Ellydasilva

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Melding ITV 2010

Als ik een film wil gaan bekijken met Interactieve tv krijg ik de foutmelding ITV 2010 probeer het later nog een keer. Error 0. Is dit een storing, ik had dit gisteren ook al?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ellydasilva
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hier doet ITV het weer, waarschijnlijk heeft ziggo het opgelost. Bedankt voor het reageren.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Jan B.

Level 5
  • 42Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes
Bij mij hetzelfde sinds gisteravond postcode 9403
Bij twee toestellen Humax 5200 en Humax 5300
Wat ik gedaan heb en niet heeft geholpen is: modem gereset, Humax stroomloos maken, Humax terug naar fabrieksinstellingen, zappen door alle zenders. Niets heeft geholpen, de TV zenders zijn optimaal, signaalsterkte is 56 % de kwaliteit is 100% , de helpdesk heb ik nog niet gebeld, juist omdat er meerdere gelijke klachten zijn. Het probleem zit alleen maar bij ITV
Op mijn tab kan ik wel met ZiggoGo de ITV bekijken.
Sunkeeper Tarim

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Signaalsterkte is 60% en kwaliteit 100%. Die signaalsterkte moet hoger zijn denk ik of niet? Het is niet waarschijnlijk dat het aan mijn bekabeling ligt. Ik heb ook de troubleshoot-stappen op de ziggo site doorlopen die Jan B. er ook bij heeft gepakt zo te zien. De troubleshoot geeft als enige optie dat het aan het ziggo netwerk ligt als bekabeling gecheckt en gereset is.

En nu?
Ellydasilva
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Modem en Humax rsetten heb ik ook allemaal geprobeerd. Ziggo gebeld en deze zegt dat het aan de internet verbinding ligt. Maar gisteren werkte het nog wel. Schiet hier dus niets mee op. Als jullie meer weten hoor ik het graag
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dit is een zeer vreemde situatie welke eerder is langsgekomen. Waarom vreemd? De reden daarvan is dat de 2010 foutcode helemaal niet bij de Humax hoort. Het is n.l. een foutcode van de Horizon. Deze foutcode mag dus helemaal niet voorkomen als je gebruik maakt van een Humax.

Ik zie dat jullie al het e.e.a. hebben geprobeerd, maar dat zal in dit geval doorgaans niet baten. Wat ik echter niet zie is het opnieuw configuren van de Lan of Wifi instellingen. Dat kunnen jullie dus nog even proberen.

Sunkeeper Tarim

De sterkte is ruim voldoende. Die mag zelfs lager zijn dan 30%, waar ik 30% wel als ondergrens houdt. Maar de kwaliteit dient altijd 100% te zijn, en de BER, heel belangrijk, dient altijd 0 te zijn.

Let op: De Humax verzend de informatie voor ITV via het Internet, maar ontvangt alles via de kabel.

Maar hoe dan ook, zal Ziggo wat moeten doen als je het zelf niet kan oplossen. En zoals gezegd is dit dus helemaal geen code welke bij de Humax hoort. Dat hoort men bij de helpdesk te weten. Waarom dat soms misgaat weet ik niet, maar ook hier heb ik tijdens testen weleens foutcodes opgemerkt die bij de Horizon behoren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik hang nu aan de telefoon met Ziggo. In Januari heeft dit ook even gespeelt. Ik hoop zo wat verder te komen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Er is sprake van een vrij grote storing, waarbij foutcodes kunnen ontstaan op de Humax welke bij de Horizon behoren.

In Januari is dit dus ook al eens voorgekomen. Ook toen ben ik erachteraan gegaan.

Ziggo laat weten ermee aan het werk te zijn, en het is dus een kwestie van afwachten.

Je kan er zelf niets mee, dus het ondernemen van stappen kun je absoluut achterwege laten.

