1
Vraag
2
Reacties
Des

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding geen signaal op AT5 en een lege tv-gids.

Sinds een lange tijd werkt AT5 niet meer bij mij ik krijg steeds de melding 'geen signaal' met uitroeptekens en dat ik de kabels moet controleren. De kabels zitten gewoon goed, anders kon ik de andere zenders ook niet ontvangen.

Verder mis ik op uitzending gemist de maandag, gisteren dus, hij gaat van zondag naar vandaag. Ik vind dat ergerlijk omdat ik nog wat programma's van gisteren wilde kijken. Dit is al een paar dagen zo dat er één of twee dagen niet tussen staan.

Van de kabels heb ik weinig verstand en dat maakt het voor mij extra moeilijk om te bellen omdat ik niet eens weet wat de coaxkabel is, en ik er alleen maar paniekerig van word. En ik denk dus dat de kabels gewoon goed zitten omdat ik verder nog tv heb.

Wie weet een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Des Even eerst wat info: Zenders worden verzonden in een freq/streams. In zo'n stream zitten slechts enkele meerdere zenders. Dus het kan zo zijn dat er veel zenders prima te ontvangen zijn.. Maar is er bv een instraling storing in jouw coax netwerk, en deze verstoort net de stream waar in dit geval tv5 zit , dan zal je alleen daar de storing tegenkomen.

Verder wees zeker dat echt alles nog voldoet aan de huidige norm. Vaak is deze storing te verhelpen door bv een splitter te vervangen omdat huidige toch defect is gegaan of niet meer genoeg bescherming biedt voor straling van bv 4g. Dit geldt ook voor evt aop en aop splitter of versterker. Connectoren die niet meer goed zijn gemonteerd. etc etc . Test dat eerst even uit om apparatuur rechtstreeks aan te sluiten op de aop. En dan stapje voor stapje alles weer aan te sluiten. Wellicht kan je even aangeven hoe nu alles is aangesloten. Met evt. screenshots.

Gr Rob

Bekijk in context

2 Reacties 2
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Des Even eerst wat info: Zenders worden verzonden in een freq/streams. In zo'n stream zitten slechts enkele meerdere zenders. Dus het kan zo zijn dat er veel zenders prima te ontvangen zijn.. Maar is er bv een instraling storing in jouw coax netwerk, en deze verstoort net de stream waar in dit geval tv5 zit , dan zal je alleen daar de storing tegenkomen.

Verder wees zeker dat echt alles nog voldoet aan de huidige norm. Vaak is deze storing te verhelpen door bv een splitter te vervangen omdat huidige toch defect is gegaan of niet meer genoeg bescherming biedt voor straling van bv 4g. Dit geldt ook voor evt aop en aop splitter of versterker. Connectoren die niet meer goed zijn gemonteerd. etc etc . Test dat eerst even uit om apparatuur rechtstreeks aan te sluiten op de aop. En dan stapje voor stapje alles weer aan te sluiten. Wellicht kan je even aangeven hoe nu alles is aangesloten. Met evt. screenshots.

Gr Rob
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Goedemorgen Des. Leuk dat je een kijkje komt nemen op de Ziggo Community, welkom!

De melding geen signaal op de tv-zender AT5 in combinatie met een lege tv-gids is zeker ergerlijk. Je kunt nu namelijk niet optimaal genieten van alles wat Digitale TV van Ziggo je heeft te bieden en hierbij lekker te ontspannen. Het is soms even puzzelen met de bekabeling om de boosdoener op te sporen. Ik zie dat robbo je al handige tips heeft gegeven om alles stap voor stap uit te sluiten. Is het nog gelukt met deze tips? We horen het graag! :blush:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic