <> 75 dBµV wat een prima niveau is.
Minder dan dat kan blokjes in het beeld opleveren en vastlopers in het beeld , zeker nu met veel mogelijke instraling problematieken

En met alle respect deze uitspraak is gebaseerd op mijn opleidingen in het cai gebied en mijn 17 jaar ervaring in het veld.
Reputatie 7
Badge +26
!@Ronihd Ik wil eigenlijk niet bemoeien met deze discussie: Maar over de Humax > van origine ook ingezet in f ziggo gebied als mediabox... Van af het eerste begin de Fox C Werkte deze in tegenstelling bij andere media boxen al bij een laag signaal die @Willem-A aangaf. Dus wat je nu aangeeft dat de humax bij 75>80 % het beste zou werken????? sorrie niet mee eens. Dat dit blokjes zou veroorzaken??? Was met name dat coax kabels verouderd was en UPC freq. streams inzette die gevoeliger waren voor instraling. Fziggo zette deze freq. streams zo weinig mogelijk in. Dus ja.... Ook met respect.... Dingen veranderen... Signaal wordt sterker door gegeven.. etc etc... Bij een signaal sterkte van 30>40 werkt de Humax PRIMA! als ber idd 0 is en kwaliteit uitstekend!! Ik twijfel niet aan je kennis inz. allerlei... Maar mijn inziens heb je nu niet helemaal gelijk.. Sorrie.

Edit: wat je in theorie aanleert, kan in praktijk en ervaring en met de tijd best wel eens anders uitpakken/veranderen.
Reputatie 7
Badge +19
Nee, @Ronihd je keert het nu om. Je wilt mensen dingen laten doen die ze helemaal niet mogen doen ! Dan moet je niet gaan zeggen dat ik te ver ga. Straks gaat iedereen maar zelf lopen knoeien, omdat men hier aangeeft dat dat mag. Nee, gewoon afblijven van iets dat van een ander is, of onder een ander valt.

En 17 jaar in het veld heeft hier even niets mee van doen. Dat is ook weet ik hoelang geleden. Toen waren de technieken en de situatie totaal anders, en waren de mensen nog bloemkolen. En ik weet niet welke Humax er toen was, maar de Fox was de eerste...

Ik verleen al meer dan 15 jaar ondersteuning voor Humax, ook in het nu, en weet donders goed of de Humax goed werkt met een sterkte van 30% of niet. Humax geeft nota bene zelf aan dat de ondergrens op 20% ligt en de max op 90%. Kom op zeg, ga me daarover nou niet de les lezen en aangeven dat de Humax (dat 'ding') het best werkt bij 75% tot 80%. Iedereen die een Humax geeft kan anders aantonen! Minder kan helemaal geen issues opleven qua weergave. Als de kwaliteit maar 100% is en de BER 0 blijft. En jij haalt daarbij ook de instralingsproblemen? Dat staat geheel los van elkaar. Al zou je een signaalsterkte hebben van 90%, en instraling door slechte kabels gaat het nog mis.

En ik snap niet dat je hier nu pas mee komt. Al vanaf de eerste decoder van Humax, de Fox, werk ik ermee, test ik ermee, en verleen ik ondersteuning voor Humax. Ook in het nu. En ook al die jaren houd ik me aan mijn beweringen rond de juiste signaalsterkte, ook hier alweer enkele jaren en nooit heb je anders beweerd. En nu kom je er ineens mee op de proppen, terwijl bij zeer veel Humax gebruikers die sterkte lager ligt en de apparaten perfect werken.

Ook ik heb een opleiding gehad hoor, veel cursussen erna, en weet echt wel wat de Humax verlangt. Dus ook beste @MolenaarMontfoort , als je een signaalsterkte ziet van 54%, uitstekend! Is dat met een korte kabel op het AOP aangesloten hoger, ook prima, maar jaag het niet te hoog op, want dán creëer je problemen, en zorg dus dat je die BER naar benden krijgt, wat ook aan de Humax zelf kan liggen. Dát zorgt wel voor issues.

Ik begrijp dus nu ook niet de discussie, want anders bemoeit @Ronihd zich nooit met de Humax, laat staan de signaalsterkte, en ik snap dus niet waar dit nu ineens vandaan komt. We zien allemaal weleens een blokje, of storinkje, want het signaal laat soms ook even te wensen over, maar hier zit al tijden de sterkte van tuner 1 op zo,n 50%, BER 0, kwaliteit 100% en nooit problemen (Humax 5400c). Op de andere Humax (5200c) is de sterkte 52%, en op de 5300c 51%. De apparaten staan bij elkaar vanwege testen etc. Op de 5500c heb ik niet gekeken. Ik noem alleen tuner 1 bij de 5200c/5400c, omdat bij 'gewoon' uitlezen tuner 2 eigenlijk altijd meer zal aangeven. Hoger is helemaal niet nodig. Of zou Humax zelf er dan ook zo naast zitten en de eigen apparaten niet kennen?
Reputatie 7
Badge +14
Sorry dat ik me bemoei met zaken zoals signaalsterkte en dat ik een advies geef wat niet strookt met wat jullie denken te vinden.
Ik mag mijn mening vrij geven en als ik iets schrijf wat niet door de beugel kan dan grijpen de moderators wel in

ik reageer niet op alles omdat ik dan geen leven meer heb maar over signaalsterkte in een kabelnet weet ik alles af en dat heeft niks met bloemkolen te maken.

voor de rest ben ik klaar met dit topic
Reputatie 7
Heren, het is hier geen wedstrijd om wie de grootste bloemkolen heeft of wie het meeste weet van de edele bloemkool. @Ronihd heeft een andere ervaring dan @Willem-A en beide hebben het recht om deze ervaringen te delen. Daarbij hoeft de discussie niet op de man gespeeld te worden.

Zand erover!

@MolenaarMontfoort - Je vroeg of er niet beter een monteur van Ziggo langs kom komen. Dat kan, alleen vermoed ik dat deze storing in de bekabeling in huis veroorzaakt wordt en dan kost het je €50. Hier vind je alle voorwaarden: www.ziggo.nl/monteur.
Even een update:

De monteur is vandaag geweest en kwam er al snel achter dat de waardes bij binnenkomst bij AOP niet goed zijn. Vrijdag komt er een stroringsmonteur langs om te kijken waar het probleem buitenhuis zit.

de monteur heeft heeft wel de AOP vervangen en de aansluiting in de woonkamer.

tot mijn verbazing is de sterkte nu 54% in de woonkamer en is de BER nu 0!

ben wel benieuwd naar het probleem buitenshuis.
Reputatie 7
Badge +19
"tot mijn verbazing is de sterkte nu 54% in de woonkamer en is de BER nu 0!"

Kijk, dat zijn mooie waarden!

Als dat zo blijft lijkt verder onderzoek niet nodig. Wat doet tuner 2?

Reageer