Romina055

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met nieuwe CI+ module geen toegang tot de ongecodeerde zenders

Hoi

 

in de slaapkamer heb ik een CI+ card in mijn Lg tv. 

Het is gelukt om de zenders te vinden in HD staat achter elke zender maar hebben geen beeld

alleen zender 1/ 2/ 3 en ziggo sport!!  De rest van de zenders het Beeld is zwart en zegt geen toegang tot deze zender??????

stappenplan zegt naar rtl4 te gaan en netwerk id in te vullen dit is 4x 5 . Tv gaf foutmelding aan,

11 Reacties 11
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Om wat voor module en smartcard gaat het, en zit je in ziggo of upc-gebied?

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je Smartcard doet het niet. Dan krijg je alleen de zenders te zien die vrij, ongecodeerd op de kabel staan.
Zit ie goed in de CI+Module geschoven, met de Chip aan de juiste kant?

Anders het volgende. Dit is typisch nodig als de Smartcard langer niet in gebruik is geweest.

  • TV moet aan staan
  • Ga naar https://www.ziggo.nl
  • Kies bovenaan Mijn Ziggo>Inloggen en Login op je Mijn Ziggo
  • Mijn poducten>Televisie; Scroll naar beneden; daar staan de Smartcards die je hebt; misschien 1; dat is makkelijk, want dan hoef je het nr van de Smartcard niet te weten;
  • Klik bij de Smartcard met het juiste nr ‘Zenders en pincode herstellen’
  • Klik ‘Opnieuw ophalen’

 

gerardbraam1970

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik hoop dat deze voor mij ook werkt. Duidelijk te zien dat het beeld niet scherp is

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Slecht beeld wordt niet veroorzaakt door een CI+ Module met Smartcard.
Als er iets mee aan de hand is krijg je een Foutmelding te zien op een gecodeerd kanaal dat je zou willen bekijken. Verder niets.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Staan de Zenders wel ingesteld op

474.000

Netwerk ID 5555 

QAM64

Frequentie 6875 of 6900

Zie ook Digitale Kabeltelevisie - Netwerk Codes

Ziggo - Activeringscode, Frequentie, of Netwerk ID instellen

 

Misschien helpt de stappenplan.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Dave-  TS heeft naar eigen zeggen de kanalen wel binnengekregen, maar kan de gecodeerde niet bekijken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@hanh  was een optie, maar als ie de kanalen wel binnen krijgt, misschien even de module aandrukken, kan zijn dat ie geen contact maakt, of hem omdraaien misschien zit ie er verkeerd in.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community @Romina055, welkom!

Tijd om spijkers met koppen te slaan, zodat je ook op jouw televisie in de slaapkamer kunt genieten van alle zenders! Altijd fijn zo met de donkere koude dagen voor de deur. Op basis van je gegevens zie ik dat de extra CI+ module inclusief smartcard nog niet was geactiveerd. Dit heb ik direct voor je gedaan. Check direct ook of de smartcard op de juiste wijze in de CI+module is geplaatst. 

Krijg je de zenders in de loop van vanmiddag niet direct door, dan raad ik je aan om de CI+ module even helemaal opnieuw in te stellen op jouw LG televisie met behulp van dit stappenplan. Laat je me weten of het is gelukt?   Loop je ergens vast, geef het dan ook direct door en vermeld hierbij ook het typenummer van jouw LG televisie. 

gerardbraam1970

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Her activeren van de kaart

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @gerardbraam1970 . Ik weet niet goed wat ik met je laatste bericht moet. Kunnen we je nog ergens bij helpen? 

gerardbraam1970

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Op de ziggo site kijken bij je tv product. 

Daar staat de ci module ook bij. 

Deze kan je heractiveren

Uitgelicht topic