Be rt

Dank voor de verwijzing naar dit topic.
Ellydasilva
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hier doet ITV het weer, waarschijnlijk heeft ziggo het opgelost. Bedankt voor het reageren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ellydasilva wrote:
Hier doet ITV het weer, waarschijnlijk heeft ziggo het opgelost. Bedankt voor het reageren.


Klasse. Dat is wel vlot daar ze net pas lieten weten ermee bezig te zijn/gaan. Maar goed, hoe vlotter hoe beter natuurlijk. Hopelijk gaat het bij de anderen straks ook weer goed. Dat moeten er zeker meer zijn als degene die het hier hebben gemeldt.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@ All,
Kan de rest het ook bevestigen?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Serkan Ziggo

Ik had een andere ITV storing, maar gisterenavond werkte het weer prima. Ben dus ook wel benieuwd hoe het bij de anderen gaat, maar het is en blijft vreemd dat er soms een Horizon code op de Humax te zien is. Maar dat is dus in onderzoek. Jij misschien nog een idee?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Willem-A
Umax in een identiteitscrisis? :rofl:
Ik hoop voor je dat Serkan hem weer kan vertellen dat hij een Umax is en de problemen weer snel verholpen zijn.:relaxed:
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@Willem-A,
Ik weet niet wat er inhoudelijk heeft gespeeld, maar zie wel dat we een storingsticket hebben geopend op 23-06 en het ticket is 25-06 weer gesloten.

De topicstarter meldt wel dat het probleem is verholpen i.c.m. de foutmelding 2010. Vandaar ook mijn vraag of de rest ook kan bevestigen of de storing is verholpen :-)!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt

Ik snap deze even niet... Waar zie jij Umax? En nee, ik heb niets gewijzigd...

:smirk:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Serkan Ziggo

Ik heb 1 dag geleden naar Ziggo gebeld, zoals te zien in het topic. Toen gaf men aan dat er een vrij grote storing was, maar dat men verder zou onderzoeken hoe er, net als in Januari, een of meer foutcodes van de Horizon op de Humax kan/kunnen staan. 2010 en laatst 2030 horen n.l. helemaal niet thuis bij de Humax. En dus kun je er zelf ook niets mee. Maar dat moet je dan maar net even weten. En gezien de reacties was dit dus duidelijk niet bij iedereen bekend... :wink:
Sunkeeper Tarim

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het werkt bij mij ook weer. IK heb overigens een cisco 3926.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Sunkeeper.

Klasse. Dat is toch alweer snel. Maar welke foutcode zag jij? Was dat ook een 2010 melding? Daar ben ik n.l. wel benieuwd naar.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kennelijk heeft Ziggo weinig geleerd van bovenstaande probleem. Heb nu hetzelfde gelazer. Is niet de eerste keer dat ik problemen heb. Ook kennissen met Ziggo problemen heb ik zat. Gelazer met telefonie, internet of TV het houdt niet op. Wat een WAARDELOZE, inderdaad WAARDELOZE service levert dit bedrijf. Als dit niet snel wordt opgelost stap ik over naar een andere provider en raad ik vervolgens NIEMAND in mijn sociale netwerk aan met Ziggo in zee te gaan.

Begrijp uit bovenstaande dat ik zelf niets kan doen aan de situatie en ik ben overgeleverd aan de dienstverlening van Ziggo. Ik houd mijn hart vast!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Frits-Ziggo, heb je misschien iets aan dit topic?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Evert96 wrote:
Frits-Ziggo, heb je misschien iets aan dit topic?
Hi Evert. Dank voor je reactie. Probleem is inmiddels opgelost. Daar ben ik uiteraard blij mee maar het blijft armoede. Dat er zaken mis gaan, dat kan overal gebeuren. Maar dat je dan vervolgens verkeerde instructies krijgt "doe een software update" e.d. terwijl het probleem bij Ziggo zit is ... Nou ja, laat ik er maar over ophouden. Fijne jaarwisseling!

Uitgelicht topic